Anssi Virtasesta Assemblin Oy:n Energia-yksikön myyntijohtaja

Älykkäitä ja vastuullisia teknisiä ratkaisuja toteuttavan Assemblinin Energia- ja elinkaaripalveluiden myyntijohtajaksi on nimitetty Anssi Virtanen (s. 1979). Virtanen on aloittanut tehtävässään 1.10.2019.

Assemblinin Energia- ja elinkaaripalvelut tarjoavat ratkaisuja kiinteistöjen energiatehokkuuden kehittämiseen, kiinteistöteknisten ongelmien ratkaisuun sekä kiinteistöjen elinkaaren hallintaan. Anssi Virtasella on kattava kokemuspohja energialiiketoimintojen myynnin tehtävistä sekä projekti- ja esimiestehtävistä. Ennen Assemblinia hän on työskennellyt LeaseGreen Suomi Oy:ssä myyntipäällikkönä ja asiakkuusjohtajana, Ouman Oy:ssä avainasiakaspäällikkönä ja Calefa Oy:ssä myyntipäällikkönä.

- Olen työskennellyt Suomen kovimmissa kasvuyrityksissä myynnin eturintamassa ja tehnyt oman osani näissä kasvutarinoissa, kertoo Virtanen.

Assemblinilla Virtanen vastaa Energia- ja elinkaaripalveluiden myynnistä sekä myynnin kehittämisestä ja johtamisesta. Virtanen kokee, että Assemblinilla on valtavasti kasvupotentiaalia sekä paljon laaja-alaista osaamista.

- Assemblin tarjoaa kiinteistön elinkaaren ajalle laadukkaita ratkaisuja ja älykkäitä palveluita. Synergia muiden yksiköiden välillä on tämän yrityksen vahva kilpailuetu, jonka ansiosta voimme kasvaa voimakkaasti lähivuosina.

Virtanen siirtyi Assemblinille energiatehokkuuspalveluita tarjoavasta LeaseGreen Suomi Oy:stä.

- Olen työskennellyt työurani aikana teollisuus-, asuin- ja suurkiinteistöjen energiaratkaisujen parissa. Halusin työuralleni uusia haasteita ja Assemblin tarjosi minulle hienon mahdollisuuden. Näin viikon oltuani talossa, pystyn sanomaan, että täällä on paljon osaamista, rento ilmapiiri ja erittäin positiivinen pöhinä.

Vahvimmillaan Virtanen on palveluiden kehittämisessä, sekä siinä, että hän kuuntelee ja innovoi.

- Myynnin puolella voi helposti sortua siihen, että myy sokeasti omia palveluitaan lopulta kuuntelematta asiakasta ja asiakkaan haasteita sekä liiketoiminnan reunaehtoja. Minusta tärkeintä on kuunnella, nähdä ja huomioida. Kiinteistöjen energiatehokkuuspuolella ratkaisuja on useita sekä toteutustavaltaan, että kustannuksiltaan ja näistä vaihtoehdoista täytyy löytää juuri asiakkaan tilanteeseen sopivin ratkaisu.

Virtaselle voittajafiiliksen tuo asiakkaiden odotusten ylittäminen. Hän kertoo, että monet hankkeet voivat viedä vuosia, mutta oikeanlaisella osaamisella ja projektihallinnalla energiatehokkuushankkeetkin voidaan viedä nopealla aikataululla loppuun onnistunein tuloksin.

Virtanen pitää itsensä kiireisenä myös vapaa-ajallaan. Silloin hän viettää aikaa perheen sekä musiikin ja urheilun parissa.

Liiketoimintajohtaja
Vesa Harju
vesa.harju@assemblin.fi

Myyntijohtaja
Anssi Virtanen
anssi.virtanen@assemblin.fi

Assemblin on täyden palvelun asennus- ja palvelukumppani, joka toimii Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Kehitämme, toteutamme ja ylläpidämme ilmaan, veteen ja energiaan liittyviä järjestelmiä. Visionamme on tarjota älykkäitä ja vastuullisia teknisiä ratkaisuja ja saada siten rakennukset toimimaan ja ihmiset viihtymään. Tukenamme on tiivis paikallinen yhteistyö ja vahva organisaatio. Assemblinin liikevaihto on noin 800 miljoonaa euroa, ja palveluksessamme on noin 5 700 henkilöä yli sadalla pohjoismaisella paikkakunnalla.