Asiakkaat siirtyivät keskustasta Triplaan – yli 90 % on tyytyväisiä kauppakeskukseen

Tammikuussa 2021 Haaga-Helian toteuttamassa kyselytutkimuksessa selvitettiin Triplan asiakkaiden kokemuksia ostoskeskuksesta. Tutkimus paljastaa, että Triplan asiakkaat ovat erittäin tyytyväisiä ostoskeskukseen ja sen palveluihin. Jopa 90 % vastanneista antoi Triplan yleisarvosanaksi hyvä tai erittäin hyvä. Tätä myönteistä tulosta tukee myös T-Median helmikuussa 2021 julkaisema tutkimus suomalaisista kauppakeskuksista, jossa Tripla sijoittui mainepisteissä toiseksi Kauppakeskus Myllyn jälkeen.
Triplan vetovoimaisuuden osoittaa myös se, että vastaajista 50 % oli muuttanut pääasiallista asiointia erityisesti Helsingin keskustasta Triplaan. Samalla tulokset kertovat, että Tripla toimii etenkin paikallisten asukkaiden lähikauppana. Puolet vastaajista oli saapunut ostoskeskukseen kävelymatkan päästä.
Myös Triplan valikoima sai paljon kiitosta sen asiakkailta. Tutkimuksesta selviää, että kauppakeskuksen asiakaskunnan mielestä Triplassa on monipuolisesti erilaisia liikkeitä ja palveluja. Vastaajien mukaan Triplassa on myös jonkin verran muista kauppakeskuksista poikkeavaa tarjontaa. Moni vastaajista toivoi Triplaan liikkeitä ja palveluja, joissa toteutuu tuotteiden elinkaariajattelu ja vastuullisuus ja jotka mahdollistaisivat kestävien valintojen tekemisen.
Haaga-Helian PasilaHUB-hankkeen toteuttaman kävijätutkimuksen kautta seurataan Pasilassa tapahtuvaa kuluttajakäyttäytymisen muutosta vuosittain kolmen vuoden ajan. Ensimmäinen kyselytutkimus tehtiin noin kahden viikon aikana 14.1.2021–25.1.2021. Haastateltavia tavoitettiin sekä kauppakeskus Triplassa että puhelimitse, ja yhteensä vastaajia oli 222. Korona-aika heijastuu tuloksiin, ja paikalliset kävijät nousivat kyselyssä normaalitilannetta enemmän esille.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Minna-Maari HarmaalaYliopettaja
Puh:+358 294471636minna-maari.harmaala@haaga-helia.fiKuvat
Tietoja julkaisijasta
Olemme kansainvälinen ja rohkea työelämän uudistaja. Tähtäämme opiskelijoidemme laadulliseen työllistymiseen ja haluamme pitää ovet auki työelämään. Profiilimme koostuu neljästä elementistä: palveluliiketoiminnasta, myynnistä, yrittäjyydestä ja korkeakoulupedagogiikasta.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
Kuuloimplantin poistopyyntö valintakokeessa johti ohjeistuksen uudistamiseen – Haaga-Helia sai apulaisoikeuskanslerilta kiitosta nopeista korjaavista toimista10.11.2025 14:44:13 EET | Tiedote
Median kesäkuussa 2024 julkaisemissa uutisissa käsiteltiin tapausta, jossa Haaga-Helian ammattikorkeakoulussa järjestetyssä AMK-valintakokeessa hakijaa pyydettiin poistamaan kuuloimplanttinsa kesken kokeen (esim. Helsingin Sanomat 10.6.2024, Iltalehti 14.6.2024).
Tutkimus: Luonnonkaunis ja rauhallinen itäisen Uudenmaan saaristo on monille matkailijoille tuntematon9.10.2025 15:19:58 EEST | Tiedote
Itäisen Uudenmaan saaristomatkailijoihin keskittynyt tutkimus tuo esiin, että alue herättää matkailijoissa vahvoja mielikuvia luonnonkauneudesta ja rauhasta – mutta tunnettuudessa on parannettavaa.
Ainutlaatuinen MediaGuru-sertifikaatti vahvistaa mediasuunnittelun osaamista Suomessa10.9.2025 09:30:29 EEST | Tiedote
MediaGuru on markkinointialan ammattilaisille ja alasta kiinnostuneille suunnattu mediasuunnittelun verkkokoulutus. Se koostuu seitsemästä moduulista, ja kunkin moduulin suorittamisesta saa sertifikaatin. MediaGuru-sertifikaatit ovat toistaiseksi ainoa tapa todentaa mediasuunnittelun osaamista Suomessa.
Riittääkö pizzaperjantai? Lähes miljoonan euron tutkimushanke selvittää yhteisöllisyyden tulevaisuutta digityössä25.8.2025 13:30:10 EEST | Tiedote
Miten työyhteisöt voivat kukoistaa digiajassa – riittävätkö etäpalaverit ja Slack-kanavat, vai tarvitaanko jotain enemmän? Syyskuussa käynnistyvä Laterna-hanke syntyi tarpeesta ymmärtää paremmin, mitä yhteisöllisyys todella tarkoittaa etä- ja hybridiajan työelämässä.
Is Pizza Friday enough? New research explores how to build workplace community in the digital era25.8.2025 13:30:10 EEST | Press release
How can workplace communities thrive in the digital age? Are Slack channels and online check-ins enough – or do we need something more? The Laterna project, which will be launched in September, was born out of a need to better understand what community really means in remote and hybrid working life.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme

