Arinalta 50 000 € lasten ja nuorten toimintaan

Osuuskauppa Arinan toiminnan tarkoitus on tarjota palveluja ja hyötyjä asiakasomistajilleen. Perustehtävän lisäksi Arina huolehtii pohjoissuomalaisten hyvinvoinnista muun muassa Pidetään yhdessä pohjoisen puolta -tukitoiminnalla.

Osuuskauppa Arina jakoi jälleen 50 000 € pohjoissuomalaisten lasten ja nuorten hyväksi.

Osuuskauppa Arina on jakanut Pidetään yhdessä Pohjoisen puolta -tukea (aiemmin Kannustajat) vuodesta 2013, 50 000 € kerrallaan. Tukea ovat voineet hakea pohjoissuomalaiset lasten ja nuorten liikuntaseurat, avustus- ja hyväntekeväisyysjärjestöt sekä muut yhteisöt, jotka kohdentavat tuen lasten ja nuorten toimintaan.

Tänä vuonna hakemuksia tuli ennätysmäärä ja äänestykseen hyväksyttiin 105 yhteisöä, jotka aikoivat kohdistaa tuen pohjoissuomalaisten lasten ja nuorten toimintaan.

Asiakasomistajien äänet ratkaisivat

Kuten aiemminkin, myös tänä vuonna Osuuskauppa Arinan asiakasomistajat saivat päättää tuensaajat äänestämällä. Äänestyskutsun saivat asiakasomistajat, jotka olivat ilmoittaneet sähköpostiosoitteensa, eivätkä olleet kieltäneet tutkimuskyselyitä.

Äänestyksessä annettiin yli 10 000 ääntä. Ennätyksellisen hakijamäärän myötä tuensaajiksi valittiin 30 eniten ääniä saanutta yhteisöä, alueellinen tasapuolisuus huomioiden. Pohjoisimmat tuensaajat ovat Kolarista ja Sodankylästä, eteläisin Raahesta.

Suurimman äänimäärän ja maksimituen (á 5 000 €) saivat Pohjois-Suomen Syöpälapsiperheet sekä Hope ry Oulu. Mukaan saatiin useita uusia tuensaajia, muun muassa Oulun 4H-yhdistys:

- Useampi perhe on toivonut lapsille meiltä toimintaa myös elokuun alkuun. Tällä rahalla voimme vastata toiveisiin ja järjestää sekä kerhoja että yön yli -leirin Hietasaaressa. Suuri kiitos tuesta! iloitsee Oulun 4H-yhdistyksen toiminnanjohtaja Mirja Kaartinen.

- Lasten ja nuorten harrastusmahdollisuuksien tukeminen on lähellä pohjoissuomalaisten yhteisesti omistaman osuuskaupan sydäntä. Arinan sponsoroinnista merkittävä osa kohdistetaan lasten ja nuorten toimintaan. Osallistamme asiakasomistajat päättämään tuensaajista. Pidämme yhdessä pohjoisen puolta, alueellinen tasapuolisuus huomioiden, kiteyttää Osuuskauppa Arinan vastuullisuus- ja viestintäjohtaja Pasi Ruuskanen.

Arinan Pidetään yhdessä pohjoisen puolta -tuensaajat:

• Pohjois-Suomen Syöpälapsiperheet, 5 000 €
  • Oulun Kärpät 46 ry, Kärpät U16, 937 €
  • Ponkilan Pantterit ry, 928 €
  • Limingan Niittomiehet ry, yleisurheilujaosto, 851 €

Osuuskauppa Arinan omistavat tasavertaisesti yli 174 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Yli 3000 Arinalaista tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluita yli 180 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 500 euroa taloutta kohden vuodessa. Arinan tuotot palautetaan aina pohjoiseen, pohjoisen ihmisten ja alueen hyväksi.

Break Sokos Hotel Leville myönnettiin Sustainable Travel Finland -merkki4.6.2021 15:15:27 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Arinan Break Sokos Hotel Leville myönnettiin Sustainable Travel Finland -merkki toukokuun lopussa osoituksena kestävän matkailun eteen tehdystä arvokkaasta ja pitkäjänteisestä työstä. Visit Finlandin kehittämä ”Sustainable Travel Finland” -ohjelma auttaa suomalaisia matkailualan yrityksiä omaksumaan kestäviä ja vastuullisia käytäntöjä. STF-ohjelman läpäisseet ja kriteerit täyttäneet yritykset saavat Sustainable Travel Finland -tunnuksen ja heidän toimintaansa seurataan ja tarkastellaan säännöllisesti. STF-merkki auttaa kuluttajia vastuullisten matkailualan yritysten löytämisessä.

Tälläämö Linnanmaan avajaisia vietetään 20.5.19.5.2021 07:56:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Arinan viides Tälläämö parturi-kampaamo avaa ovensa Linnanmaan Prisman yhteyteen torstaina 20.5.2021. Nyt avattava toimipiste täydentää jo toiminnassa olevia Tälläämö parturi-kampaamoja Oulun Limingantullissa, Kempeleen Zeppelinissä, Kemissä Kauppakeskus Coronassa ja Rovaniemen Prismakeskuksessa. Linnanmaan uudessa Tälläämössä laadukkaita ja monipuolisia parturi- ja kampaamopalveluita tarjoaa 15 uutta ja nykyistä arinalaista.

Prisma Linnanmaan uudistus loppusuoralla – laajentunut ruokatori avattiin perjantaina 14.5.14.5.2021 10:25:33 EEST | Tiedote

Viime vuoden marraskuussa käynnistyneen myymäläuudistuksen punaisena lankana on ollut rakentaa yhdessä entistä ehompi Prisma yhdessä omistajien kanssa. Omistajilta kerättyjen toiveiden tulokset ovat konkretisoitumassa ja uudistus on viimeistä silausta vaille valmis. Viimeisimpänä tänään perjantaina 14.5. avattu täysin uudistunut ruokatori. Koko uudistuksen valmistumista juhlitaan parin viikon kuluttua.

S-Chef -palkinto arinalaiselle neljättä kertaa peräkkäin – S-ravintolat palkitsi huippuosaajiaan16.4.2021 13:58:55 EEST | Tiedote

Rovaniemeläinen keittiömestari Sini Vähäkari palkittiin S-ryhmän ravintoloiden vuoden S-Chefinä. Lisäksi Amarillo Rovaniemi palkittiin ”Vuoden Amarillona” ja Grill It! Oulu jo kolmannen kerran peräkkäin ”Vuoden Grill It! -ravintolana”. S-ravintolat palkitsi ravintola-alan ammattilaisiaan jokavuotisessa gaalassa, jota juhlittiin tällä kertaa virtuaalisesti. Tänä vuonna palkintokriteereissä näkyi vahvasti tekijöiden saavutukset asiakastyytyväisyyden kasvun osalta. S-ravintoloiden asiakastyytyväisyys onkin kasvanut viimeisen vuoden aikana ennätyslukemiin.