Apuvälinemessut 28.–30. lokakuuta Tampereella, teemana erityisen hyvä arki

Apuvälinemessut kokoaa apuväline-, kuntoutus- ja sote-alan toimijat ja apuvälineiden käyttäjät Tampereelle 28.-30.10.2021. Tapahtuma esittelee uudet ratkaisut kuntoutuksen ja hyvän arjen tueksi. Kokemusasiantuntijoiden puheenvuoroja kuullaan kaikkina messupäivinä.

Apuvälinealan, kuntoutuksen ja hoivatyön palveluntarjoajat ja uudet ratkaisut esittäytyvät lokakuussa alan erikoistapahtumassa Apuvälinemessuilla Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa. Ääneen pääsevät niin alan ammattilaiset kuin apuvälineiden käyttäjät omine kokemuksineen ja tarinoineen.

“Apuvälinemessut on yhdenvertaisuuden ja esteettömyyden vankka puolestapuhuja ja esittelee kattavasti alan uusimmat tuotteet ja palvelut. Tapahtumaa ja sen mahdollistamia oikeita kohtaamisia odottavat kovasti niin apuvälineiden käyttäjät kuin alan yritykset”, sanoo tapahtumasta vastaava Expomarkin toimitusjohtaja Tomi Niemi.

Kävijäpalautteen kannustamana luvassa on aiempaa enemmän tietoa lasten ja nuorten arjesta sekä apuvälineiden käyttäjien omia kokemuksia. Uusi ajankohtaisteema on ‘Koulu, opiskelu ja työllistyminen’, ja sitä valotetaan sekä ammattilaisten että perheiden näkökulmasta. Invalidiliiton Harvinaiset-yksikkö järjestää messujen yhteydessä tilaisuuksia niin ammattilaisille kuin perheille.

Avajaispäivänä torstaina jaetaan Rakennustietosäätiön ja Invalidiliiton Esteetön Suomi -palkinto 2021. Se myönnetään taholle tai toiminnalle, joka edistää esteettömyyttä merkittävällä tavalla. Tänä vuonna valinnassa painotetaan yhteisöllisyyttä. Haku on käynnissä Invalidiliiton sivuilla ja ehdotuksia voi jättää 16. elokuuta mennessä.

Kuntoutusseminaari 2021 tarttuu ‘Ratkaisuja erityisen hyvään arkeen’ -teemassaan lasten ja nuorten kuntoutumiseen. Seminaarin järjestävät Kuntoutuksen tutkimus- ja kehittämisyhdistys Kutke ry, Valtakunnallinen lasten ja nuorten kuntoutus VLK, Tays ja Expomark Oy.

Messujen yhteydessä järjestetään myös Suomen Paralympiakomitean Liikuntamaa, joka jakaa tietoa liikuntamahdollisuuksista ja jossa pääsee itse kokeilemaan kymmeniä eri vammaisliikunnan ja -urheilun muotoja.

Apuvälinemessut Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa 28.-30.10.2021 esittelee apuvälinealan, kuntoutuksen ja hoivatyön uusimmat ratkaisut apuväline-, kuntoutus- ja sote-alan ammattilaisille sekä apuvälineiden käyttäjille. Järjestäjinä ovat Expomark Oy ja Invalidiliitto yhteistyössä Näkövammaisten liiton, Sailab – MedTech Finland ry:n ja Suomen Paralympiakomitean kanssa. | apuvaline.expomark.fi | #apuvälinemessut #apuväline2021

Lisätietoja tapahtumasta: Tomi Niemi, toimitusjohtaja, Expomark Oy, p. 040 765 6248, tomi.niemi@expomark.fi.

Median palvelut: Taina Hiekkataipale, tuottaja, Expomark Oy, 040 550 5950, taina.hiekkataipale@expomark.fi

Messuilta löytyvät uusimmat tuotteet ja osastoilla on mahdollisuus tavata henkilökohtaisesti alan palveluntarjoajat.
Kokemusasiantuntijoiden puheenvuoroja kuullaan kaikkina messupäivinä.
Messuilla pääsee kokeilemaan kymmeniä eri vammaisliikunnan ja -urheilun muotoja.

Expomark järjestää teollisuuden ja terveyden alan messutapahtumia tuoden yhteen alojensa osaajat, tiedon ja ratkaisut. Missionamme on edistää suomalaista elinkeinoelämää mahdollistamalla merkityksellisiä kohtaamisia. Olemme Suomen Messujen tytäryhtiö ja 7 hengen tiimimme toimipaikkana on Jyväskylä.

Tapahtumiamme ovat Pohjoinen Teollisuus, Energiamessut, Proforest, Apuvälinemessut, Hyvä Ikä ja Fysioterapia & Kuntoutus.