Antilooppi on sopinut yhdeksän kiinteistön kaupasta Ruoholahdessa

Antilooppi on sopinut Sponda Oyj:n ja sen tytäryhtiöiden kanssa kiinteistöportfolion kaupasta Helsingin Ruoholahdessa. Ostettavan portfolion vuokrattava pinta-ala on noin 100 000 m², ja lisäksi siihen sisältyy yli 1 650 parkkipaikkaa.

Noin kahden kilometrin etäisyydellä Helsingin ydinkeskustasta sijaitseva Ruoholahti on yksi Helsingin tärkeimmistä toimistomarkkinoista ja samalla portti ydinkeskustaan. Ruoholahti on myös tärkeä joukkoliikenteen solmukohta metro- ja raitiotieyhteyksineen. Metromatka Helsingin keskustaan kestää vain viisi minuuttia. Baanan pyöräily- ja jalankulkuverkosto puolestaan yhdistää Ruoholahden Töölönlahteen. Ruoholahdesta alkava Länsiväylä on yksi Suomen tärkeimmistä väylistä, ja se palveleekin yli 70 000 autoilijaa päivittäin.

Ostettava portfolio on erinomainen lisäys Antiloopin nykyiseen portfolioon. Kaupan jälkeen Antiloopin portfolio sisältää 37 kiinteistöä pääkaupunkiseudulla, mikä tarkoittaa yhä useampia hyviä vaihtoehtoja sekä nykyisille että uusille toimisto- ja liiketilavuokralaisille.

”Antiloopin suunnitelmana on parantaa ostettavien kiinteistöjen laatutasoa edelleen yhdessä nykyisten ja uusien vuokralaisten kanssa. Lisäksi Jätkäsaaren asuntoalueen kehittyminen mahdollistaa palveluiden kehittämisen ostettavissa kiinteistöissä”, kommentoi sijoitusjohtaja Antti Savilampi.

”Kyseinen hankinta sopii täydellisesti Antiloopin strategiaan tulla yhdeksi johtavista kiinteistöomistajista pääkaupunkiseudulla. Olemme erittäin innostuneita portfoliosta ja odotamme innolla, että pääsemme kehittämään kiinteistöjä yhdessä vuokralaisten kanssa”, toteaa toimitusjohtaja Tuomas Sahi.

Kauppa on suunniteltu toteutettavaksi keväällä 2020, ja se edellyttää kilpailu- ja kuluttajaviraston hyväksyntää.

Antti Savilampi, sijoitusjohtaja
tel. +358 (0)50 539 8582
antti.savilampi@antilooppi.fi

Tuomas Sahi, toimitusjohtaja
tel. +358 (0)40 090 7877
tuomas.sahi@antilooppi.fi

Antilooppi on pääkaupunkiseudun toimistokiinteistöihin keskittynyt kiinteistöyhtiö. Kehitämme omistamiamme kohteita vastuullisesti ja pitkäjänteisesti yhdessä asiakkaiden kanssa. Tunnetuimpia Antiloopin kiinteistöistä ovat Ympyrätalo ja muut Hakaniemen ja Hämeentien maamerkkirakennukset, Nokian nykyinen pääkonttori Espoon Karaportissa sekä Finnairin pääkonttori Helsinki-Vantaan lentoasemalla. Kaikkiaan meillä on vuokrattavaa tilaa noin 338 000 m2. Antiloopin omistavat suomalainen eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen ja ruotsalainen eläkevakuutusyhtiö AMF Pensionsförsäkring.