Anni Lehti vastaamaan Suomen startup-yhteisön viestinnästä

Suomen startup-yhteisö vahvistuu kokeneella viestinnän osaajalla Anni Lehdellä. Keskeisinä tehtävinä Lehdellä on vastata yhteisön mediasuhteista ja yhteiskunnallisesta näkyvyydestä.
Suomen startup-yhteisön viestintäpäällikkö Anni Lehti. (Kuva: SSY / Vapaa käyttöoikeus)

Anni Lehti on nimitetty Suomen startup-yhteisön viestintäpäälliköksi. Lehdellä on yli 15 vuoden laaja ja monipuolinen kokemus viestinnästä ja sen eri osa-alueista. Ennen Suomen startup-yhteisöön siirtymistä Lehti työskenteli teknologiayhtiö Vincitillä vastaten PR:stä ja viestinnästä. Lisäksi hänellä on useiden vuosien kokemus toimittajan työstä. Lehti on valmistunut Aalto yliopistosta pääaineena luovan talouden johtaminen (TaM) ja lisäksi hänellä on medianomin tutkinto (amk) viestinnän koulutusohjelmasta.

Aikaisemmin Suomen startup-yhteisön viestinnästä vastannut Anna Brchisky siirtyy uuteen tehtävään yhteisön neuvonantajaksi.

Suomen startup-yhteisö on vuonna 2021 perustettu yhteisö, joka edistää startup- ja kasvuyhtiöiden asemaa. Yhteisön tavoitteena on rakentaa yhdessä jäsenyritysten kanssa Suomesta maailman paras maa perustaa ja luoda menestyviä kotimaisia yrityksiä. Yhteisön jäseniin kuuluvat mm. Supercell, Wolt ja Relex ja lähes 200 muuta suomalaista kasvuyritystä.

Viestintäpäällikkö Anni Lehti: “Odotan innolla, että pääsen mukaan rakentamaan julkista keskustelua startupien ympärille ja vaikuttamaan yhteiskunnallisesti merkittäviin asioihin. Koen tärkeänä, että yhteisössä uskotaan yhdessä tekemisen voimaan ja uhkien sijaan nähdään mahdollisuuksia. Suomen startup-yhteisössä työskentelee huipputiimi ja odotan myös tutustumista startup-yhteisön jäsenyrityksiin.”

Toimitusjohtaja Riikka Pakarinen: “Olen erittäin iloinen saadessamme Annin mukaan joukkoomme vahvistamaan jo ennestään ammattitaitoisen tiimimme kokoonpanoa. Annin monipuolinen viestinnän osaaminen tulee tuomaan tekemiseemme entisestään vahvaa asiantuntemusta.”

Suomen startup-yhteisön muodostaa noin 150 eri suomalaista kasvuyritystä kasvun eri vaiheista, aina alkuvaiheen yrityksistä kymmensarvisiin asti. Startup-yhteisö ei ole edunvalvontajärjestö yksittäiselle toimialalle, vaan uskomme yhdessä tekemisen voimaan – uhkien sijaan näemme ympärillämme mahdollisuuksia. Startup-yhteisön tavoitteena on rakentaa Suomesta maailman paras paikka yrittää, opiskella ja elää.