Asetamme oman turvallisuustasomme

Monet työkohteistamme ovat työympäristönä vaarallisia, jonka vuoksi panostamme paljon työterveyteen ja työturvallisuuteen. Töitä ei tehdä, jos niitä ei voi tehdä turvallisesti.

Assemblinilla vietetään tällä viikolla työturvallisuusviikkoa

Rakennusalalla on erittäin yleistä, että asennus- ja palveluyritykset sekä aliurakoitsijat mukautuvat toimeksiantajan työterveys- ja työturvallisuusvaatimuksiin. Seurauksena turvallisuustaso voi vaihdella hankkeesta toiseen.

Assemblin on yksi Pohjoismaiden suurimmista asennus- ja palveluyrityksistä, ja me haluamme määritellä turvallisuustasomme. Työntekijämme voivat siis luottaa siihen, että me huolehdimme heidän turvallisuudestaan toimeksiantajasta riippumatta.

– Töitä ei tehdä, jos niitä ei voi tehdä turvallisesti. Se on minulle itsestään selvää, ja sen pitäisi olla selvää meille kaikille joka tilanteessa ja olosuhteista riippumatta. Työnantajana meidän on määritettävä oma tasomme, koska se on velvollisuutemme henkilöstöämme kohtaan, sanoo Assemblinin toimitusjohtaja ja konsernijohtaja Mats Johansson.

Assemblinissa vietetään 6.–10. toukokuuta työturvallisuusviikkoa kaikilla toimipaikoilla Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Viikon tarkoituksena on lisätä työterveyteen ja työturvallisuuteen liittyvää tietoisuutta ja löytää uusia keinoja ongelmien ennaltaehkäisyyn.

Toimenpiteet vaihtelevat sen mukaan, millaisia toiveita ja tarpeita eri toimialoilla on. Esimerkkeinä voidaan kuitenkin mainita turvallisuuskierrokset, koulutukset, riskinarvioinnit, kriisiharjoitukset ja työpajat.

– Työturvallisuusviikko on vuoden tärkein viikko. Silloin keskitymme täysipainoisesti työterveyteen- ja työturvallisuuteen ja muistutamme toisiamme turvallisuuden merkityksestä. Meillä on jo käytössä järjestelmällinen toimintatapa sekä hyvät työkalut ja apuvälineet, jotka auttavat toimimaan oikein. Ilman oikeanlaista suhtautumista ja asennetta turvallisuuteen emme pääsee mihinkään, Mats Johansson muistuttaa.

Tiedote Ruotsiksi:https://www.assemblin.com/sv/om-oss/press/2019/assemblin-satter-egen-sakerhetsstandard/

Mats Johansson, mats.e.johansson@assemblin.se, 010-475 39 60.

Assemblinilla vietetään tällä viikolla työturvallisuusviikkoa

Assemblin on täyden palvelun asennus- ja palvelukumppani, joka toimii Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Kehitämme, toteutamme ja ylläpidämme ilmaan, veteen ja energiaan liittyviä järjestelmiä. Visionamme on tarjota älykkäitä ja vastuullisia teknisiä ratkaisuja ja saada siten rakennukset toimimaan ja ihmiset viihtymään. Tukenamme on tiivis paikallinen yhteistyö ja vahva organisaatio. Assemblinin liikevaihto on noin 800 miljoonaa euroa, ja palveluksessamme on noin 5 700 henkilöä yli sadalla pohjoismaisella paikkakunnalla.