Asiakasomistajat mahdollistavat uuden ABC-liikennemyymälän rakentamisen Pudasjärvelle

Osuuskauppa Arina aloittaa uuden ABC-liikennemyymälän rakentamisen Pudasjärvelle. Uusi liikepaikka tulee sijaitsemaan keskustan lähelle rakennettavan kiertoliittymän ja hyvinvointikeskuksen viereen. Rakentaminen aloitetaan vuoden 2020 aikana ja investoinnin kokonaisarvo tulee olemaan 6,5 M€.

Havainnekuva tulevasta ABC Pudasjärven liikennemyymälästä

Monipuoliset palvelut paikallisille ja ohiajaville

Tuleva liikennemyymälä tarjoaa pudasjärveläisille ja ohiajaville matkailijoille kahvila-ravintolan, Hesburgerin, ruokamarketin ja polttonestejakelimon sekä sähkölatauspisteen.

Noin vuoden kestävän rakennusprojektin jälkeen uusi ABC-liikennemyymälä on valmiina omistajilleen syksyllä 2021.

– Osuuskauppa Arinan omistavat alueemme kotitaloudet ja meidän tehtävänämme on tarjota palveluja ja hyötyjä omistajillemme. Heidän Arinasta ostamansa tuotteet ja palvelut ovat myös ostoksia Pohjois-Suomen ja pohjoissuomalaisten hyväksi. Sijoituksia, jotka palautuvat takaisin mahdollistaen palveluiden kehittämisen. Niillä euroilla rakennetaan seuraavaksi uusi Pudasjärven ABC -liikennemyymälä, kertoo Osuuskauppa Arinan toimialajohtaja Jari Karjalainen.

Nykyinen ABC-liikennemyymälä palvelee omistajia uuden ABC:n avautumiseen asti ja nykyiset työntekijät siirtyvät aikanaan avautuvaan uuteen ABC-liikennemyymälään.

– Nykyinen liikepaikka on tullut teknisesti tiensä päähän, joten on hienoa päästä kehittämään palveluita Pudasjärvellä. Uusi ABC-liikennemyymälä on tarkoitettu sekä Pudasjärveläisille omistajille että ohiajaville matkailijoille. Toimipaikan rakentamisen mahdollistamisesta kuuluu kiitos aktiivisille omistajillemme ja Pudasjärven kaupungin yhteistyökyvylle. Yhdessä me huolehdimme alueemme elinvoimaisesta tulevaisuudesta ja teemme Pohjois-Suomesta yhä paremman paikan elää. Rakkaudesta Pohjois-Suomeen, Karjalainen toteaa.

Havainnekuva tulevasta ABC Pudasjärven liikennemyymälästä

Osuuskauppa Arinan omistavat tasavertaisesti yli 174 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Yli 3000 Arinalaista tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluita yli 180 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 500 euroa taloutta kohden vuodessa. Arinan tuotot palautetaan aina pohjoiseen, pohjoisen ihmisten ja alueen hyväksi.

S-Chef -palkinto arinalaiselle neljättä kertaa peräkkäin – S-ravintolat palkitsi huippuosaajiaan16.4.2021 13:58:55 EEST | Tiedote

Rovaniemeläinen keittiömestari Sini Vähäkari palkittiin S-ryhmän ravintoloiden vuoden S-Chefinä. Lisäksi Amarillo Rovaniemi palkittiin ”Vuoden Amarillona” ja Grill It! Oulu jo kolmannen kerran peräkkäin ”Vuoden Grill It! -ravintolana”. S-ravintolat palkitsi ravintola-alan ammattilaisiaan jokavuotisessa gaalassa, jota juhlittiin tällä kertaa virtuaalisesti. Tänä vuonna palkintokriteereissä näkyi vahvasti tekijöiden saavutukset asiakastyytyväisyyden kasvun osalta. S-ravintoloiden asiakastyytyväisyys onkin kasvanut viimeisen vuoden aikana ennätyslukemiin.

Kauppakeskus Valkea muuttaa aukiolojaan 8.3. alkaen – vuokralaiset voivat päättää omista aukioloistaan1.3.2021 16:30:00 EET | Tiedote

Suomen hallituksen torstaina 25.2. tekemän linjauksen johdosta ja helpottaakseen vuokralaistensa tukalaa tilannetta koronavirusepidemian aiheuttamissa poikkeusoloissa, Kauppakeskus Valkea siirtyy käyttämään kaikkia liikkeitä ja ravintoloita velvoittavien yhteisten aukioloaikojen sijasta suositusaukioloaikoja 8.3. alkaen. Tämän muutoksen myötä Kauppakeskus Valkean toimijoilla on mahdollisuus määritellä aukioloaikansa vapaasti tai sulkea liikkeensä. Aukioloaikojen vapautus on voimassa toistaiseksi. Asiakkaillemme tämä tarkoittaa, että jokaisen palvelun aukiolo kannattaa tarkistaa kauppakeskusvalkea.fi:n aukioloaikojen koontisivulta tai yrityskohtaisilta alasivuilta. Kauppakeskus Valkea on parhaan kykynsä mukaan läpi epidemia-ajan pyrkinyt helpottamaan vuokralaistensa tilannetta. Aukioloaikoja vapautettiin myös vuosi sitten maaliskuussa, jolloin vuokralaisilla oli mahdollisuus määritellä itse aukioloaikansa. 28.12. alkaen Valkea on toiminut supistetuin, mutta kaikkia velvoittavin yhteisin