Citrus Solutions Oy

Asiantuntijan työajasta puolet rutiineista pois juridiikan ja teknologian ohjelmistorobotiikalla

Suomalainen IT-yhtiö Citrus on julkaissut uuden Legal Tech -tuoteperheen. Juridisen ja teknisen osaamisen yhdistelmä valjastaa tekoälyn ja ohjelmistorobotiikan prosessien automatisointiin juridiikan asiantuntijoiden työssä. Asiantuntijan aikaa vievissä työvaiheissa, kuten sopimusten ja asiakirjojen laadinnassa voi säästää tuotteen avulla merkittävästi.

Juridisten dokumenttien tarkastamiseen tai sen ongelmakohtien hahmottamiseen käytettävä aika pystytään puolittamaan, sillä robotti kykenee tarkastamaan satojen asiakirjojen sopimusehdot vain muutamissa tunneissa, kun asiantuntijalta dokumenttien selaaminen ja lukeminen olisivat vieneet useita työpäiviä.

”Modernisti toimivat juristit ja asiantuntijat hyötyvät Citruksen Legal Tech -tuoteperheen työkaluista ja voivat keskittyä mielekkäämpään ja tuottavampaan työhön”, kiteyttää Citruksen toimitusjohtaja Saara Perho.

Oikeusteknologiamarkkinat käyvät kuumana sekä Suomessa että kansainvälisesti. Markkinoille tulee jatkuvasti uusia ratkaisuja, joten alan yrityksissä on aika puntaroida, mihin prosesseihin ja milloin ryhtyä hyödyntämään tarjolla olevia mahdollisuuksia.

"Suomalaisen Citruksen Legal Tech -tuoteperheen etu käyttäjälleen on se, että Citrus Robottia pääsee hyödyntämään ilman pitkää ja kallista ohjelmistokehitysprojektia. Legal Tech -työkalumme räätälöidään aina asiakasorganisaation ja sen juridisten asiantuntijoiden tarpeiden mukaan ja otetaan käyttöön yhdessä Citruksen ja asiakkaan omien asiantuntijoiden kanssa. Työ alkaa aina kartoituksella, jossa voidaan havaita kaikki eri mahdollisuudet prosessisovelluksen hyödyntämiselle. Suomalaisissa juridisen osaamisen toimistossa ja lakiasiainosastoilla käyttökohteita Legal Techille nimittäin vielä riittää", arvioi Saara Perho.

Timo Sahakari
myyntijohtaja