Arina haastaa kasvomaskien käyttöön Pohjois-Suomessa - tavoitteena vähintään 50 000 € Pelastakaa Lapset ry:lle

Pohjoissuomalaisten kotitalouksien yhdessä omistama Osuuskauppa Arina haluaa konkreettisilla teoilla auttaa paikallisia talouksia arjessa ja osaltamme varmistaa, että Pohjois-Suomi pysyy elinvoimaisena.

– Alueen suurimpana yksityisenä työnantajana näytimme esimerkkiä ottamalla käyttöön henkilökunnan kasvosuojaimet yhteisen turvallisuuden hyväksi. Nyt haastamme meillä päivittäin asioivat yli 100 000 asiakasta ja omistajaa käyttämään kasvomaskeja ja ennaltaehkäisemään koronan leviämistä. Haastan samalla muut alueen yritykset ja yhteisöt mukaan kasvosuojainten käyttöön, tehdään yhdessä Pohjois-Suomesta turvallisempi paikka elää, vetoaa Osuuskauppa Arinan toimitusjohtaja Veli-Matti Puutio.

Pelastakaa Lapset ry tukikohteeksi omistajahallinnon ja henkilökunnan toiveesta

Pohjois-Suomessa on kaikkiaan yli 170 000 Arinan omistajataloutta, 70 % kaikista alueen kotitalouksista.  Arinan omistajatalouksissa on tähän mennessä reilut 125 000 S-mobiilin käyttäjää.

– Jokaisella asiakkaalla on halutessaan mahdollisuus sitoutua kasvomaskin käyttöön. Arinan omistajatalouksien S-mobiilikäyttäjät voivat samalla tehdä hyvää. Klikkaamalla S-mobiilin ”Käytän maskia” -kuponkia Arina tilittää jokaisesta klikkauksesta euron omistajahallinnon ja henkilökunnan yhdessä valitsemana Pelastakaa Lapset ry:n toimintaan eri puolilla Pohjois-Suomea. Arinalaisten toiveesta tuki ohjataan lapsille ja kohdevalinta on omistajahallinnolle yksi konkreettinen tapa vaikuttaa, jatkaa Osuuskauppa Arinan vastuullisuus- ja viestintäjohtaja Pasi Ruuskanen.

– Lämmin kiitos Osuuskauppa Arinalle sekä kaupan asiakkaille tästä hienosta yhteistyöstä ja avusta. Koronakriisi on lisännyt Suomessa lasten eriarvoistumista ja syrjäytymistä entisestään. Kaikki apu tämän ehkäisemiseksi on tervetullutta, jotta voisimme yhdessä turvata jokaiselle lapselle mahdollisimman hyvät lähtökohdat elämälle ja tukea lasten ja nuorten hyvinvointia, kiittää aluejohtaja Anne Karppinen Pelastakaa Lasten Pohjois-Suomen aluetoimistosta.

Haaste käynnistyi 22.10. ja kestää 8.11. saakka. Osuuskauppa Arina tilittää tukisumman, vähintään 10 000 euroa Pelastakaa Lapset ry:n Pohjois-Suomen aluetoimiston tilille marraskuun 2020 loppuun mennessä.

– Uskon, että me pohjoissuomalaiset arvostamme omaa ja toistemme turvallisuutta ja tartumme innolla haasteeseen. Toivottavasti voimme tilittää vähintään 50 000 euroa hyvään tarkoitukseen, Puutio kiteyttää.

Haasteessa tuki osoitetaan S-mobiilisovelluksella. S-mobiili on puhelimen sovelluskaupasta maksutta ladattava sovellus, johon kirjaudutaan S-Pankin tai muun pankin tunnuksilla. Osuuskauppa Arinan omistajaksi, S-mobiilin käyttäjäksi ja sitä kautta tukijaksi voi liittyä omistajapalvelupisteessä, lähimmässä markettoimipaikassa tai verkossa osoitteessa www.liityasiakasomistajaksi.fi

Lisätietoja:

Pelastakaa Lapset ry, yritysyhteistyön tiiminvetäjä Heli Le, p. 050 3533794, heli.le@pelastakaalapset.fi
Osuuskauppa Arina, toimitusjohtaja Veli-Matti Puutio, p. 050 539 8807, veli-matti.puutio@sok.fi
Osuuskauppa Arina, viestintä- ja vastuullisuusjohtaja Pasi Ruuskanen, p. 050 430 1747, pasi.ruuskanen@sok.fi

Osuuskauppa Arinan omistavat tasavertaisesti yli 174 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Yli 3000 Arinalaista tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluita yli 180 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 500 euroa taloutta kohden vuodessa. Arinan tuotot palautetaan aina pohjoiseen, pohjoisen ihmisten ja alueen hyväksi.

Break Sokos Hotel Leville myönnettiin Sustainable Travel Finland -merkki4.6.2021 15:15:27 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Arinan Break Sokos Hotel Leville myönnettiin Sustainable Travel Finland -merkki toukokuun lopussa osoituksena kestävän matkailun eteen tehdystä arvokkaasta ja pitkäjänteisestä työstä. Visit Finlandin kehittämä ”Sustainable Travel Finland” -ohjelma auttaa suomalaisia matkailualan yrityksiä omaksumaan kestäviä ja vastuullisia käytäntöjä. STF-ohjelman läpäisseet ja kriteerit täyttäneet yritykset saavat Sustainable Travel Finland -tunnuksen ja heidän toimintaansa seurataan ja tarkastellaan säännöllisesti. STF-merkki auttaa kuluttajia vastuullisten matkailualan yritysten löytämisessä.

Tälläämö Linnanmaan avajaisia vietetään 20.5.19.5.2021 07:56:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Arinan viides Tälläämö parturi-kampaamo avaa ovensa Linnanmaan Prisman yhteyteen torstaina 20.5.2021. Nyt avattava toimipiste täydentää jo toiminnassa olevia Tälläämö parturi-kampaamoja Oulun Limingantullissa, Kempeleen Zeppelinissä, Kemissä Kauppakeskus Coronassa ja Rovaniemen Prismakeskuksessa. Linnanmaan uudessa Tälläämössä laadukkaita ja monipuolisia parturi- ja kampaamopalveluita tarjoaa 15 uutta ja nykyistä arinalaista.