Maahanmuuttovirasto

Asiakkaat ovat Maahanmuuttoviraston uuden strategian lähtökohta

Jaa
Maahanmuuttovirasto on julkaissut uuden organisaatiostrategian vuosille 2023–2027. Virasto on arvoiltaan luotettava, avoin ja rohkea.

Visionsa mukaan Maahanmuuttovirasto tarjoaa asiakaslähtöiset ja ihmiskeskeiset palvelut, jotka edistävät suomalaisen yhteiskunnan toimivuutta ja kilpailukykyä. Lupapalvelut ovat Euroopan sujuvimmat. Vastaanottotoiminta on suunnitelmallista ja tehokasta. Maahanmuuttovirasto kehittää maahanmuuton asiakaspolkuja tavoitteellisesti ja kokonaisvaltaisesti yhdessä muiden toimijoiden kanssa.

Viraston tavoitteet vuosille 2023-2027 ovat:

  1. Toimintamme on laadukasta, sujuvaa ja ennakoitavaa
  2. Asiakaskokemus on erinomainen
  3. Kehitämme ja uudistamme toimintaamme jatkuvasti
  4. Toimimme verkostoissa aktiivisesti ja ratkaisukeskeisesti
  5. Olemme hyvinvoiva työyhteisö ja houkutteleva työpaikka

– Meihin kohdistuu suuria odotuksia yhteiskunnalta ja asiakkailta. Uskon, että tällä strategialla voimme vastata näihin odotuksiin. Asiakaskokemus ja lupapalveluiden sujuvuus ovat kaiken lähtökohta, ja ne tulee ulottaa meidän kaikkiin prosesseihimme, kertoo ylijohtaja Ilkka Haahtela.

Tutustu Maahanmuuttoviraston strategiaan

Sidosryhmät mukana strategian valmistelussa ja viraston kehittämisessä

Lukuisat sidosryhmät ja verkostot ovat olleet mukana kehittämässä Maahanmuuttoviraston strategiaa palveluviranomaisena. Virasto on käynyt keskusteluja muun muassa Elinkeinoelämän keskusliitto EK:n, Keskuskauppakamarin, Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö SAK:n, STTK:n ja Akavan sekä kaupunkien, järjestöjen ja eri yritysten kanssa.

– Kutsumme mukaan sidosryhmämme tukemaan ja sparraamaan meitä strategian toimeenpanossa. Erilaiset teemakohtaiset ryhmät aloittavat yhteisen työskentelyn keväällä. Meille on tärkeää olla avoin ja keskusteleva toimija, ja kehittää palveluitamme yhdessä asiakkaiden, sidosryhmien ja muiden kumppanien kanssa, kertoo apulaispäällikkö Elina Immonen.

Myös Maahanmuuttoviraston työntekijät ovat osallistuneet strategian suunnitteluun esimerkiksi työpajojen kautta.

Mitä uusi strategia tarkoittaa käytännössä?

Strategia vaikuttaa kaikkeen Maahanmuuttoviraston toimintaan. Kevään kehityskeskusteluissa kiinnitetään erityistä huomiota siihen, että jokaisen työntekijän kanssa käydään läpi uuden strategian vaikutukset juuri hänen työhönsä.

– Tärkeintä on, että suuntamme ja arvomme näkyvät ihan jokaisessa asiassa, on kysymys sitten toimipisteemme sijainnista tai aulan toimivuudesta, asiakkaiden kohtaamisesta tai ohjeidemme ja päätöstemme sisällöstä, kertoo Haahtela.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Ylijohtaja Ilkka Haahtela, puh. 040 125 9887, s-posti etunimi.sukunimi@migri.fi


Apulaispäällikkö Elina Immonen puh. 0295 433 842, s-posti: etunimi.sukunimi@migri.fi

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Maahanmuuttovirasto
Maahanmuuttovirasto
PL 10
00086 Maahanmuuttovirasto

Puh. 0295 430 431 (vaihde/switchboard))http://www.migri.fi

Maahanmuuttovirasto on maahanmuutto-, turvapaikka-, pakolaisuus- ja kansalaisuusasioissa päätöksenteko-organisaatio ja ylläpitää vastaanottojärjestelmää.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Maahanmuuttovirasto

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye