Splay One

Arttu Lindeman ja Jaakko Parkkali tähdittävät uutta Ilmastotuubi-sarjaa Youtubessa Sarjassa perehdytään tutkijoiden ja vaikuttajien avulla ilmastoaiheisiin

Jaa
Tiedote julkaisuvapaa 16.5.2019, klo 15.30. Tänään julkaistavan Ilmastotuubi-sarjan tavoitteena on edistää ympäristöongelmien ratkaisua tarjoamalla tutkittua tietoa ongelmien laajuudesta, vakavuudesta ja syistä erityisesti digitaalisia medioita paljon kuluttavalle sukupolvelle. Ilmastotuubin jaksoissa vaikuttajat Arttu Lindeman, Jaakko Parkkali, Ville Kankare (Vinkare), Sonja Hämäläinen (Soikkuu) sekä Tuomas Kukkonen (Tume) tutustuvat eri ilmastoa käsitteleviin teemoihin. Ilmastotuubin konseptista ja tuotannosta vastaa Splay One. Sarjan tilaaja on Ilmastotuubi-hanke, joka haluaa viestiä omasta tieteellisestä tutkimustyöstään uudella tapaa nuorille. Sarja julkaistaan Splay Suomen Youtube-kanavalla.

Ensimmäisessä jaksossa vaikuttajat Arttu Lindeman ja Jaakko Parkkali raapaisevat ruuan tuotannon pintaa ja tutkivat sen vaikutuksia ympäristöön. Kokeillaan ja vertaillaan ilmastolle kevyempiä ravintovaihtoehtoja, kuten hyönteisiä proteiininlähteenä tai vegaaniruokavalioita, pohtien voisivatko nämä korvata lihan syönnin arjessa.

”Toivomme tavoittavamme sisällön avulla nuoria, jotka eivät ole aiemmin aiheesta kiinnostuneita. Projektin tarkoituksena on myös kokeilla uutta tapaa viestiä tieteellisen tutkimuksen sisällöstä. Tietoa levitetään käyttämällä niitä viestintäkanavia ja viestijöitä, joita etenkin nuoret ovat tottuneet arjessaan seuraamaan ja käyttämään. Popularisoidun tiedon kautta pyrkimyksenä on saada nuoret kiinnostumaan videoiden myötä kyseisistä aiheista sekä tieteestä ja tutkimuksesta ylipäätään”, tohtorikoulutettava Tea Törmänen kertoo.

Ilmastotuubin jaksot sekä taustamateriaalit ovat itsenäisten verkkokäyttäjien lisäksi käytettävissä kaikissa Suomen kouluissa osana opetusta. Ilmastotuubi-hankkeen työryhmä toivoo, että videot saavat nuoret tarttumaan toimeen ilmastonmuutoksen ratkaisemiseksi, ja katsojat ymmärtäisivät, miten muutokseen vaaditaan yhteiskunnallista vaikuttamista monella eri sektorilla.

Ilmastotuubi-sarjan tuotannon konseptista, käsikirjoituksesta ja videotuotannosta ovat vastanneet Inka Wirman, Elina Aspelin ja Essi Kivitie. Sarjan teemat ovat muun muassa ravinto, ruoka, ilmasto, matkustaminen ja pukeutuminen. Vaikuttajat jakavat sarjaan liittyen omassa Instagramissaan julkaisut, jolla he ohjaavat seuraajia itse sarjan pariin. Sen lisäksi jokainen vaikuttajista jakaa Instagram storyn puolella omasta pienestä ilmastoteosta ja kannustavat seuraajia ottamaan mallia. Tunnelma sarjassa on kepeä, vaikka aihe onkin vakava ja siinä tuodaan faktoja esiin. Sarjalla ei pyritä paasaamaan tai tuomaan esiin mielipiteitä vaan lisäämään tietoisuutta viihdyttävällä tavalla.
 

