
Asiakas- ja palvelukokemuksen myytit avautuvat marraskuussa Lahdessa

Alueellista kilpailuetua erinomaisesta asiakas- ja palvelukokemuksesta
Perinteisten liiketoimintamallien disruptio on käynnistänyt globaalin liikkeen, joka peräänkuuluttaa asiakas- ja palvelukokemuksen kehittymistä vastaamaan tämän päivän vaatimuksiin. Selvityksien1mukaan asiakas- ja palvelukokemuksen kehittämisellä on merkittävä rooli yrityksien liiketoimintaedellytyksien säilyttämisessä.
Paikallisesti Lahden alueen kehittämisen tahtotilaksi on määritetty niin houkuttelevuuden kuin elinvoimaisuuden kasvu sekä työllisyyden paraneminen2. M-päivä tarjoaa rautaisannoksen tietoa inspiroivien puheenvuorojen ja case-esimerkkien muodossa siitä, miten esimerkillisiä asiakas- ja palvelukokemuksia rakennetaan tänään ja huomenna.
– Tapamme asioida on muuttunut radikaalisti viime vuosikymmeninä. Ihmiskontaktin lisäksi käytämme sujuvasti jo erilaisia verkkopalveluita ja samalla tekoälyyn ja koneoppimiseen pohjautuvat asiointipalvelut tekevät vahvasti tuloaan. Siksi asiakas- ja palvelukokemukseen keskittyminen on ensisijaisen tärkeää huomisen menestyvälle liiketoiminnalle, summaa M-päivän järjestäjien edustaja, toimitusjohtaja Joona Kallinen Ilmeeltä.
Lahden M-päivässä volyymit puhuvat puolestaan
M-päivä marssittaa Sibeliustalon lauteille sekä paikallisesti että globaalisti merkittäviä asiakas- ja palvelukokemuksen asiantuntijoita. Päivässä kuullaan muun muassa kuinka Helsinki-Vantaan lentokenttä lunastaa asiakaslupauksensa yli 20 miljoonan vuosittaisen matkustajan kanssa tai miten Paavo Beckmanin perustama Catapult-yhtiö analysoi jatkuvasti kansainvälisesti yli 200 000 kasvuyhtiötä tekoälyn avulla ja siten auttaa ymmärtämään asiakkaitaan markkinatrendejä.
– Meille on tärkeää tarjota Lahden alueen yrityksille ja organisaatioille maksuton asiantuntijaseminaari, jossa erikokoiset toimijat voivat jakaa parhaita onnistumisiaan tai käytänteitä seminaariyleisölle, nyt jo 15. kertaa. Kannustamme myös osallistujia entistä enemmän verkostoitumaan tapahtuman aikana, koska uskomme liiketoiminnan kasvuun ja menestykseen aidon synergian kautta, kertoo toimitusjohtaja Minttu Murtomäki Näkemystehdas MBE:ltä.
Perinteikäs M-päivä syntyy yhteistyössä
M-päivä on vuosittain järjestettävä asiantuntijaseminaari, joka on koonnut yhteen liikkeenjohdon, markkinoinnin ja myynnin ammattilaisia Lahdessa jo vuodesta 2005, jolloin Näkemystehdas MBE aloitti tapahtuman järjestämisen. Viime vuonna M-päivä sai sisartapahtuman Tampereelle.
– Syyskuulla Tampereen M-päivässä kuulimme innostavia puheenvuoroja muun muassa teleoperaattori DNA:n tavasta hyödyntää tekoälyä ja Anton Schubertin näkemyksiä kestävään digitalisaatioon. Lahden tapahtuma jatkaa yhtä kovalla linjalla ja olen varma, että jo puhujakattauksemme puolesta M-päivä -tapahtumat ovat yhdessä yksi liikkeenjohdon, markkinoinnin ja myynnin merkittävimmistä tapahtumista Kehä III:n ulkopuolella, summaa Kallinen.
Molemmat M-päivät keräsivät vuonna 2018 sekä Lahdessa että Tampereella yhteensä 1 400 osallistujaa. Kävijöille maksuton M-päivä rakentuu järjestäjäorganisaatioiden yhteistyöllä ja mahdollistuu yhteistyökumppanien sponsoroinnilla. Lahden tapahtumaa järjestävät Ilme, Markprint, Näkemystehdas MBE sekä Reason.
Aika ja paikka:
M-päivä Lahti
7.11.2019, klo 8–13.00
Sibeliustalo, Lahti
Ankkurikatu 7, 15140 Lahti
Tapahtuman verkkosivut ja maksuton ilmoittautuminen:
www.mpaiva.fi
Tapahtuman ohjelma:
8.30 tervetulosanat, seminaarin juontajat Minttu Murtomäki Näkemystehdas MBE ja Joona Kallinen Mainostoimisto Ilme
8.45 Kari Korkiakoski, Futurelab Finland – speaker
9.15 Anu Kokko, Fazer vierailukeskus – case
9.35 Pasi Kallio ja Jari Peltonen, Stala – case
9.55 Anna Tuomi, Finavia – case
10.15 Verkostoitumistauko
11.00 Elina Hankkio, Marski by Scandic – case
11.20 Jari Viljemaa, LähiTapiola – case
11.40 Reetta Noukka, Finnish Design Shop – case
12.00 Paavo Beckman Catapult – speaker
12.30 Päätössanat
1) Selvitykset mm.
https://go.forrester.com/blogs/predictions-2019-customer-experience-comes-under-fire/
https://www.salesforce.com/research/customer-expectations/
https://www2.deloitte.com/gr/en/pages/consumer-business/articles/consumer_review_deloitte_greece.html
2) http://lahdenvuosi.fi/2018/lahden-talous-2018/elinvoima-ja-tyollisyys
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Ilme, toimitusjohtaja
Joona Kallinen
050 350 3010, joona.kallinen@ilme.fi
Tapahtuman tuottaja:
Krisse Törö, tuottaja, Innosta
0400 414 748, krisse.toro@innosta.fi
Viestintä:
Karri Harju, PR-spesialisti, Ilme
044 201 1077, karri.harju@ilme.fi
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
Vuoden viimeisellä neljänneksellä järjestettävä M-päivä on koonnut yhteen markkinoinnin ja myynnin ammattilaisia jo vuodesta 2005. Tapahtuma on kasvanut sadan hengen paikallistapahtumasta kahdelle paikkakunnalle, ja houkutteli vuonna 2018 paikalle jo 1400 osallistujaa, joista 900 osallistui tapahtumaan Lahdessa ja 500 Tampereella.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.