Asiakasomistajat mahdollistavat uuden ABC-liikennemyymälän rakentamisen Pudasjärvelle

Osuuskauppa Arina aloittaa uuden ABC-liikennemyymälän rakentamisen Pudasjärvelle. Uusi liikepaikka tulee sijaitsemaan keskustan lähelle rakennettavan kiertoliittymän ja hyvinvointikeskuksen viereen. Rakentaminen aloitetaan vuoden 2020 aikana ja investoinnin kokonaisarvo tulee olemaan 6,5 M€.

Havainnekuva tulevasta ABC Pudasjärven liikennemyymälästä

Monipuoliset palvelut paikallisille ja ohiajaville

Tuleva liikennemyymälä tarjoaa pudasjärveläisille ja ohiajaville matkailijoille kahvila-ravintolan, Hesburgerin, ruokamarketin ja polttonestejakelimon sekä sähkölatauspisteen.

Noin vuoden kestävän rakennusprojektin jälkeen uusi ABC-liikennemyymälä on valmiina omistajilleen syksyllä 2021.

– Osuuskauppa Arinan omistavat alueemme kotitaloudet ja meidän tehtävänämme on tarjota palveluja ja hyötyjä omistajillemme. Heidän Arinasta ostamansa tuotteet ja palvelut ovat myös ostoksia Pohjois-Suomen ja pohjoissuomalaisten hyväksi. Sijoituksia, jotka palautuvat takaisin mahdollistaen palveluiden kehittämisen. Niillä euroilla rakennetaan seuraavaksi uusi Pudasjärven ABC -liikennemyymälä, kertoo Osuuskauppa Arinan toimialajohtaja Jari Karjalainen.

Nykyinen ABC-liikennemyymälä palvelee omistajia uuden ABC:n avautumiseen asti ja nykyiset työntekijät siirtyvät aikanaan avautuvaan uuteen ABC-liikennemyymälään.

– Nykyinen liikepaikka on tullut teknisesti tiensä päähän, joten on hienoa päästä kehittämään palveluita Pudasjärvellä. Uusi ABC-liikennemyymälä on tarkoitettu sekä Pudasjärveläisille omistajille että ohiajaville matkailijoille. Toimipaikan rakentamisen mahdollistamisesta kuuluu kiitos aktiivisille omistajillemme ja Pudasjärven kaupungin yhteistyökyvylle. Yhdessä me huolehdimme alueemme elinvoimaisesta tulevaisuudesta ja teemme Pohjois-Suomesta yhä paremman paikan elää. Rakkaudesta Pohjois-Suomeen, Karjalainen toteaa.

Havainnekuva tulevasta ABC Pudasjärven liikennemyymälästä

Osuuskauppa Arina on kuluttajaosuuskunta, jonka omistaa yli 170 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Osuuskaupan tarkoitus on tuottaa palveluja ja hyötyjä omistajilleen. Arinalaiset tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluja 182 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea yli 3000 työntekijän voimin. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 550 euroa taloutta kohden vuodessa.

Kauppakeskus Valkea muuttaa aukiolojaan 8.3. alkaen – vuokralaiset voivat päättää omista aukioloistaan1.3.2021 16:30:00 EETTiedote

Suomen hallituksen torstaina 25.2. tekemän linjauksen johdosta ja helpottaakseen vuokralaistensa tukalaa tilannetta koronavirusepidemian aiheuttamissa poikkeusoloissa, Kauppakeskus Valkea siirtyy käyttämään kaikkia liikkeitä ja ravintoloita velvoittavien yhteisten aukioloaikojen sijasta suositusaukioloaikoja 8.3. alkaen. Tämän muutoksen myötä Kauppakeskus Valkean toimijoilla on mahdollisuus määritellä aukioloaikansa vapaasti tai sulkea liikkeensä. Aukioloaikojen vapautus on voimassa toistaiseksi. Asiakkaillemme tämä tarkoittaa, että jokaisen palvelun aukiolo kannattaa tarkistaa kauppakeskusvalkea.fi:n aukioloaikojen koontisivulta tai yrityskohtaisilta alasivuilta. Kauppakeskus Valkea on parhaan kykynsä mukaan läpi epidemia-ajan pyrkinyt helpottamaan vuokralaistensa tilannetta. Aukioloaikoja vapautettiin myös vuosi sitten maaliskuussa, jolloin vuokralaisilla oli mahdollisuus määritellä itse aukioloaikansa. 28.12. alkaen Valkea on toiminut supistetuin, mutta kaikkia velvoittavin yhteisin

