Asiantuntijapalvelut-liiketoimintayksikön johtajaksi Pekka Koivula 1.6.2019 alkaen

Destian Asiantuntijapalvelut-liiketoimintayksikön johtajaksi on nimitetty Pekka Koivula 1.6.2019 alkaen.

Rakennustekniikan insinööri Pekka Koivula on työskennellyt Destiassa vuodesta 2004 alkaen useissa eri tehtävissä. Viimeisimpinä hän on vastannut yksikön päällikkönä siltojen- ja rakenteiden suunnittelusta vuodesta 2013 alkaen sekä lisäksi geosuunnittelusta vuodesta 2016 alkaen. Koivulan tavoitteena on yhdessä henkilöstön kanssa avoimesti ja osallistaen kehittää suunnittelupalveluiden kilpailukykyä.

Koivula raportoi Palvelukonseptit ja kaupunkikehitys -liiketoimintaryhmän johtajana 10.6.2019 aloittavalle Timo Räikköselle.

Arto Ruotsalainen on päättänyt jättää Destian ja siirtyy uusiin haasteisiin yhtiön ulkopuolelle.

– Infran tajuun perustuvien konseptien luomisessa Destian suunnittelu- ja asiantuntijapalveluilla on ratkaiseva rooli. Kiitän Arto Ruotsalaista hänen tekemästään hyvästä työstä Asiantuntijapalvelujen kehittämisessä. Uskon vahvasti, että dynaamisena, avoimena ja innostavana johtajana tunnettu Pekka Koivula on jatkossa oikea henkilö kehittämään asiantuntijapalveluiden liiketoimintaa, suunnittelunohjausta sekä yhteistyötä Destian muiden liiketoimintojen sekä asiakkaidemme kanssa, toteaa toimitusjohtaja Tero Kiviniemi.

Lisätietoa: toimitusjohtaja Tero Kiviniemi, p. 020 444 11

Destia on suomalainen infra- ja rakennusalan palveluyhtiö. Toteutamme asiakkaillemme, yhteiskunnalle ja ihmistä varten huomisen infraa. Luomme kestävälle perustalle kaupunkirakentamisen innovaatioita ja älykkäitä infraratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten, tavaroiden, palveluiden ja energian liikkumisen luontevana osana pohjoista elämää. Yli 1 600 tositoimijamme ainutlaatuinen infran taju tekee huomisen infrasta totta. Palvelumme kattavat infran koko elinkaaren suunnittelusta toteutukseen ja ylläpitoon. Vuonna 2018 yhtiön liikevaihto oli noin MEUR 550. www.destia.fi

Destia parantaa valtatie 3:n sujuvuutta ja turvallisuutta kolmivuotisessa projektissa Hämeenkyrössä7.7.2020 09:00:00 EESTTiedote

Destia ja Väylävirasto ovat allekirjoittaneet valtatie 3 Hämeenkyrönväylän toteutusvaiheen urakkasopimuksen. Rakennustyöt alkavat kesällä 2020 ja projekti valmistuu loppukesästä 2023. Projektin kustannusarvio on noin 65 miljoonaa euroa. Valmistuttuaan hanke parantaa merkittävästi valtatie 3:n sujuvuutta ja turvallisuutta. Nelikaistaisuus ja korkeampi nopeusrajoitus (100 km/h) lyhentävät matka-aikaa Helsingin ja Vaasan välillä. Kävelijöiden ja pyöräilijöiden liikenneturvallisuus ja Hämeenkyrön keskustan viihtyisyys paranevat raskaan liikenteen siirtyessä uudelle valtatielle. Hanke avaa Hämeenkyrölle uusia maankäytön mahdollisuuksia vanhan ja uuden valtatien ympäristössä. Jouni Karjalainen, Rakennustekniset palvelut -liiketoimintaryhmän vt. johtaja, Destia: ”Hämeenkyrön kohdalla valtatiellä 3 liikenteen ennustetaan kasvavan kaksinkertaiseksi vuoteen 2040 mennessä. On siis tärkeää parantaa liikenteen sujuvuutta ja turvallisuutta. Destia toteuttaa hankkeen rakentamisen tietomallipohjaisest