Antinrannan pian ilmestyvän Collective Displacement -albumin kolmas single Shy Gods kysyy, kenen historiaa me juuri nyt kirjoitamme

Antinranta julkaisi keskiyöllä 27. tammikuuta digitaaliseen jakeluun singlen Shy Gods, joka on kolmas ennakkobiisi 17. helmikuuta ilmestyvältä Collective Displacement -sooloalbumilta. Shy Godsin tarina, kuten muutkin albumin kappaleiden tekstit, on saanut innoituksensa Antinrannan siviilityöstä tulevaisuudentutkijana.
Auri Antinranta. Kuva: Kiril Kainulainen

– Uusi Shy Gods -single on ihmismuurahaisen hätähuuto korkeammille taivaankappaleille. Teksti kumpuaa nykyajan tunteisiin vetoavista mediakeskusteluista ja porautuu sananvapauden käsitteeseen ja absoluuttisen totuuden harhaan. Väärän tiedon ja mielipiteitä uhkuvan maailman keskellä tavallinen tallaaja on varsin hukassa ja johdateltavissa. Kappaleen kuulija kysyy korkeammalta, olkoon se sitten ChatGPT, jumaluus, auktoriteetti tai fantasiapelin oraakkeli: mistä tämä pimeys on laskeutunut päällemme? Kenen historiaa me nyt kirjoitamme? Vastauksia kappale ei tähän anna, Auri Antinranta kertoo singlen lähtökohdista.

Auri Antinranta on tulevaisuudentutkija, äänisuunnittelija ja muusikko, joka käyttää ääntä ja performanssitaidetta välineenä tulevaisuuden kokemuksellistamiseksi. Auri muistetaan myös matemaattisen täsmällistä progerockia soittaneen, edelleen määrittelemättömällä tauolla olevan Tuvalu-yhtyeen laulajana ja keulakuvana, Annina Antinrantana

Auri Antinranta on myös yksi Tulevaisuuspäivä ry:n perustajista. Hän soitti Shy Gods -singlen julkistuksen kunniaksi soolokeikan eilen 26.1. Futures Finland ry:n 10-vuotisjuhlassa, jonka aktiivisena jäsenenä hän on toiminut vuosia. Tulevista levynjulkistuskeikoista ilmoitetaan lähempänä Collective Displacement -albumin julkaisua.

Shy Gods

Kesto 05:38:48

FIA832200007

Säv. Annina Antinranta

San. Annina Antinranta

Sov. Annina Antinranta, Kalle Ylitalo, Oskari Lehtonen, Oona Kapari

Antinranta

LinkTree

FB

IG

Spotify

Auri Antinranta. Kuva: Kiril Kainulainen

Tuomo & Markus yhdisti voimansa trumpetisti Verneri Pohjolan ja Marc Ribot'n kanssa yllättävällä jazz-funk singlellä Waiting Room28.3.2024 11:52:52 EET | Tiedote

Tuomo Prättälän ja Markus Nordenstrengin muodostama indie folk -duo Tuomo & Markus julkaisee huomenna perjantaina 29.3. uuden singlen syksyllä 2024 ilmestyvältä trumpetisti Verneri Pohjolan kanssa äänitetyltä instrumentaalialbumiltaan. Waiting Room -single poikkeaa duolle ominaisesta lauluharmonioiden dominoimasta ilmaisusta jo vierailijoidensa Marc Ribot’n (Tom Waits, Robert Plant & Alison Krauss, Black Keys, T Bone Burnett) ja trumpetisti Verneri Pohjolan vahvojen roolien vuoksi: newyorkilainen kitaralegenda vastaa Waiting Roomin soolokitaroista sekä biisin tarinaa kuljettavista puheosuuksista. Verneri Pohjolan eloisa trumpetti kommentoi ja alleviivaa kappaleen rytmikkaa.

Jaakonahon tänään ilmestyvän Build-albumin uudet sävyt yllättivät tekijänsäkin: “Tykkään siitä, että tunnelmassa ehditään olla, eikä rikota sitä vääristä syistä”22.3.2024 11:30:24 EET | Tiedote

Jaakonahon odotettu toinen instumentaalisooloalbumi Build ilmestyi kauppoihin ja suoratoistoihin tänään perjantaina 22.3.2024. Tähän mennessä levyltä on kuultu kevään mittaan kaksi singleä, tarttuvan melodiakuvion toistolla etenevä Beauty Box ja seesteisistä säkeistöistä eeppiseen loppuhuipennukseen kasvava Crickets. Jaakonahon mukaan levyn nimi juontaa juurensa hänen hiljattain edesmenneeseen rakentaja-isäänsä, joka vielä viime päivinään piirsi rakennuspiirustuksia.

Tuomo Prättälän ja Markus Nordenstrengin muodostama Tuomo & Markus -duo soittaa trumpetisti Verneri Pohjolalla vahvistetun yhtyeen kanssa kolmen keikan minikiertueen juuri alkaneella yhdysvaltalaisella South by Southwest -festivaalilla. Viimeisimmällä Game Changing -levyllään kriitikot ja kuulijat hurmanneen duon englanninkielisissä maissa usein käyttämän alter egon Pratt and Moodyn uusin single Creeping Around noteerattiin hiljattain maailman arvostetuimpiin kuuluvan musiikkilehden Billboardin uusia kappaleita esittelevässä R&B/Hip Hop Fresh Picks of the Week -artikkelissa.

Jaakonahon uusi single Crickets kysyy: Kuuletko vielä heinäsirkat?8.3.2024 10:30:03 EET | Tiedote

Jaakonaho julkaisee tänään perjantaina 8.3. uuden singlen 22.3. ilmestyvältä Build-albumiltaan. Lukuisten kotimaisten artistien hovituottajana ja muun muassa Ismo Alangon ja Jonna Tervomaan kitaristina tunnetun artistin toista soololevyä juhlitaan keikalla Helsingin G Livelabissa julkaisun kynnyksellä 21. maaliskuuta. Kitara palaa! -otsikolla kulkevassa illassa kuullaan myös toista kuusikielisen virtuoosia, Teemu Viinikaista. Liput keikalle ovat nyt myynnissä.