Anna Varpula on nimitetty Elon vastuullisen sijoittamisen johtajaksi

MMM, MBA Anna Varpula on nimitetty työeläkeyhtiö Elon vastuullisen sijoittamisen johtajaksi 11.10.2021 alkaen. Ennen nimitystä Varpula on työskennellyt muun muassa Sp-Rahastoyhtiössä ja Valtion Eläkerahastossa.

Elossa Varpula vastaa Elon vastuullisen sijoittamisen strategiasta ja operatiivisesta johtamisesta. Hän raportoi tehtävässään sijoitusjohtaja Hanna Hiidenpalolle.

– Anna Varpulalla on laaja osaaminen sijoittamisen vastuullisuusasioissa sekä vahva ja monipuolinen kokemus sijoitusmarkkinoilta ja rahoitusalalta. Olemme iloisia saadessamme hänet kollegaksemme kehittämään yhdessä Elon vastuullista sijoittamista, sanoo Hiidenpalo.

– Vastuullisuus on merkittävä osa koko Elon toimintaa ja myös sijoittamisessa vastuullisuus ohjaa toimintaamme entistä enemmän. Olen innoissani päästessäni työskentelemään koko sijoitusorganisaation kanssa. On hienoa olla mukana Elon osaavassa joukossa, kertoo Anna Varpula.

Suomalaisista yrityksistä joka kolmas ja yrittäjistä noin 40 prosenttia on valinnut Elon työeläkekumppanikseen. Vastaamme noin puolen miljoonan työntekijän ja yrittäjän tulevista eläkkeistä, huolehdimme noin 246 000 eläkkeensaajasta ja noin 28 miljardin euron sijoitusomaisuudesta.

Elo syntyi 1.1.2014, kun Eläke-Fennia ja LähiTapiola Eläkeyhtiö fuusioituivat.

Perhe-eläkkeisiin tulee muutoksia vuodenvaihteessa – Leskiltä huolestuneita kyselyjä työeläkeyhtiöön19.11.2021 13:34:21 EET | Tiedote

Perhe-eläkeuudistus tuo muutoksia lasten ja lesken työeläketurvaan vuoden 2022 alusta lukien. Jatkossa leskeneläkeoikeus on määräaikainen, avolesket saavat leskeneläkeoikeuden ja lapsille maksetaan eläkettä aiempaa pidempään. Uusien leskeneläkkeiden muuttuminen määräaikaiseksi on herättänyt huolta myös nykyisissä leskeneläkkeen saajissa. Huoli on turha, sanoo työeläkeyhtiö Elon asiantuntija.