Apuvälinemessut toukokuussa 2022 Helsingissä

Lokakuulta ensi toukokuulle siirretyt Apuvälinemessut ja Liikuntamaa järjestetään Messukeskus Helsingissä 11.-13.5.2022.

Apuvälinemessut on koonnut apuväline-, kuntoutus- ja sote-alan ammattilaiset sekä apuvälineiden käyttäjät perinteisesti Tampereen Messu- ja Urheilukeskukseen joka toinen syksy. Elokuun lopussa tehtiin päätös, että nyt lokakuulle suunnitellut messut siirrettiin ensi toukokuulle.

Kevään 2022 messukalenteri on poikkeuksellisen täysi, sillä kokoontumisrajoitusten myötä useita tapahtumia jouduttiin siirtämään. Apuvälinemessuille kaavailtu ajankohta toukokuun puolivälissä osoittautui haasteelliseksi Tampereen hotellikapasiteetin vuoksi. Jääkiekon MM-turnaus täyttää toukokuisen Tampereen 13.-29.5.2022 tuoden kaupunkiin runsaasti kansainvälisiä ja kotimaisia kisakatsojia.

Uusi ajankohta Apuvälinemessuille tarjoutui Messukeskus Helsingistä 11.-13.5.2022.

- Päätös tapahtuman siirtämisestä Messukeskus Helsinkiin tehtiin yhteistyössä Apuvälinemessujen kumppaneiden sekä alan yritysten kanssa. Tapahtumalle ei löytynyt vapaata ajankohtaa Tampereelta, joten tavataan poikkeuksellisesti keväällä ja Helsingissä. Tapahtumaa ja sen mahdollistamia kohtaamisia odottavat kovasti jo sekä kävijät että alan yritykset, joten on mahtavaa päästä toteuttamaan tapahtuma. Lupasimme jo aiemmin järjestää ohjelmaltaan täysipainoisen tapahtuman toukokuussa ja näin teemme, sanoo Expomarkin toimitusjohtaja Tomi Niemi.

Apuvälinemessujen siirtyminen koskee myös Liikuntamaata, jonka Suomen Paralympiakomitea järjestää samanaikaisesti messujen kanssa.

Apuvälinemessut Messukeskus Helsingissä 11.-13.5.2022. Tapahtuma esittelee apuvälinealan, kuntoutuksen ja hoivatyön uusimmat ratkaisut erityisen hyvään arkeen. Järjestäjinä ovat Expomark Oy ja Invalidiliitto yhteistyössä Näkövammaisten liiton, Sailab – MedTech Finland ry:n ja Suomen Paralympiakomitean kanssa.

apuvaline.expomark.fi | #apuvälinemessut #apuväline2022

Tomi Niemi, toimitusjohtaja, Expomark Oy, p. 040 765 6248, tomi.niemi@expomark.fi

Median palvelut: Taina Hiekkataipale, tuottaja, Expomark Oy, 040 550 5950, taina.hiekkataipale@expomark.fi

Expomark Oy on järjestänyt teollisuuden ja terveyden alan messutapahtumia vuodesta 1988. Olemme Suomen Messujen tytäryhtiö. 9 hengen tiimimme toimipaikkana on Jyväskylä.

Tapahtumiamme ovat mm. Pohjoinen Teollisuus, Hyvä Ikä ja Fysioterapia & Kuntoutus, Energiamessut, Proforest sekä Apuvälinemessut.