Arkea Turku Energian henkilöstöravintolaksi Itäharjun toimitiloihin ja Naantalin voimalaitokselle

Turku Energia kilpailutti kevään 2021 aikana ravintolatarjoajan uusiin tuleviin toimitiloihinsa Itäharjulle sekä Turun Seudun Energiantuotanto Oy:n tiloissa toimivaan henkilöstöravintolaan Naantalin voimalaitokselle. Ravintoloitsijaksi valittiin Arkea, joka toteuttaa molemmat ravintoloista uudella Mood-konseptillaan. Itäharjulle Turku Energian uusiin toimitiloihin keväällä 2022 avautuva ravintola täydentää alueen ravintolatarjontaa ja on avoinna kaikille.

Uuden ravintolan valintaan lähdettiin huomioimalla henkilöstön toiveet ravintolapalveluille tavoitteena erinomaisen ruokailukokemuksen lisäksi henkilöstöravintolatoiminnat yhtenäistävä toimintamalli, ympäristöystävällisyys ja kustannustehokkuus. Turku Energia teetti vuoden 2020 lopussa henkilöstölleen kyselyn odotuksista uudelle ravintolalle. Kyselyn tulokset huomioitiin osana kilpailutusta.

– Henkilöstöllemme tärkeitä lounasruokailuun liittyviä asioita ovat terveellisyys, monipuolisuus ja ruoan alkuperä, ja valituksi tulleen Arkean Mood-konsepti perustuu juuri näihin asioihin. Meillä on takanamme pitkä yhteistyö Arkean kanssa jo näissä nykyisissä toimitiloissamme, ja hienoa, että yhteistyö tutun toimijan kanssa jatkuu myös uusissa toimitiloissamme ja myös TSE:n Naantalin voimalaitokselle laajentuen, sanoo HR-johtaja Tiina Aho Turku Energiasta.

Arkea toteuttaa molemmat ravintolat Mood-konseptillaan.

– On upeaa, että saamme jatkaa ja laajentaa yhteistyötä Turku Energian kanssa. On myös tosi hienoa, että kehittämämme Mood-konsepti vastaa juuri asiakkaan toiveisiin lounasravintolatarpeista. Sitä on nyt hyvä lähteä näissä uusissa ravintoloissa viemään eteenpäin ja kehittämään, sillä Mood uudistuu jatkuvasti ja elää ajassa vastuullisesti, iloitsee Arkean palvelujohtaja Sanna Malaska.

Turku Energia muuttaa vuoden 2022 keväällä Turun Teknologiakiinteistöjen rakennuttamiin uusiin toimitiloihin Teollisuuskadulle. Turku Energian vuokralaiseksi tuleva ravintola sijoittuu tulevien toimitilojen alakertaan. Naantalissa ravintola jatkaa tutulla toimipaikallaan Naantalin voimalaitoksen yhteydessä. Arkea aloittaa Naantalissa toimijana 1.3.2022 alkaen.

Tiina Aho, HR-johtaja, Turku Energia
sähköposti: tiina.aho@turkuenergia.fi

Sanna Malaska, palvelujohtaja, Arkea Oy,
sähköposti: sanna.malaska@arkea.fi

Turku Energian ja Turun kaupungin yhteinen metsityshanke kasvattaa hiilinielua sekä tukee metsien virkistyskäyttöä ja luonnon monimuotoisuutta19.8.2021 08:02:57 EEST | Tiedote

Turku Energia on yhteistyössä Turun kaupungin kanssa toteuttanut metsittämishankkeen, jonka myötä kesä-heinäkuussa istutettiin yhteensä 5000 puuntainta Turun lentokentän pohjoispuolella sijaitsevalle vanhalle maankaatopaikalle. Metsityshanke on osa Turun kaupungin uutta metsäsuunnitelmaa, jonka tavoitteena on lisätä ja turvata Turun luonnon monimuotoisuutta, metsien virkistyskäyttöä ja päästöjen kompensointia metsien hiilinieluja kasvattamalla.

