Asiat alkavat muuttua, kun uskallat katsoa peiliin ja tartut toimeen

Miten omat uratavoitteet selkeytetään ja miten ne saavutetaan? Taru Tammikallion kehittämä kahdeksan askeleen menetelmä kannustaa lähtemään uusille urapoluille ja kohti jotain sellaista, mistä on unelmoinut kenties koko ikänsä.

Valokuva: Atte Mäläskä, Kirjan kansi: Jonna Nisu

Jos on jatkuvasti ahdistunut ja stressaantunut töistä, kuten niin moni on, miten voisi täysillä nauttia vapaa-ajasta, perheestä, ystävistä ja harrastuksista? Juuri se kysymys toimi alkusysäyksenä Tarun omalle muutokselle, ja siitä myös kirjaidea lähti kehittymään.

Taru Tammikallion Oman elämäsi Superstara® -työkirjan (Viisas Elämä, 2021) avulla voit tehdä samoin ja lähteä rohkeasti tavoittelemaan omia urahaaveitasi, vaikka tulevaisuus pelottaisi. Taru tunnistaa pelon: “Ne itselle tärkeät asiat pelottavat aina. Mutta epämukavuus uusien asioiden äärellä kertoo siitä, että kasvaa ja kehittyy ihmisenä.”

Vasta sitten, kun uskallamme katsoa peiliin ja tarttua toimeen unelmiemme toteuttamiseksi, asiat alkavat oikeasti muuttua. Juuri siihen uusi työkirja tarjoaa konkreettiset eväät: lukija voi taltioida kirjaan havaintoja omasta matkastaan ja palata tekemiensä oivallusten pariin aina uudestaan.

“Tämä on työkirja sinulle, joka haluat lopettaa epämielekkäässä työtilanteessasi näivettymisen, ottaa vastuun unelmiesi toteuttamisesta ja luoda uran, jossa toteutat itseäsi, teet rakastamiasi asioita ja loistat omana itsenäsi”, Taru kertoo.

Työkirja on itsenäinen jatko-osa Taru Tammikallion esikoisteokselle, Oman elämäsi Superstara® – toteuta ammatilliset unelmasi (Viisas Elämä, 2020). Siinä hän jakoi oman tarinansa siitä, miten varhaiskasvatuksen opettaja ja sosionomi uskaltautui ryhtymään mediayrittäjäksi täysin itseoppineena, ilman alan koulutusta.

Nyt julkaistu työkirja toimii sekä rinnakkain alkuperäisteoksen tukena että itsenäisenä työkaluna, lukuisia harjoituksia sisältäen. Alkuperäisteoksesta tutut yhteenvedot ja vinkit palauttavat mieliin huomioita, joita Taru kehottaa soveltamaan arkeen. “Moni haikailee haaveidensa perään vuodesta toiseen ja toivoo kipeästi muutosta, mutta pelkkä toivominen ei riitä: sille on myös tehtävä jotain. Elämä on yksinkertaisesti liian lyhyt ihmeiden odotteluun peukaloita pyöritellen”, Taru toteaa painokkaasti.

Taru Tammikallio on luovan alan moniosaaja, kirjoittaja ja laulaja-lauluntekijä. Kehittämänsä Oman elämäsi Superstara® -konseptin kautta hän opastaa myös muita löytämään unelmiensa uran ja oman sisäisen superstaransa.

Valokuva: Atte Mäläskä, Kirjan kansi: Jonna Nisu
Kansi: Jonna Nisu

On aika luoda uutta – Ilkka Koppelomäen Saa mitä haluat -muistikirja auttaa itsensä kehittäjiä eteenpäin19.10.2021 08:51:00 EEST | Tiedote

Kirjailija ja itsensä johtamisen valmentaja Ilkka Koppelomäen Saa mitä haluat -tuoteperheen uutuus on Saa mitä haluat -muistikirja (Viisas Elämä). Se on suunniteltu itsensä kehittämisen ja ajattelun tueksi, ja se auttaa pysähtymään omien ajatusten äärelle. Muistikirja täydentää suosittujen Saa mitä haluat -valmennusten ja kirjojen ohjeita toteuttaa oman näköistä elämää. Muistikirja on tärkeä työkalu kaikissa Koppelomäen valmennuksissa ja verkkokursseissa, mutta toimii myös itsenäisesti oman elämän suunnittelussa ja ajanhallinnassa.

”Pyhyys on tässä, se potkii sua perseelle!”17.8.2021 08:38:00 EEST | Tiedote

Miten jatkaa elämää, kun läheinen saa lääkäriltä kuolemantuomion? Sanna Vaaran odotettu uutuusteos Siskonpeti käsittelee rankkoja teemoja – kuolemanpelkoa, irti päästämistä, syyllisyyttä ja häpeää. Pysäyttävistä aiheistaan huolimatta Siskonpeti on tulvillaan toivoa, lämpöä ja ronskia huumoria. Se on yhtä aikaa sekä selviytymistarina että ylistyslaulu elämälle, sen iloille ja suruille. Elämään kuuluu kaikki.

Viisas Elämän syksyn 2021 kirjat on julkaistu8.6.2021 14:30:04 EEST | Tiedote

Viisas Elämän syksyn 2021 uutuuskirjoja yhdistää halu hidastaa hektistä elämää. Onnea ja mielenrauhaa löytyy yllättävän läheltä ja tutuista lähteistä: arjesta, saunasta, itsensä kehittämisestä ja myönteisen ajattelun voimasta. Uutuuksien joukossa nähdään myös legendaarisen supertähden Tina Turnerin tuore elämäkerta, joka valottaa maailmankuulun artistin hengellistä matkaa. Toinen syksyn odotetuimmista käännöskirjoista on Wim Hof -menetelmä, joka kertoo kylmähoidon lukuisista terveyshyödyistä. Ohessa tulevan syksyn satoa ja poimintoja sekä kotimaisten että ulkomaisten teosten monipuolisesta kattauksesta.