Antti Alvoittu A-Insinöörien asiakkuus- ja myyntijohtajaksi

Antti Alvoittu on nimitetty A-Insinöörit -konsernin asiakkuus- ja myyntijohtajaksi. Rambollista A-Insinööreihin siirtyvä kokonaissuunnittelun ja monialaprojektien ammattilainen aloittaa tehtävässään vuoden vaihteessa.

Ins. AMK Antti Alvoittu on nimitetty suunnittelu- ja konsulttiyhtiö A-Insinöörien (AINS Group) asiakkuus- ja myyntijohtajaksi 1.1.2023 alkaen. Hän ryhtyy vastaamaan konsernin yhteismyynnin ja asiakkuuksien hallinnan kehittämisestä.

Alvoittu siirtyy uuteen tehtävään Rambollista arkkitehti- ja asuntosuunnittelun johtajan tehtävistä, missä hänen vastuullaan ovat olleet mm. monialaprojektit ja suunnittelukonseptien kehittäminen.

– A-Insinöörien osaaminen kattaa tänään kaikki rakentamisen suunnittelualat ja segmentit. On tärkeä katsoa toimialojen ja palvelujen välisiä synergioita ja koko ajan miettiä, millaisilla kokonaisvaltaisilla palveluketjuilla voimme parhaiten auttaa asiakkaitamme. Saamme Antti Alvoitun tätä koordinoimaan ja johtamaan, toimitusjohtaja Jyrki Keinänen kiittää.

– Antti tunnetaan proaktiivisena monitaiturina, ja jolla on vankka kokemus kokonaissuunnittelusta, monialaisesta myynnistä ja sidosryhmien kanssa toimimisesta. Hän ymmärtää insinöörien, arkkitehtien ja asiakkaiden maailmaa, ja yrittäjähenkisenä ihmisenä hän sopii erinomaisesti työyhteisöömme.

Antti Alvoittu on aiemmin työurallaan työskennellyt NCC:llä laskenta- ja suunnittelujohtajana sekä Optiplanissa suunnittelujohtajana ja kokonaissuunnittelumallien kehittämisestä vastaavana ryhmäpäällikkönä.

– Myynti on hyvin organisoitu prosessi siinä missä projektitoimintakin, ei pelkästään hyvin verkostoituneiden henkilöiden toimintaa. Vaikka henkilökohtaiset kontaktit ovat tärkeitä, tarvitaan osaamista ja osaajia mukaan. Pitää myös osata katsoa tämän hetkisen aallon yli tulevaisuudessa oleviin tarpeisiin ja löytää niihin asiakasarvoa tuottavia ratkaisuja, Antti Alvoittu sanoo.

Aloittaessaan A-Insinöörien asiakas- ja myyntijohtajana vuoden vaihteessa Alvoittu liittyy konsernin johtoryhmän jäseneksi.

– Odotan kovasti, että pääsen vaikuttamaan polun alkuun, lähellä päätöksenteon ydintä. A-Insinööreissä on vahva osaaminen ja ihmiset ja päättäjät ovat lähellä. Minulla on mahdollisuus testata omia kykyjäni, ja päästä osoittamaan, mitä hienoja, asiakkaille arvoa tuottavia asioita voimme saada yhdessä aikaan.

Jyrki Keinänen, toimitusjohtaja, A-Insinöörit
jyrki.keinanen@ains.fi

Antti Alvoittu, asiakkuus- ja myyntijohtaja, A-Insinöörit 1.1.2023 alkaen
antti.alvoittu@gmail.com

A-Insinöörit (AINS Group) on suomalainen, ennakkoluuloton rakentamisen suunnittelu- ja konsulttitalo. Luomme yhdessä parasta rakennettua ympäristöä ja haastamme koko alaa uudistumaan kestävästi. 1 300 hengen asiantuntijayhteisömme tarjoaa kiinteistö- ja rakennushankkeisiin kaikki suunnittelu- ja projektijohtopalvelut viidellä liiketoiminta-alueella: rakennuttaminen, arkkitehtisuunnittelu, rakennesuunnittelu, teollisuus- ja talotekniikka sekä yhdyskunta- ja ympäristösuunnittelu. Toimimme 16 toimipisteessä Suomessa ja Virossa.

Simulointi auttaa tunnistamaan tulevaisuuden sääolot kestävät julkisivut – A-Insinööreiltä opas ilmastonmuutokseen sopeutumisesta14.9.2022 09:32:58 EEST | Tiedote

Nyt suunniteltavien ja rakennettavien kiinteistöjen on kestettävä uudenlaista lämmöstä ja kosteudesta johtuvaa rasitusta. A-Insinöörit on laatinut alan käyttöön oppaan, joka auttaa kiinteistönomistajia ja rakennuttajia huomioimaan ilmastonmuutoksen vaikutukset ja sopeutumaan niihin systemaattisesti rakentamisessa, suunnittelun eri alueilla.