Arkea Turku Energian henkilöstöravintolaksi Itäharjun toimitiloihin ja Naantalin voimalaitokselle

Turku Energia kilpailutti kevään 2021 aikana ravintolatarjoajan uusiin tuleviin toimitiloihinsa Itäharjulle sekä Turun Seudun Energiantuotanto Oy:n tiloissa toimivaan henkilöstöravintolaan Naantalin voimalaitokselle. Ravintoloitsijaksi valittiin Arkea, joka toteuttaa molemmat ravintoloista uudella Mood-konseptillaan. Itäharjulle Turku Energian uusiin toimitiloihin keväällä 2022 avautuva ravintola täydentää alueen ravintolatarjontaa ja on avoinna kaikille.

Uuden ravintolan valintaan lähdettiin huomioimalla henkilöstön toiveet ravintolapalveluille tavoitteena erinomaisen ruokailukokemuksen lisäksi henkilöstöravintolatoiminnat yhtenäistävä toimintamalli, ympäristöystävällisyys ja kustannustehokkuus. Turku Energia teetti vuoden 2020 lopussa henkilöstölleen kyselyn odotuksista uudelle ravintolalle. Kyselyn tulokset huomioitiin osana kilpailutusta.

– Henkilöstöllemme tärkeitä lounasruokailuun liittyviä asioita ovat terveellisyys, monipuolisuus ja ruoan alkuperä, ja valituksi tulleen Arkean Mood-konsepti perustuu juuri näihin asioihin. Meillä on takanamme pitkä yhteistyö Arkean kanssa jo näissä nykyisissä toimitiloissamme, ja hienoa, että yhteistyö tutun toimijan kanssa jatkuu myös uusissa toimitiloissamme ja myös TSE:n Naantalin voimalaitokselle laajentuen, sanoo HR-johtaja Tiina Aho Turku Energiasta.

Arkea toteuttaa molemmat ravintolat Mood-konseptillaan.

– On upeaa, että saamme jatkaa ja laajentaa yhteistyötä Turku Energian kanssa. On myös tosi hienoa, että kehittämämme Mood-konsepti vastaa juuri asiakkaan toiveisiin lounasravintolatarpeista. Sitä on nyt hyvä lähteä näissä uusissa ravintoloissa viemään eteenpäin ja kehittämään, sillä Mood uudistuu jatkuvasti ja elää ajassa vastuullisesti, iloitsee Arkean palvelujohtaja Sanna Malaska.

Turku Energia muuttaa vuoden 2022 keväällä Turun Teknologiakiinteistöjen rakennuttamiin uusiin toimitiloihin Teollisuuskadulle. Turku Energian vuokralaiseksi tuleva ravintola sijoittuu tulevien toimitilojen alakertaan. Naantalissa ravintola jatkaa tutulla toimipaikallaan Naantalin voimalaitoksen yhteydessä. Arkea aloittaa Naantalissa toimijana 1.3.2022 alkaen.

Tiina Aho, HR-johtaja, Turku Energia
sähköposti: tiina.aho@turkuenergia.fi

Sanna Malaska, palvelujohtaja, Arkea Oy,
sähköposti: sanna.malaska@arkea.fi

Turku Energian ja Turun kaupungin metsityshanke saa jatkoa tänä kesänä – nuoret istuttavat 8000 tainta Moisioon9.6.2022 14:32:18 EEST | Tiedote

Turku Energian ja Turun kaupungin viime kesänä toteuttama metsityshanke saa jatkoa tänä kesänä, kun yhteensä 8000 tainta istutetaan Moisioon Suihkarintien varrelle. Turku Energia rekrytoi metsityshankkeeseen kolme turunseutulaista nuorta istuttamaan taimet kahden viikon mittaisen Tutustu työelämään ja tienaa -kesäharjoittelujakson aikana. Nuoret pääsevät tekemään myös viime kesänä istutetulle alueelle metsänhoidollisia toimenpiteitä ja täydennysistutuksia.

Turku Energia ja Turun Ylioppilaskyläsäätiö tekevät Ylioppilaskylästä energiapositiivista aluetta4.5.2022 13:33:06 EEST | Tiedote

Turku Energia on toteuttamassa Turun Ylioppilaskyläsäätiön (TYS) Tyyssija-rakennukseen innovatiivista energiaratkaisua. Uudenlainen energiaratkaisu huolehtii kiinteistön lämmityksestä ja jäähdytyksestä hyödyntäen kaukojäähdytyksen paluulämpöä lämpöpumpun lämmönlähteenä. Rakennuksesta tulee energiapostiviinen eli se tuottaa enemmän energiaa kuin kuluttaa. Toteutus on osa Euroopan unionin Horisontti 2020 -ohjelman rahoittamaa RESPONSE-hanketta.

Sääolosuhteet siirtävät Turku Energian helikopterilennolla tehtävää kaukolämpöverkoston kuntokartoitusta11.4.2022 15:25:37 EEST | Tiedote

Turku Energian helikopterilennolla ja lämpökameroiden avulla tehtävä kaukolämpöverkoston kuntokartoitus siirtyy aiemmin ilmoitetusta aikataulusta sääolosuhteista johtuen. Kuvaukset suoritetaan tämän viikon aikana, viimeistään 17.–18.4.2022 välisenä yönä. Lennon tarkka ajankohta viestitään vielä Turku Energian sosiaalisen median kanavissa heti sen varmistuttua.