Caverion Suomi Oy, Coor Service Management Oy, Lassila & Tikanoja Oyj ja N-Clean Oy hoitamaan Osuuskauppa Arinan kiinteistöpalveluja26.2.2021 07:56:00 EETTiedote

Osuuskauppa Arina, Caverion Suomi Oy, Coor Service Management Oy, Lassila & Tikanoja Oyj ja N-Clean Oy ovat allekirjoittaneet sopimukset Arinan kiinteistöpalvelujen hoitamisesta. Sopimusten myötä Arina ostaa kiinteistöpalveluja vuositasolla n. 7 Milj. eurolla, työllistäen välillisesti pohjoissuomalaisia kiinteistöalan ammattilaisia. Sopimusten työllistämisvaikutus on n. 100 henkilötyövuotta kokoaikaisiksi muutettuna.

Arina turvasi pohjoista ruokahuoltoa - Myynti kasvoi market- ja rautakaupassa15.2.2021 11:16:31 EETTiedote

”Poikkeusvuosi oli kokonaisuutena onnistunut. Omistajamäärä ja myynti lisääntyivät market- ja rautakaupan kasvaessa, muiden toimialan kärsiessä. Osuustoiminnallinen tulos laski, mutta paikallinen arvonluonti ja verojalanjälki nousivat. Arinalaisten #yksiyhteinenarina-yhteishenki nosti työtyytyväisyyden ja tulospalkkiot ennätystasolle. Iso kiitos vastuullisesta toiminnasta sekä arinalaisille että omistajille”, kiteyttää toimitusjohtaja Veli-Matti Puutio.

Osuuskauppa Arinan henkilökunnalle ennätykselliset tulospalkkiot koronavuodesta12.2.2021 07:58:00 EETTiedote

Korona-aika on vaatinut koko Osuuskauppa Arinan henkilöstöltä poikkeusolojen keskellä joustoa, sopeutumista sekä työskentelyä yli toimialarajojen uusissa tehtävissä. Haasteellisesta vuodesta huolimatta Arinan tulos on hyvällä tasolla ja tästä syystä Arina palkitsee henkilökuntaansa ennätyksellisillä tulospalkkioilla ja siten kiittää arinalaisia poikkeusvuoden ponnisteluista. Tulospalkkio maksetaan suhteutettuna tehtyjen työtuntien määrään. Kokoaikaisen työntekijän palkkio on yhteensä vuodelta 2020 jopa 2000 €. Yhteensä Arina maksaa tulospalkkioita 4,5 miljoonaa euroa. Tämä on 1,9 milj. € enemmän kuin vuonna 2019.

Kutsu mediatilaisuuteen: Arinan vuosi 2020 ja Tekoja pohjoisen puolesta – Arinan vuodet 2021-11.2.2021 07:56:00 EETKutsu

Aika: Maanantai 15.2.2021 klo 10 – 10:45 Paikka: Teams Osuuskauppa Arina kertoo Teamsin välityksellä yhteenvedon vuodesta 2020 ja tulevien vuosien suunnitelmista. Toimitusjohtaja Veli-Matti Puutio esittelee vuoden 2020 onnistumiset ja haasteitakin. Paikalla on muitakin johtoryhmän jäseniä. Lopuksi on aikaa kysymyksille. Kysymyksiä voi myös lähettää jo etukäteen osoitteeseen hanna.pikkarainen@sok.fi Ilmoittaudu tilaisuuteen 15.2. klo 9:00 mennessä: https://www.lyyti.in/Mediatilaisuus_Arinan_vuosi_2020_ja_Tekoja_pohjoisen_puolesta__Arinan_vuodet_2021_0451 Mediatilaisuuteen ilmoittautuminen Lähetämme Teams-kutsun kaikille ilmoittautuneille.