Asiakasomistajat mahdollistavat uuden ABC-liikennemyymälän rakentamisen Pudasjärvelle

Osuuskauppa Arina aloittaa uuden ABC-liikennemyymälän rakentamisen Pudasjärvelle. Uusi liikepaikka tulee sijaitsemaan keskustan lähelle rakennettavan kiertoliittymän ja hyvinvointikeskuksen viereen. Rakentaminen aloitetaan vuoden 2020 aikana ja investoinnin kokonaisarvo tulee olemaan 6,5 M€.

Havainnekuva tulevasta ABC Pudasjärven liikennemyymälästä

Monipuoliset palvelut paikallisille ja ohiajaville

Tuleva liikennemyymälä tarjoaa pudasjärveläisille ja ohiajaville matkailijoille kahvila-ravintolan, Hesburgerin, ruokamarketin ja polttonestejakelimon sekä sähkölatauspisteen.

Noin vuoden kestävän rakennusprojektin jälkeen uusi ABC-liikennemyymälä on valmiina omistajilleen syksyllä 2021.

– Osuuskauppa Arinan omistavat alueemme kotitaloudet ja meidän tehtävänämme on tarjota palveluja ja hyötyjä omistajillemme. Heidän Arinasta ostamansa tuotteet ja palvelut ovat myös ostoksia Pohjois-Suomen ja pohjoissuomalaisten hyväksi. Sijoituksia, jotka palautuvat takaisin mahdollistaen palveluiden kehittämisen. Niillä euroilla rakennetaan seuraavaksi uusi Pudasjärven ABC -liikennemyymälä, kertoo Osuuskauppa Arinan toimialajohtaja Jari Karjalainen.

Nykyinen ABC-liikennemyymälä palvelee omistajia uuden ABC:n avautumiseen asti ja nykyiset työntekijät siirtyvät aikanaan avautuvaan uuteen ABC-liikennemyymälään.

– Nykyinen liikepaikka on tullut teknisesti tiensä päähän, joten on hienoa päästä kehittämään palveluita Pudasjärvellä. Uusi ABC-liikennemyymälä on tarkoitettu sekä Pudasjärveläisille omistajille että ohiajaville matkailijoille. Toimipaikan rakentamisen mahdollistamisesta kuuluu kiitos aktiivisille omistajillemme ja Pudasjärven kaupungin yhteistyökyvylle. Yhdessä me huolehdimme alueemme elinvoimaisesta tulevaisuudesta ja teemme Pohjois-Suomesta yhä paremman paikan elää. Rakkaudesta Pohjois-Suomeen, Karjalainen toteaa.

Havainnekuva tulevasta ABC Pudasjärven liikennemyymälästä

Osuuskauppa Arinan omistavat tasavertaisesti lähes 180 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Yli 3000 Arinalaista tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluita yli 180 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 500 euroa taloutta kohden vuodessa. Arinan tuotot palautetaan aina pohjoiseen, pohjoisen ihmisten ja alueen hyväksi.

Arinan vuoden 2021 parhaat työryhmät ja päälliköt palkittiin Levillä – Miika Huhtaniska pokkasi Arinan vuoden päällikön Martti-patsaan13.5.2022 09:15:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Arina palkitsi vuoden 2021 parhaat työryhmät ja päälliköt Levillä. Kategorioina olivat vuoden tulokas, vuoden työryhmät ja päälliköt, vuoden kehittäjät ja vuoden ryhmäpäällikkö. Yhdeksästä palkitusta toimiala- ja näkökulmapäälliköstä Arinan vuoden päällikölle luovutettavan Martti-patsaan pokkasi ravintolapäällikkö Miika Huhtaniska Rovaniemeltä.

Kolmasosa Arinan asiakasomistajista äänesti edustajistovaaleissa26.4.2022 19:34:01 EEST | Tiedote

S-vaalilautakunta on julkistanut Arinan kevään 2022 edustajistovaalien tuloksen. Äänioikeutta käytti 56 958 (+31 %) osuuskaupan asiakasomistajaa, äänestysprosentin ollessa 32,2 % (+5,4 %-yksikköä). 65-jäseniseen edustajistoon valittiin 35 nais- ja 30 miesjäsentä, joista 34 (52 %) oli uusia. Edustajistoon valitut ja kaikkien ehdokkaiden äänimäärät on julkaistu arina.fi/vaalit vaalisivuilla. S-vaalilautakunta kiittää asiamiehiä, ehdokkaita ja äänestäjiä aktiivisuudesta. Uusi edustajisto kokoontuu Arinan hallintoneuvoston, hallituksen ja johtoryhmän kanssa 20.-22.5. Rovaniemelle valmennukseen ja sääntömääräiseen kevätkokoukseen.