Kaukolämpöverkon vika aiheuttaa keskeytyksen lämmön ja lämpimän veden jakeluun osassa Turun keskustaa5.7.2021 10:19:24 EEST | Tiedote

Kaukolämpövuodon korjaus aiheuttaa maanantaina 5.7. keskeytyksiä lämmön ja lämpimän käyttöveden jakeluun osassa Turun keskustan aluetta (Länsiranta). Tarkka alue keskeytyskartassamme. Vikaa korjataan parhaillaan. Korjauksen arvioidaan päättyvän maanantaina puoleen yöhön mennessä. Korjaus voi päättyä ilmoitettua aiemmin. Vian piirissä on 11 kaukolämmön asiakasta. Kaukolämpöputken vuodosta johtuen kaukolämpövettä purkautui Turussa ravintola Nooan edustalla Aurajokeen sadevesikanavaa pitkin sunnuntai-iltana. Vuoto värjäsi Aurajoen veden paikoitellen vihreäksi. Kaukolämpöveteen lisätty väriaine eli pyraniini on hajuton, myrkytön ja terveydelle vaaraton eikä aiheuta ympäristölle vahinkoa. Väriainetta lisätään kaukolämpöveteen vuotokohtien paikantamiseksi. Pahoittelemme häiriöstä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa! Lisätietoja Sanna Perttunen, käyttöinsinööri, Turku Energia puh. 050 5573 783 sanna.perttunen@turkuenergia.fi

Turku Energian ja Turun Seudun Veden lämmöntalteenottohankkeen esiselvitys on valmistunut7.6.2021 11:02:06 EEST | Tiedote

Turku Energia ja Turun Seudun Vesi Oy ovat yhteistyössä selvittäneet lämmöntalteenottojärjestelmän käyttömahdollisuutta osana juomavedentuotanto- ja jakelujärjestelmää kevään 2021 aikana. Selvityksen päämääränä oli selvittää teknis-taloudelliset toteutusmahdollisuudet juomaveden lämmöntalteenottohankkeelle. Lopputuloksena saatiin arvokasta tietoa investoinnin kannalta keskeisistä parametreistä, jotka määrittävät hankkeen kannattavuutta. Selvityksestä saatua tietoa hyödynnetään selvityksen seuraavassa vaiheessa koskien lämmöntalteenottojärjestelmän sijoittamista Halisten varavesilaitokseen.

Kaukolämmön päästöt laskevat Turun seudulla valtakunnallista tasoa nopeammin6.5.2021 13:42:41 EEST | Tiedote

Kaukolämmön tuotantoon on Turun seudulla tehty viime vuosina sekä Turku Energian että Turun Seudun Energiantuotanto Oy:n toimesta määrätietoisesti investointeja, joiden myötä kaukolämmön päästöt ovat laskeneet seudulla merkittävästi. Turun seudulla päästöt ovat pienentyneet ja tulevat pienentymään valtakunnalliseen tasoon verrattuna nopeammin. Investointien ansioista Turun seudulla voidaan lähivuosien aikana siirtyä fossiilisista polttoaineista lähes kokonaan uusiutuvilla energiantuotantomuodoilla tuotettuun kaukolämpöön.

Turku Energia -konsernin vuosikertomus ja vastuullisuusraportti vuodelta 2020 on julkaistu22.4.2021 12:42:58 EEST | Tiedote

Tervetuloa tutustumaan julkaisuun osoitteessa: https://vsk2020.turkuenergia.fi/ Vuotemme pähkinänkuoressa: Tuloksemme parani edellisvuodesta – kaukolämmöstä jo 80 % tuotettiin uusiutuvilla energianlähteillä Turku Energia -konsernin liikevoitto parani ja liikevaihto laski edellisvuoteen verrattuna. Sähkönkulutus laski Turussa 1,8 % edellisvuoteen verrattuna. Lämpimät talvikuukaudet vähensivät kaukolämmön kysyntää, mutta tehokkaan perustuotannon ansiosta kaukolämmön kannattavuus parani edellisvuodesta. Jatkoimme panostamista uusiutuvaan energiaan, ja vuoden lopussa kaukolämmöstä jo 80 % tuotettiin uusiutuvilla energianlähteillä. Maaliskuussa alkanut koronavirusepidemia muutti konsernin työskentelytapoja. Sähkön ja lämmön toimitusvarmuus sekä asiakastyytyväisyys säilyivät hyvällä tasolla. Turku Energian kuluttaja-asiakkaat olivat EPSI Ratingin tekemän Sähkön vähittäismyynti -tutkimuksen mukaan toimialan toiseksi tyytyväisimpiä. Poimintoja vuosikertomuksestamme: Toimitusjohtajan katsaus: h