Asiantuntijapalvelut-liiketoimintayksikön johtajaksi Pekka Koivula 1.6.2019 alkaen

Destian Asiantuntijapalvelut-liiketoimintayksikön johtajaksi on nimitetty Pekka Koivula 1.6.2019 alkaen.

Rakennustekniikan insinööri Pekka Koivula on työskennellyt Destiassa vuodesta 2004 alkaen useissa eri tehtävissä. Viimeisimpinä hän on vastannut yksikön päällikkönä siltojen- ja rakenteiden suunnittelusta vuodesta 2013 alkaen sekä lisäksi geosuunnittelusta vuodesta 2016 alkaen. Koivulan tavoitteena on yhdessä henkilöstön kanssa avoimesti ja osallistaen kehittää suunnittelupalveluiden kilpailukykyä.

Koivula raportoi Palvelukonseptit ja kaupunkikehitys -liiketoimintaryhmän johtajana 10.6.2019 aloittavalle Timo Räikköselle.

Arto Ruotsalainen on päättänyt jättää Destian ja siirtyy uusiin haasteisiin yhtiön ulkopuolelle.

– Infran tajuun perustuvien konseptien luomisessa Destian suunnittelu- ja asiantuntijapalveluilla on ratkaiseva rooli. Kiitän Arto Ruotsalaista hänen tekemästään hyvästä työstä Asiantuntijapalvelujen kehittämisessä. Uskon vahvasti, että dynaamisena, avoimena ja innostavana johtajana tunnettu Pekka Koivula on jatkossa oikea henkilö kehittämään asiantuntijapalveluiden liiketoimintaa, suunnittelunohjausta sekä yhteistyötä Destian muiden liiketoimintojen sekä asiakkaidemme kanssa, toteaa toimitusjohtaja Tero Kiviniemi.

Lisätietoa: toimitusjohtaja Tero Kiviniemi, p. 020 444 11

Destia on suomalainen infra- ja rakennusalan palveluyhtiö. Toteutamme asiakkaillemme, yhteiskunnalle ja ihmistä varten huomisen infraa. Luomme kestävälle perustalle kaupunkirakentamisen innovaatioita ja älykkäitä infraratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten, tavaroiden, palveluiden ja energian liikkumisen luontevana osana pohjoista elämää. Yli 1 600 tositoimijamme ainutlaatuinen infran taju tekee huomisen infrasta totta. Palvelumme kattavat infran koko elinkaaren suunnittelusta toteutukseen ja ylläpitoon. Vuonna 2018 yhtiön liikevaihto oli noin MEUR 550. www.destia.fi

Maanteiden talvihoitokausi on alkanut – reaaliaikainen tieto ja ennakointi onnistumisen ytimessä3.10.2019 14:50:00 EESTTiedote

Hämärät pakkasaamut käynnistävät maanteiden talvihoitokauden suurimmassa osassa Suomea. Destia hoitaa omilla urakka-alueillaan auraukset, liukkauden torjunnan ja valaistuksen vuorokauden ympäri. Alkavissa urakoissa otetaan nyt käyttöön uusi urakointimalli, uusia digitaalisia ratkaisuja ja tienkäyttäjille avoimet WhatsApp-ryhmät tiedonjakoa varten. Väylän määrittelemät laatuvaatimukset ohjaavat kunnossapitotyötä.

DESTIAN VARSINAISEN YHTIÖKOKOUKSEN JA HALLITUKSEN PÄÄTÖKSET27.5.2019 09:20:25 EESTTiedote

Destia Group Oyj:n varsinainen yhtiökokous vahvisti 22.5.2019 yhtiön tilinpäätöksen vuodelta 2018 ja myönsi hallituksen jäsenille ja toimitusjohtajalle vastuuvapauden. Yhtiökokous päätti hallituksen ehdotuksen mukaisesti, että 31.12.2018 päättyneeltä tilikaudelta jaetaan pääoman palautusta sijoitetun vapaan oman pääoman rahastosta 10 miljoonaa euroa. Hallituksen kokoonpano Yhtiökokous päätti hallituksen jäsenmääräksi kuusi. Hallituksen puheenjohtajaksi valittiin Juhani Pitkäkoski. Hallituksen jäseniksi valittiin uudelleen Marcus Ahlström, Lasse Heinonen, Pasi Koota ja Juha Nurmi. Uudeksi hallituksen jäseneksi valittiin Soile Kankaanpää. Soile Kankaanpäällä on vahva kansainvälinen kokemus myynnin johtotehtävistä. Hän toimii ISS Palveluiden kaupallisena johtajana, ja on työskennellyt aiemmin muun muassa Uponorilla, Konecranesilla ja Nokialla. Kaikki hallituksen jäsenet ovat antaneet suostumuksensa tehtävään. Hallituksen riippumattomuusarvioinnin perusteella kaikki hallituksen jäsenet ova

Pekka Ruuti nimitetty Maa- ja kalliopalvelujen johtajaksi ensi syksystä alkaen24.4.2019 10:09:02 EESTTiedote

DI Pekka Ruuti on nimitetty liiketoimintaryhmänjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi Destiaan. Hän aloittaa tehtävässään viimeistään 1.10.2019 mennessä. Ruuti vastaa Destiassa Maa- ja kalliopalvelut -liiketoimintaryhmästä. ”Toivotan Pekka Ruutin lämpimästi tervetulleeksi Destiaan. Pekka on arvostettu vaativan pohjarakentamisen ammattilainen, liiketoiminnan kehittäjä ja joukkuepelaaja”, sanoo Destian toimitusjohtaja Tero Kiviniemi. Ruuti siirtyy Destiaan YIT:stä, jossa hän on toiminut vuodesta 2012 alkaen. YIT:llä Ruuti on vastannut vuodesta 2014 alkaen Pohja- ja vesirakennus -yksiköstä. Ruuti on ennen YIT:tä työskennellyt Biglo Logistic Systemsillä, Intraforilla ja Lemminkäisellä. Maa- ja kalliopalvelut -liiketoimintaryhmän johtaja Annina Peisa ottaa Ruutin aloitettua vastuulleen Rakennustekniset palvelut -liiketoimintaryhmän, jota johtaa siihen saakka Jouni Karjalainen. Lisätietoa: toimitusjohtaja Tero Kiviniemi. Haastattelupyynnöt ystävällisesti Destian viestinnän kautta: viestintäpääl