Artjärven Konnuntiellä (mt 14513) liikenteen sulku perjantaina 22.7. klo 18.00

Konnuntie 84 katkaistaan päätierummun muutostyön ajaksi ja avataan liikenteelle viimeistään seuraavana päivänä klo 22.00.

Orimattilassa Artjärven alueella maantiellä 14513 katkaistaan tie perjantaina 22.7.2022 klo 18.00. Suljettava osuus sijoittuu kohtaan Konnuntie 84 (Erottaja-Mairinoja) tieosoitteessa 14513 / 2 / 5907.

Tie avataan liikenteelle viimeistään lauantaina 23.7.2022 klo 22.00. Liikennettä ei ohjata erillisen kiertotiejärjestelyn kautta sulkemisen aikana.

Liikennejärjestelyjen toteutuksesta vastaa Jade Infra Oy.

Liite: Kartta

Jade Infra Oy, Pasi Haatanen, 040 6642 445

MMK-Rakenne Oy, vs. työnjohtaja Martti Kosonen, 050 0841 431

ELYn yhteyshenkilö Aleksi Kuitunen, 0295 029 028

Itä-Suomen etnisten suhteiden neuvottelukunta: Vieraskielisyys ja maahanmuuttajuus eivät saisi olla perusteluja ohjata asiakas työllisyyden kuntakokeiluun (Pohjois-Savo, Etelä-Savo, Pohjois-Karjala)17.8.2022 10:24:37 EEST | Tiedote

Neuvottelukunnan asiantuntijoiden mukaan työllisyyden kuntakokeilujen haasteet, epäkohdat ja pirstaleisuus näkyvät asiakkaille ja sidosryhmille. Itä-Suomen ETNO:n asiantuntijat haluavat kannanotossaan tuoda esille maahanmuuttajille tarjottavien työllistymistä edistävien palveluiden toimivuutta työllisyyden kuntakokeiluissa.

Sinilevätilanne vaihteleva Saaristomerellä ja Selkämerellä, sisävesissä viime viikkojen kaltainen (Varsinais-Suomi, Satakunta)11.8.2022 11:44:26 EEST | Tiedote

Viime viikonlopun kovien tuulten myötä sinilevät sekoittuivat vesiin ja alkuviikon lämpimän sään seurauksena runsastuivat paikoitellen koko merialueella. Avomerellä sinilevät runsastuivat etenkin Saaristomeren eteläosassa. Sisävesissä sinilevää on tavattu paikoitellen runsaastikin, mutta tilanne on pysynyt pitkälti viime viikkojen kaltaisena.

Lapin ELY-keskus myönsi rahoitusta porotalouden, luontaiselinkeinojen ja koltta-alueen kehittämistoimintaa koskeville tutkimushankkeille (Lappi, Pohjois-Pohjanmaa, Kainuu)11.8.2022 11:07:21 EEST | Tiedote

Vuoden 2022 tutkimushankehaussa tuli vireille määräaikaan mennessä neljä hakemusta, joista kaksi hanketta rahoitettiin. Tukea haettiin yhteensä yli 600 000 euron edestä. Lapin ELY-keskuksella on vuosittain käytössä noin 350 000 euroa porotalouden, luontaiselinkeinojen ja koltta-alueen kehittämistoimintaa edistävien tutkimushankkeiden rahoittamiseen. Hankkeet rahoitetaan maatilatalouden kehittämisrahastosta (Makera).