Assemblin ja Fira jatkavat yhteistyötään – Assemblinilta LVISA-kokonaistoimitus Technopolis Innopoli 4:een

Technopolis Innopoli 4-hankkeen pääurakoitsijana toimii Fira Oy ja Assemblin toteuttaa kohteeseen kokonaistoimituksena LVISA-ratkaisut.

Assemblinilta LVISA-kokonaistoimitus Technopolis Innopoli 4:een

Technopolis Innopoli 4-hankkeen ensimmäisessä vaiheessa rakennetaan toimistotilaa Espoon Otaniemeen. Innopoli 4 -hanketta on kehitetty ja suunniteltu yhdessä rakennuttajan ja loppukäyttäjän kanssa yli vuoden verran.

- Olemme työstäneet tätä hanketta yhdessä ja suunnitelleet kohteeseen loppukäyttäjälle sopivia ratkaisuja heidän tarpeisiin, kertoo Assemblinin liiketoimintajohtaja Jukka Jäppinen.

8-kerroksiseen kohteeseen valmistuu yli 7 000 kerrosalaneliömetriä ja 208 autopaikkaa. Fira Oy on tehnyt Technopoliksen kanssa pitkään yhteistyötä ja urakoitsijavalinnassaan Fira mainitsee hyvän yhteistyön, luottamuksen ja Assemblinin referenssit kokonaistalotekniikkatoimituksista.

- Me olemme erittäin iloisia molemminpuolisesta luottamuksesta ja siitä, että olemme saaneet olla hankkeessa mukana jo suunnitteluvaiheesta lähtien ja pääsemme nyt valmistelemaan toteutusta, jatkaa Jäppinen.

Otaniemen alue kehittyy nyt nopeasti ja tämä hanke on yksi Otaniemen alueen suurimmista kehityshankkeista. Firan osalta kohteen rakennustyöt ovat alkaneet joulukuussa 2018 ja talotekniikkaa päästään rakentamaan kesällä 2019.

Assemblinilta LVISA-kokonaistoimitus Technopolis Innopoli 4:een

Assemblin on täyden palvelun asennus- ja palvelukumppani, joka toimii Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Kehitämme, toteutamme ja ylläpidämme ilmaan, veteen ja energiaan liittyviä järjestelmiä. Visionamme on tarjota älykkäitä ja vastuullisia teknisiä ratkaisuja ja saada siten rakennukset toimimaan ja ihmiset viihtymään. Tukenamme on tiivis paikallinen yhteistyö ja vahva organisaatio. Assemblinin liikevaihto on noin 800 miljoonaa euroa, ja palveluksessamme on noin 5 700 henkilöä yli sadalla pohjoismaisella paikkakunnalla.