Asiat alkavat muuttua, kun uskallat katsoa peiliin ja tartut toimeen

Miten omat uratavoitteet selkeytetään ja miten ne saavutetaan? Taru Tammikallion kehittämä kahdeksan askeleen menetelmä kannustaa lähtemään uusille urapoluille ja kohti jotain sellaista, mistä on unelmoinut kenties koko ikänsä.
Valokuva: Atte Mäläskä, Kirjan kansi: Jonna Nisu

Jos on jatkuvasti ahdistunut ja stressaantunut töistä, kuten niin moni on, miten voisi täysillä nauttia vapaa-ajasta, perheestä, ystävistä ja harrastuksista? Juuri se kysymys toimi alkusysäyksenä Tarun omalle muutokselle, ja siitä myös kirjaidea lähti kehittymään.

Taru Tammikallion Oman elämäsi Superstara® -työkirjan (Viisas Elämä, 2021) avulla voit tehdä samoin ja lähteä rohkeasti tavoittelemaan omia urahaaveitasi, vaikka tulevaisuus pelottaisi. Taru tunnistaa pelon: “Ne itselle tärkeät asiat pelottavat aina. Mutta epämukavuus uusien asioiden äärellä kertoo siitä, että kasvaa ja kehittyy ihmisenä.”

Vasta sitten, kun uskallamme katsoa peiliin ja tarttua toimeen unelmiemme toteuttamiseksi, asiat alkavat oikeasti muuttua. Juuri siihen uusi työkirja tarjoaa konkreettiset eväät: lukija voi taltioida kirjaan havaintoja omasta matkastaan ja palata tekemiensä oivallusten pariin aina uudestaan.

“Tämä on työkirja sinulle, joka haluat lopettaa epämielekkäässä työtilanteessasi näivettymisen, ottaa vastuun unelmiesi toteuttamisesta ja luoda uran, jossa toteutat itseäsi, teet rakastamiasi asioita ja loistat omana itsenäsi”, Taru kertoo.

Työkirja on itsenäinen jatko-osa Taru Tammikallion esikoisteokselle, Oman elämäsi Superstara® – toteuta ammatilliset unelmasi (Viisas Elämä, 2020). Siinä hän jakoi oman tarinansa siitä, miten varhaiskasvatuksen opettaja ja sosionomi uskaltautui ryhtymään mediayrittäjäksi täysin itseoppineena, ilman alan koulutusta.

Nyt julkaistu työkirja toimii sekä rinnakkain alkuperäisteoksen tukena että itsenäisenä työkaluna, lukuisia harjoituksia sisältäen. Alkuperäisteoksesta tutut yhteenvedot ja vinkit palauttavat mieliin huomioita, joita Taru kehottaa soveltamaan arkeen. “Moni haikailee haaveidensa perään vuodesta toiseen ja toivoo kipeästi muutosta, mutta pelkkä toivominen ei riitä: sille on myös tehtävä jotain. Elämä on yksinkertaisesti liian lyhyt ihmeiden odotteluun peukaloita pyöritellen”, Taru toteaa painokkaasti.

Taru Tammikallio on luovan alan moniosaaja, kirjoittaja ja laulaja-lauluntekijä. Kehittämänsä Oman elämäsi Superstara® -konseptin kautta hän opastaa myös muita löytämään unelmiensa uran ja oman sisäisen superstaransa.

Valokuva: Atte Mäläskä, Kirjan kansi: Jonna Nisu
Kansi: Jonna Nisu

Vallankumouksellista tietoa vaihdevuosista – Naisen aivot muuttuvat keski-iässä yhä vahvemmiksi20.3.2024 08:55:00 EET | Tiedote

Tiede osoittaa, että vaihdevuodet voivat olla naisen aivoille hyvinvointia edistävä vaihe. Kalifornian yliopiston neuropsykiatri Louann Brizendine kertoo uudessa teoksessaan Vaihdevuosien vallankumous – Aivojen hyvinvointi keski-iässä vaihdevuosien tuovan voimaa, iloa ja selkeyttä naisen elämään. Kirja tarjoaa tieteeseen pohjautuvia keinoja huolehtia aivojen hyvinvoinnista koko loppuelämän ajan.

Keski-ikä on otollinen aika kasvulle – omien vahvuuksien löytäminen luo iloa ja tasapainoa18.3.2024 08:55:00 EET | Tiedote

Marjo Rantanen kertoo uutuusteoksessaan Ansaitset parempaa – Näin löydät ilon, tasapainon ja sisäiset aarteesi (Viisas Elämä, 2024), miten voimme päästä eroon stressaavista tekijöistä elämässämme ja täydentää voimavarojamme entisestään iästä riippumatta. Teoksen lähtökohta on oppia tunnistamaan omia vahvuuksia, luontaisia taipumuksia ja kehittämiskohteita.