Assemblin Oy on nimittänyt uuden toimitusjohtajan

Älykkäitä ja vastuullisia teknisiä ratkaisuja toteuttavan Assemblinin toimitusjohtajaksi on nimitetty AMK insinööri Jukka Jäppinen. Assemblin Oy on osa Pohjoismaista Assemblin-konsernia, joka työllistää noin 6 300 työntekijää Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa.

Jukka-Pekka Jäppinen on nimitetty Assemblin Oy:n toimitusjohtajaksi 1.11.2021 alkaen. Kuva: Assemblin Oy

AMK Insinööri Jukka-Pekka Jäppinen on nimitetty Assemblin Oy:n toimitusjohtajaksi 1.11.2021 alkaen. Jäppinen on työskennellyt Assemblin Oy:ssä vuodesta 2016 alkaen liiketoiminnan eri johtotehtävissä, joista viimeiset viisi kuukautta operatiivisena johtajana vastaten Assemblin Oy:n päivittäisestä johtamisesta.

- Vahvuutemme sekä voimavaramme ovat meidän mahtavat työntekijämme, joiden ansiosta olemme viime vuosina kehittäneet Assemblinia erittäin positiiviseen suuntaan. On hienoa päästä jatkamaan tätä työtä uudessa roolissa ja edistämään yhdessä henkilöstömme kanssa tänä syksynä luotua strategiaamme vuosille 2022–2024, toteaa Assemblin Oy:n toimitusjohtaja Jukka Jäppinen.

Jäppisellä on pitkäaikainen kokemus esihenkilö- ja johtotehtävistä. Hän on luotsannut viisi vuotta Assemblinin talotekniikkaurakointia menestyksekkäästi sekä kehittänyt koko yrityksen toimintaa muun muassa kokonaisvaltaisissa urakkahankkeissa. Jäppinen on tunnettu hyvistä neuvottelutaidoistaan, teknisestä osaamisestaan ja tavastaan katsoa eteenpäin. Ennen Assemblinia Jäppinen on työskennellyt Caverion Suomi Oy:ssä ja YIT Kiinteistötekniikka Oy:ssä muun muassa yksikönpäällikkönä.

- Jukka on vakuuttanut minut osaamisellaan ja minulla on täysi luottamus, että hän kehittää ja johtaa Assemblin Oy:n toimintaa kohti tavoitteitamme. Viimeisen vuoden aikana Suomen toimitamme on muuntautunut kolmeksi vahvaksi yritykseksi, jotka täydentävät ja vahvistavat toisiaan. Rakenteemme ja yhdistetty tarjontamme Suomessa on nyt erittäin vahvalla pohjalla, mikä tarkoittaa, että voimme tarjota älykkäitä ja vastuullisia teknisiä ratkaisuja, jotka auttavat asiakkaitamme heidän vihreässä siirtymässä, kertoo Mats Johansson Assemblin-konsernin toimitusjohtaja ja konsernijohtaja.

Assemblin on täyden palvelun asennus- ja palvelukumppani, joka toimii Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Assemblin-konsernin liikevaihto on noin 1 MRD euroa, ja palveluksessa on noin 6 300 henkilöä yli sadalla pohjoismaisella paikkakunnalla. Suomessa Assemblin muodostuu kolmesta yhtiöstä Fidelix Oy:stä,Tom Allen Senera Oy:stä ja Assemblin Oy:stä. Jokaisen yhtiön visiona on tarjota älykkäitä ja vastuullisia teknisiä ratkaisuja ja saada siten rakennukset toimimaan ja ihmiset viihtymään.

- Viimeisen vuoden aikana kasvanut palvelutarjoamamme niin Suomessa, kuin koko konsernin tasolla antaa meille loistavan pohjan tuottaa yhä älykkäämpiä sekä energiatehokkaampia ratkaisuja asiakkaillemme ja mahdollistaa heidän menestyksensä omissa tavoitteissaan parempien olosuhteiden luomisessa kiinteistöihinsä, toteaa Jäppinen.

Mats Johansson
Assemblin-konsernin toimitusjohtaja ja konsernijohtaja
mats.e.johansson@assemblin.se
Puh. +46 10 475 39 60

Jukka Jäppinen
Toimitusjohtaja, Assemblin Oy
jukka.jappinen@assemblin.fi

Assemblin on täyden palvelun asennus- ja palvelukumppani, joka toimii Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Kehitämme, toteutamme ja ylläpidämme ilmaan, veteen ja energiaan liittyviä järjestelmiä. Visionamme on tarjota älykkäitä ja vastuullisia teknisiä ratkaisuja ja saada siten rakennukset toimimaan ja ihmiset viihtymään. Tukenamme on tiivis paikallinen yhteistyö ja vahva organisaatio. Assemblinin liikevaihto on noin 1 MRD euroa, ja palveluksessamme on noin 6 300 henkilöä yli sadalla pohjoismaisella paikkakunnalla. Lue lisää osoitteesta assemblin.fi.

Osavuosikatsaus - Kannattavuuden kasvu jatkui ja saatujen tilausten määrä vahvistui11.11.2021 07:36:00 EET | Tiedote

Vuoden kolmannelle neljännekselle oli tunnusomaista kannattavuuden kasvun jatkuminen ja saatujen tilausten määrän vahvistuminen. Pyrimme kiihdyttämään panostustamme vihreään tekniikkaan sekä rakennusautomaatioon toteuttamalla muutamia strategisia yritysostoja, jotka antavat meille ainutlaatuisen aseman ja vahvistavat älykkäisiin ja vastuullisiin rakennuksiin liittyviä palveluitamme.