Antti Aho jatkaa työeläkeyhtiö Elon hallituksen puheenjohtajana

Elon hallitus valitsi kokouksessaan 20.1.2020 hallituksen puheenjohtajan ja varapuheenjohtajat vuodelle 2020. Hallituksen puheenjohtajana jatkaa Aava Terveyspalvelut Oy:n toimitusjohtaja Antti Aho.

Elon hallituksen ensimmäisenä varapuheenjohtajana jatkaa 31.3. asti Palvelualojen ammattiliiton Executive Advisor Ann Selin. 1.4. ensimmäisenä varapuheenjohtajana aloittaa Akavan puheenjohtaja Sture Fjäder. Toisena varapuheenjohtajana jatkaa SOK:n henkilöstöjohtaja Susa Nikula.

Hallituksen apuna sen tehtävien hoidossa ovat nimitys- ja palkitsemisvaliokunta sekä tarkastusvaliokunta. Hallituksen puheenjohtajisto muodostaa nimitys- ja palkitsemisvaliokunnan, ja sen puheenjohtajana toimii hallituksen puheenjohtaja. Tarkastusvaliokunnan jäseninä jatkavat Jari Karlson (pj.), Marjo Matikainen-Kallström ja Niklas Sonkin.

Hallituksen jäsenet 1.1.2020 alkaen

Antti Aho, toimitusjohtaja, Aava Terveyspalvelut Oy

Sture Fjäder, puheenjohtaja, AKAVA

Minna Helle, työmarkkinajohtaja, Teknologiateollisuus

Jari Karlson, talous- ja hallintojohtaja, Orion Oyj

Juha Koponen, hallituksen puheenjohtaja, LähiTapiola-ryhmä

Antti Kuljukka, konsernijohtaja, Fennia-konserni

Janne Makkula, työmarkkinajohtaja, Suomen Yrittäjät

Jorma Malinen, puheenjohtaja, Ammattiliitto Pro

Susa Nikula, henkilöstöjohtaja, SOK

Sinikka Näätsaari, työura- ja eläkeasioiden päällikkö, SAK

Ann Selin, Executive Advisor, Palvelualojen Ammattiliitto PAM

Niklas Sonkin, President ja CEO, Accountor Holding Oy

Varajäsenet

Aki Käyhkö, toimitusjohtaja, Scandic Hotels Oy

Marjo Matikainen-Kallström, puheenjohtaja, Tekniikan Akateemiset TEK ry

Esa Neuvonen, liiketoiminta-alueen johtaja, YIT Oyj

Penna Urrila, pääekonomisti, Elinkeinoelämän Keskusliitto EK

Elon hallituksen puheenjohtaja Antti Aho, puh. 010 380 3800 (vaihde)

Elon hallituksen sihteeri, johtaja Mika Ahonen, puh. 020 703 5158

Suomalaisista yrityksistä joka kolmas ja yrittäjistä noin 40 prosenttia on valinnut Elon työeläkekumppanikseen. Vastaamme noin 520 000 työntekijän ja yrittäjän tulevista eläkkeistä, huolehdimme 240 000 eläkkeensaajasta ja 25 miljardin euron sijoitusomaisuudesta.

Elo syntyi 1.1.2014, kun Eläke-Fennia ja LähiTapiola Eläkeyhtiö fuusioituivat. www.elo.fi

Elo jatkaa sijoittamista Suomen Teollisuussijoitus Oy:n rahastoissa5.2.2020 12:38:47 EETTiedote

Elo on mukana Suomen Teollisuussijoitus Oy:n perustamassa Kasvurahastojen Rahasto IV Ky:ssä (KRR IV). KRR IV käynnistyy 165 miljoonan euron pääomilla jatkamaan ja edistämään kasvuyritysten rahoituksen tarjontaa. Rahasto jatkaa aiempien KRR-rahastojen menestyksekästä sijoitustoimintaa ja sijoittaa edeltäjiensä tavoin kotimaisiin alku- ja kasvuvaiheen pääomasijoitusrahastoihin. Rahaston tarkoitus on vuosien 2020–2025 aikana sijoittaa 10–14 kotimaiseen pääomasijoitusrahastoon. – Olemme tukeneet viimeisen kymmenen vuoden aikana KRR-konseptin kautta kymmenien uusien pääomasijoitusrahastojen syntymistä ja skaalautumista. Samalla suomalaiset eläke- ja vakuutusyhtiöt osallistuvat yhteiskunnallisesti merkittävien kasvuyritysten rahoittamiseen ja saavat myös todistetusti vastuullista tuottoa, toteaa Tesin rahastosijoituksista vastaava johtaja Matias Kaila. – KRR-rahastot ovat olleet Elolle merkittävä kanava vaikuttaa ja kantaa vastuuta kotimaisen uuden yritystoiminnan mahdollistamisesta ja innov

Työkyvyttömyyden kasvu jatkui – mielenterveyden sairaudet korostuivat 35–44-vuotiailla ja erityisesti alle 35-vuotiailla30.1.2020 07:45:00 EETTiedote

Mielenterveyden sairaudet olivat viime vuonna työeläkeyhtiö Elon myöntämien uusien työkyvyttömyyseläkkeiden yleisin syy ensimmäistä kertaa yhtiön historiassa. Mielenterveyssyistä johtuvien työkyvyttömyyseläkkeiden määrä kasvoi 10 prosenttia. Mielenterveyden sairauksien takia työkyvyttömyyseläkettä haetaan useimmiten alle 35-vuotiaiden ikäryhmässä.