Assemblin myy Silotek-liiketoiminnan

Assemblinin pitkäaikaiset työntekijät Aku Harnio ja Timo Hellman ostavat Assemblinilta Silotek-talotekniikkaelementti -yksikön liiketoiminnan.

Kuvassa Silotek-talotekniikkaelementti

Assemblinin pitkäaikaiset työntekijät Aku Harnio ja Timo Hellman ostavat Assemblinilta Silotek-talotekniikkaelementti -yksikön liiketoiminnan. Kauppa toteutetaan liiketoimintakauppana, jossa Silotek-talotekniikkaelementtitehdas ja koko sen toiminta myydään yksikön nykyiselle johdolle Harniolle ja Hellmanille. Yritys jatkaa toimintaansa 30.11.2017 alkaen Silotek Oy:nä.

Harnio ja Hellman ovat työskennelleet Silotekin parissa jo vuosia. Uudet omistajat lähtevät innolla kehittämään Silotekia:

”Olen vuosia jo miettinyt yrittäjyyttä ja nyt kun mahdollisuus tuli, päätimme Timon kanssa tarttua haasteeseen. Silotekilla on loistava tulevaisuus ja lähdemme kehittämään ja kasvattamaan Silotekin liiketoimintaa innolla,” toteaa Silotek Oy:n uusi toimitusjohtaja Aku Harnio.

Assemblin toivottaa uusille omistajille ja tuoreille yrittäjille onnea ja menestystä Silotekin parissa. Assemblin ja Silotek jatkavat yhteistyötään myös tulevaisuudessa.

Magnus Eriksson
magnus.eriksson@assemblin.fi

Kuvassa Silotek-talotekniikkaelementti

Assemblin on täyden palvelun asennus- ja palvelukumppani, joka toimii Ruotsissa, Norjassa ja Suomessa. Assemblin suunnittelee, asentaa ja huoltaa LVISAK-järjestelmiä niin toimistoissa, urheiluhalleissa, kauppakeskuksissa, asunnoissa kuin teollisuudessakin. Assemblinin tukena on monipuolisen konsernin voimavarat ja paikallisen yrityksen henkilökohtainen läsnäolo. Liikevaihto on yli 750 miljoonaa euroa, ja meillä työskentelee yli 5 000 työntekijää yli sadalla paikkakunnalla Pohjoismaissa. Katso lisätietoja: www.assemblin.fi

Yhteistoiminnallisemmat mallit vaativat aitoa ennakkoluulottomuutta ja luottamusta - miten luottamus rakentuu allianssimalleissa?5.12.2017 08:43Tiedote

Rakennusteollisuus on tällä hetkellä suuren myllerryksen keskellä. Media repii otsikoita kustannushaasteista, tehottomuudesta ja epäonnistuneista projekteista. Yhdeksi ratkaisuksi rakennusteollisuuden monimuotoisiin haasteisiin on esitetty entistä yhteistoiminnallisempia toteutusmuotoja kuten esimerkiksi allianssimallia. Allianssin periaatteena on tehdä asiat yhdessä sovitun sopimuskehyksen puitteissa. Tällaisissa malleissa yhtenä tärkeimpänä tukijalkana toimii luottamus. Miten luottamusta voidaan rakentaa allianssimallissa? Mitkä tekijät rakentavat luottamusta ja miten luottamus näkyy tulosviivan alla?