Arina haastaa kasvomaskien käyttöön Pohjois-Suomessa - tavoitteena vähintään 50 000 € Pelastakaa Lapset ry:lle

Pohjoissuomalaisten kotitalouksien yhdessä omistama Osuuskauppa Arina haluaa konkreettisilla teoilla auttaa paikallisia talouksia arjessa ja osaltamme varmistaa, että Pohjois-Suomi pysyy elinvoimaisena.

– Alueen suurimpana yksityisenä työnantajana näytimme esimerkkiä ottamalla käyttöön henkilökunnan kasvosuojaimet yhteisen turvallisuuden hyväksi. Nyt haastamme meillä päivittäin asioivat yli 100 000 asiakasta ja omistajaa käyttämään kasvomaskeja ja ennaltaehkäisemään koronan leviämistä. Haastan samalla muut alueen yritykset ja yhteisöt mukaan kasvosuojainten käyttöön, tehdään yhdessä Pohjois-Suomesta turvallisempi paikka elää, vetoaa Osuuskauppa Arinan toimitusjohtaja Veli-Matti Puutio.

Pelastakaa Lapset ry tukikohteeksi omistajahallinnon ja henkilökunnan toiveesta

Pohjois-Suomessa on kaikkiaan yli 170 000 Arinan omistajataloutta, 70 % kaikista alueen kotitalouksista.  Arinan omistajatalouksissa on tähän mennessä reilut 125 000 S-mobiilin käyttäjää.

– Jokaisella asiakkaalla on halutessaan mahdollisuus sitoutua kasvomaskin käyttöön. Arinan omistajatalouksien S-mobiilikäyttäjät voivat samalla tehdä hyvää. Klikkaamalla S-mobiilin ”Käytän maskia” -kuponkia Arina tilittää jokaisesta klikkauksesta euron omistajahallinnon ja henkilökunnan yhdessä valitsemana Pelastakaa Lapset ry:n toimintaan eri puolilla Pohjois-Suomea. Arinalaisten toiveesta tuki ohjataan lapsille ja kohdevalinta on omistajahallinnolle yksi konkreettinen tapa vaikuttaa, jatkaa Osuuskauppa Arinan vastuullisuus- ja viestintäjohtaja Pasi Ruuskanen.

– Lämmin kiitos Osuuskauppa Arinalle sekä kaupan asiakkaille tästä hienosta yhteistyöstä ja avusta. Koronakriisi on lisännyt Suomessa lasten eriarvoistumista ja syrjäytymistä entisestään. Kaikki apu tämän ehkäisemiseksi on tervetullutta, jotta voisimme yhdessä turvata jokaiselle lapselle mahdollisimman hyvät lähtökohdat elämälle ja tukea lasten ja nuorten hyvinvointia, kiittää aluejohtaja Anne Karppinen Pelastakaa Lasten Pohjois-Suomen aluetoimistosta.

Haaste käynnistyi 22.10. ja kestää 8.11. saakka. Osuuskauppa Arina tilittää tukisumman, vähintään 10 000 euroa Pelastakaa Lapset ry:n Pohjois-Suomen aluetoimiston tilille marraskuun 2020 loppuun mennessä.

– Uskon, että me pohjoissuomalaiset arvostamme omaa ja toistemme turvallisuutta ja tartumme innolla haasteeseen. Toivottavasti voimme tilittää vähintään 50 000 euroa hyvään tarkoitukseen, Puutio kiteyttää.

Haasteessa tuki osoitetaan S-mobiilisovelluksella. S-mobiili on puhelimen sovelluskaupasta maksutta ladattava sovellus, johon kirjaudutaan S-Pankin tai muun pankin tunnuksilla. Osuuskauppa Arinan omistajaksi, S-mobiilin käyttäjäksi ja sitä kautta tukijaksi voi liittyä omistajapalvelupisteessä, lähimmässä markettoimipaikassa tai verkossa osoitteessa www.liityasiakasomistajaksi.fi

Lisätietoja:

Pelastakaa Lapset ry, yritysyhteistyön tiiminvetäjä Heli Le, p. 050 3533794, heli.le@pelastakaalapset.fi
Osuuskauppa Arina, toimitusjohtaja Veli-Matti Puutio, p. 050 539 8807, veli-matti.puutio@sok.fi
Osuuskauppa Arina, viestintä- ja vastuullisuusjohtaja Pasi Ruuskanen, p. 050 430 1747, pasi.ruuskanen@sok.fi

Osuuskauppa Arina on kuluttajaosuuskunta, jonka omistaa yli 170 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Osuuskaupan tarkoitus on tuottaa palveluja ja hyötyjä omistajilleen. Arinalaiset tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluja 182 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea yli 3000 työntekijän voimin. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 550 euroa taloutta kohden vuodessa.

Valkean yleisten tilojen käyttöä rajoitetaan 1.12. alkaen Oulun kaupungin suositusten mukaisesti30.11.2020 15:38:49 EETTiedote

Oulun kaupungin johtoryhmän suosituksesta myös Valkean yleisten tilojen käyttöä rajoitetaan 1.–18.12. väliseksi ajaksi. Tiistaista 1.12. alkaen: Leikkihuone Roihula ja Köökin leikkipaikka suljetaan määräajaksi Perhehuoneen käyttöä rajataan siten, että sinne voi mennä vain yksi perhe kerrallaan Yleisten tilojen istumapaikat poistetaan kokonaan käytöstä Kesäkadun lavalle ja muihin oleskelutiloihin asetetaan oleskelukielto Kauppakeskus Valkeassa on keväästä asti tehty tehostettua siivousta ja tarjottu asiakkaille mahdollisuus käsien desinfiointiin. Käsidesiautomaatteja on nyt lisätty entisestään. Valkea suosittelee kasvomaskin tai -visiiriin käyttöä asiakkaille ja henkilökunnalle. Valkean henkilökunnalle on jaettu kasvovisiirit. Turvaväleistä ja hygieniasta muistutetaan muun muassa lattiatarroilla, opasteilla ja kuulutuksilla. – Toivoimme, että jokainen noudattaa meillä asioidessaan turvallisuusohjeita ja asioi meillä vain terveenä, jotta voimme säilyttää kauppiaiden toimintaedellytykset

Linnanmaan Prisman uudistus käynnistyy9.11.2020 13:21:33 EETTiedote

Osuuskauppa Arina aloittaa Linnanmaan Prismassa mittavan uudistuksen. Kyseessä on Prisman 15-vuotisen historian laajin uudistustyö. Ensimmäisessä vaiheessa toteutetaan kiinteistön energiankulutuksen mullistava kylmä- ja lämmitystekniikan päivitys, jonka myötä myymälä tuottaa energiaa omien maalämpökaivojen avulla ja kiinteistön energiankulutus saadaan merkittävästi laskemaan. Samassa yhteydessä valmistellaan myös ruoan verkkokaupan avausta alkuvuodelle 2021. Toisessa vaiheessa 2021 vuoden alkupuolella toteutetaan Prisman myymäläuudistus, joka tuo omistajille entistä laajemmat valikoimat ja uusia palveluita.