Katso Splay Suomi Youtube-kanavalta ensimmäinen Ilmastotuubi-jakso täältä:

https://www.youtube.com/watch?v=qtW6HAJvWgA&feature=youtu.be


Jakso 1: Ilmastotuubi: Ruuantuotanto
Jakso 2: Ilmastotuubi: Päästöjen lähteet
Jakso 3: Ilmastotuubi: Ilmastonmuutoksen vaikutukset Suomessa
Jakso 4: Ilmastotuubi: Ilmastopolitiikka ja pakolaisuus
Jakso 5: Ilmastotuubi: Keskilämpötilan vaikutus sääilmiöihin
Jakso 6: Ilmastotuubi: Biodiversiteetti


Lisätietoja Ilmastotuubi-hankkeesta löytyy täältä https://ilmastotuubi.wordpress.com

Yhteyshenkilöt

Lisätiedot ja valokuvat:


Essi Kivitie
Operatiivinen johtaja
Splay One
043 8200 997
essi.kivitie@splayone.com

Kuvat

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Splay One
Splay One
Perämiehenkatu 12 E
00150 Helsinki

http://www.splayone.com

Splay One on Suomen ensimmäinen YouTube-verkosto. Splay One Finland yhdistää brändit Suomen suosituimpiin sosiaalisen median vaikuttajiin. Splay konseptoi ja toteuttaa mainostajille kampanjoita verkostonsa kanavissa eri sosiaalisen median palveluissa kuten YouTubessa ja Instagramissa. Splayn verkostoon kuuluu 60 kanavaa, joista tunnetuimpia ovat Vinkare, Deata, Soikkuu, Jaakko Parkkali, Eeddspeaks, Pinkku Pinsku ja Arttu Lindeman.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Splay One

/Embargo 8.8.2019 klo 15.00/ Roni Back tähdittää uutta Koitos-sarjaa - Tänään 8.8. klo 15 alkaa Splay Suomen Youtube-kanavalla uusi seikkailusarja8.8.2019 15:00:00 EEST | Tiedote

Koitos on vauhdikas, hauska ja viihteellinen YouTube-sarja, jonka tarkoituksena on osoittaa miten monipuolinen ja innostava harrastus partio on. Sarjassa kilpailee kaksi Suomen suosituimmista tubettajista koostuvaa joukkuetta. Kilpailijoina sarjassa ovat Roni Back, Julia Ahonen, Roponen ja Pernilla Böckerman.Sarja on Suomen Partiolaisten tilaama ja se julkaistaan Splay Suomen kanavalla. Sarjan konseptista, käsikirjoituksesta ja tuotannosta on vastannut Pohjoismaiden johtavana branded entertainment-mediatalo Splay One. Sarjan on käsikirjoittanut ja ohjannut Jesse Braun.

Suomen ykköstubettajat seikkailevat Partion uudessa Koitos Youtube -sarjassa25.4.2019 08:00:00 EEST | Tiedote

Tiedote Splay One Suomi, 25.4.2019. Tulevana syksynä päästään seuraamaan, kun Suomen eturivin tubettajat tutustuvat partion toimintaan ja kilpailevat toisiaan vastaan partioaiheisissa tehtävissä ympäri Suomea. Koitos on vauhdikas, hauska ja viihteellinen YouTube-sarja, jonka tarkoituksena on osoittaa miten monipuolinen ja innostava harrastus partio on. Sarjassa kilpailee kaksi Suomen suosituimmista tubettajista koostuvaa joukkuetta. Kilpailijoina sarjassa ovat Roni Back, Julia Ahonen, Roponen ja Pernilla Böckerman. Sarja on Suomen Partiolaisten tilaama ja se julkaistaan Splay Suomen kanavalla elokuussa 2019. Sarjan konseptoinnista ja tuotannosta vastaa Splay One.

Kevään kiinnostavin YouTube-sarja nähdään Janni Hussin kanavalla - Sarjassa hypätään Vällyihin ajankohtaisten vieraiden kanssa6.3.2019 08:00:00 EET | Tiedote

Uusi YouTube-sarja Vällyissä haluaa nostaa yksilön ja yhteiskunnan hyvinvoinnin puheenaiheeksi positiivisella ja hauskalla tavalla sekä kertoa ajankohtaisista vieraista jotain, mitä kukaan ei ole aikaisemmin tiennyt. Sarjan tilaaja on Radisson Blu -hotelliketju, joka haluaa viestiä omasta työstään hyvinvoinnin edistäjänä ja näyttää samalla kiinnostavaa esimerkkiä tavasta tehdä arvopohjaista vaikuttajamarkkinointia.

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye