Antilooppi vuokraa tilat Keskon uudenlaiselle automaattiavusteiselle keräilyjärjestelmälle Kauppakeskus Ruoholahteen

Kauppakeskus Ruoholahteen rakennetaan Suomen ensimmäinen kaupan yhteyteen tuleva, automatisaatiota hyödyntävä ruoan verkkokaupan keräilyjärjestelmä.

Antilooppi ja Kesko ovat solmineet uuden pitkäaikaisen vuokrasopimuksen Kauppakeskus Ruoholahden -5 kerroksesta, jonne rakennetaan Suomen ensimmäinen kaupan yhteyteen tuleva, automatisaatiota hyödyntävä ruoan verkkokaupan keräilyjärjestelmä. Tulevaisuudessa Kauppakeskus Ruoholahden tiloista löytyy järjestelmä, jonka 45 automatisoitua robottia varmistavat laadukkaat ja entistä tehokkaammat toimitukset K-ryhmän ruoan verkkokaupasta.

”Antiloopin strategian ytimessä on luoda asiakkaiden tarpeiden ja toiminnan pohjalta ratkaisuja. On erittäin hienoa olla mahdollistamassa uutta liiketoimintaa tärkeälle kumppanille”, kommentoi Antiloopin portfoliojohtaja Markku Määttä.

”Antilooppi pitää kehityshanketta ja yhteistyötä Keskon kanssa merkittävänä. Juuri tämänlaisia ainutlaatuisia hankkeita pyrimme mahdollistamaan kiinteistöissämme sekä alueilla, joilla toimimme”, toteaa Antiloopin toimitusjohtaja Tuomas Sahi.

Kauppakeskus Ruoholahti sijaitsee kantakaupungissa erinomaisten kulkuyhteyksien varrella, ja sinne on helppo tulla julkisilla, kävellen, pyöräillen tai omalla autolla. Voimakkaasti kehittyvä Ruoholahti on ansainnut paikkansa niin menestyneiden yritysten liike- ja toimitilasijaintina kuin usean tuhannen asukkaan viihtyisänä ja merellisenä kaupunkiympäristönäkin.

Tuomas Sahi, Chief Executive Officer

Markku Määttä, Portfolio Director

Kesko jatkaa Kauppakeskus Ruoholahden ankkurivuokralaisena31.5.2021 11:05:00 EEST | Tiedote

Antilooppi on solminut Keskon kanssa uuden pitkäaikaisen sopimuksen Kauppakeskus Ruoholahden tilojen vuokraamisesta. Sopimus kattaa K-Citymarketin ja K-Raudan n. 15 000 m2 tilat. Uusi vuokrasopimus astuu voimaan maaliskuussa 2022, jolloin koko kauppakeskuksen hallinta ja johtaminen siirtyy Antiloopille. Kesko jatkaa ankkurivuokralaisena keskittyen jatkossa kehittämään K-Citymarketin ja K-Raudan toimintaa. ”Kehittämällä nykyisiä, erinomaisesti menestyviä K-Citymarket- ja K-Rauta-kauppoja kykenemme palvelemaan alueen asiakkaiden tarpeita entistä paremmin tulevina aikoina. Samalla luomme keskuksesta entistä vetovoimaisemman kokonaisuuden”, Keskon Etelä-Suomen aluejohtaja Timo Heikkilä kertoo. “Olemme erittäin tyytyväisiä Keskon jatkaessa kauppakeskuksen ankkurivuokralaisena”, Antiloopin portfoliojohtaja Markku Määttä sanoo. Uudistettu kauppakeskus tekee Ruoholahdesta kaupungin läntisen keskustan Kauppakeskus Ruoholahti sijaitsee kantakaupungissa erinomaisten kulkuyhteyksien varrella, ja s