Asiat alkavat muuttua, kun uskallat katsoa peiliin ja tartut toimeen

Miten omat uratavoitteet selkeytetään ja miten ne saavutetaan? Taru Tammikallion kehittämä kahdeksan askeleen menetelmä kannustaa lähtemään uusille urapoluille ja kohti jotain sellaista, mistä on unelmoinut kenties koko ikänsä.

Valokuva: Atte Mäläskä, Kirjan kansi: Jonna Nisu

Jos on jatkuvasti ahdistunut ja stressaantunut töistä, kuten niin moni on, miten voisi täysillä nauttia vapaa-ajasta, perheestä, ystävistä ja harrastuksista? Juuri se kysymys toimi alkusysäyksenä Tarun omalle muutokselle, ja siitä myös kirjaidea lähti kehittymään.

Taru Tammikallion Oman elämäsi Superstara® -työkirjan (Viisas Elämä, 2021) avulla voit tehdä samoin ja lähteä rohkeasti tavoittelemaan omia urahaaveitasi, vaikka tulevaisuus pelottaisi. Taru tunnistaa pelon: “Ne itselle tärkeät asiat pelottavat aina. Mutta epämukavuus uusien asioiden äärellä kertoo siitä, että kasvaa ja kehittyy ihmisenä.”

Vasta sitten, kun uskallamme katsoa peiliin ja tarttua toimeen unelmiemme toteuttamiseksi, asiat alkavat oikeasti muuttua. Juuri siihen uusi työkirja tarjoaa konkreettiset eväät: lukija voi taltioida kirjaan havaintoja omasta matkastaan ja palata tekemiensä oivallusten pariin aina uudestaan.

“Tämä on työkirja sinulle, joka haluat lopettaa epämielekkäässä työtilanteessasi näivettymisen, ottaa vastuun unelmiesi toteuttamisesta ja luoda uran, jossa toteutat itseäsi, teet rakastamiasi asioita ja loistat omana itsenäsi”, Taru kertoo.

Työkirja on itsenäinen jatko-osa Taru Tammikallion esikoisteokselle, Oman elämäsi Superstara® – toteuta ammatilliset unelmasi (Viisas Elämä, 2020). Siinä hän jakoi oman tarinansa siitä, miten varhaiskasvatuksen opettaja ja sosionomi uskaltautui ryhtymään mediayrittäjäksi täysin itseoppineena, ilman alan koulutusta.

Nyt julkaistu työkirja toimii sekä rinnakkain alkuperäisteoksen tukena että itsenäisenä työkaluna, lukuisia harjoituksia sisältäen. Alkuperäisteoksesta tutut yhteenvedot ja vinkit palauttavat mieliin huomioita, joita Taru kehottaa soveltamaan arkeen. “Moni haikailee haaveidensa perään vuodesta toiseen ja toivoo kipeästi muutosta, mutta pelkkä toivominen ei riitä: sille on myös tehtävä jotain. Elämä on yksinkertaisesti liian lyhyt ihmeiden odotteluun peukaloita pyöritellen”, Taru toteaa painokkaasti.

Taru Tammikallio on luovan alan moniosaaja, kirjoittaja ja laulaja-lauluntekijä. Kehittämänsä Oman elämäsi Superstara® -konseptin kautta hän opastaa myös muita löytämään unelmiensa uran ja oman sisäisen superstaransa.

Valokuva: Atte Mäläskä, Kirjan kansi: Jonna Nisu
Kansi: Jonna Nisu

Uutuuskirja näyttelijä Irina Björklundilta: Haikuja ihmiskunnalle3.8.2022 08:45:00 EEST | Tiedote

Miten voimme omassa arjessamme antaa panostuksemme planeettamme ja koko ihmiskuntamme tulevaisuuden puolesta? Syyskuussa 2022 ilmestyvä uutuuskirja Haikuja ihmiskunnalle (Viisas Elämä, 2022) on Irina Björklundin vastaus Sir David Attenborough’n silmiä avaavalle teokselle Yksi elämä, yksi planeetta. Teokselle, joka muutti Björklundin elämän ja sai hänet kantamaan oman vastuunsa planeettamme ja ihmiskuntamme puolesta.

Audrey Hepburn – Rakastetun filmitähden vaietut lapsuusvuodet sodan keskellä8.6.2022 08:47:00 EEST | Tiedote

Millaista oli elää voimakastahtoisen äidin varjossa? Mitkä asiat ylläpitivät toivoa nuoren tytön elämässä sodan keskellä? Elämänkerturi Robert Matzenin uutuusteos Audrey Hepburn – Hollantilainen tyttö ja toinen maailmansota (Viisas Elämä, 2022) johdattaa lukijan rakastetun filmitähden, Audrey Hepburnin (1929-1993), vaiettuihin lapsuus- ja nuoruusvuosiin. Vuosiin, jotka määrittivät hänen elämäänsä ehkä enemmän kuin mikään muu, ja tekivät hänestä sen, mikä hän oli.