Assemblin Oy osti Sähköpalvelu J. Vainionpää Oy:n liiketoiminnan

Talotekniikan asennus- ja palvelukumppani Assemblin Oy on ostanut sähköurakkapalveluita toteuttavan Sähköpalvelu J. Vainionpää Oy:n liiketoiminnan 1.1.2022. Yrityskaupalla Assemblin vahvistaa asemaansa Turussa kasvattamalla nykyisen sähköurakoinnin vuosiliikevaihtoa 1,5 M eurolla.

Sähköpalvelu J. Vainionpää Oy työllistää noin 10 henkeä ja toimintaa on pääosin Varsinais-Suomen alueella Turussa sekä kehyskunnissa noin 1,5 M€ liikevaihdolla. Kuvassa vasemmalta: Jukka Jäppinen, Ari Oksanen ja Jari Vainionpää

Sähköpalvelu J. Vainionpää Oy työllistää noin 10 henkeä ja toimintaa on pääosin Varsinais-Suomen alueella Turussa sekä kehyskunnissa noin 1,5 M€ liikevaihdolla. Yrityksen palvelutarjoama kattaa sähköurakoinnin. Sähköpalvelu J. Vainionpää on toiminut talotekniikka-alalla jo vuodesta 1992 ja omistajalla Jari Vainionpäällä on alalta yli 40 vuoden kokemus. Nyt hän luovuttaa omistuskapulan eteenpäin.

- Perustin tämän yrityksen liki 30 vuotta sitten ja nyt on aika kääntää seuraava sivu. Halusin liiketoiminnalle ostajaksi yrityksen, joka on kasvuhakuinen ja jossa on selkeä organisaatio sekä hyvät toimintamallit. Tässä porukassa on paljon osaamista ja halusin tarjota asentajille hyvän jatkumon ja ensiluokkaiset kasvupolut. Assemblin teki minuun vaikutuksen ja siksi Sähköpalvelu J. Vainionpää Oy:n liiketoiminta löytyy jatkossa Assemblin Oy:n riveistä, toteaa Jari Vainionpää.

- Jarin ja Sähköpalvelu J. Vainionpään koko henkilöstön tekemisessä nousee esiin paljon niitä samoja asioita, kuten henkilöstön arvostaminen sekä asiakaspalvelun merkitys, joita mekin Assemblinilla haluamme näkyvän päivittäisessä tekemisessämme. Olemme todella iloisia, että saamme nyt yhdessä kehittää palveluamme ja tarjota siirtyvälle henkilöstölle hyvän työpaikan myös tulevaisuudessa, jolla varmistamme laadukkaan asiakaspalvelun jatkumisen, jatkaa Assemblin Oy:n toimitusjohtaja Jukka Jäppinen.

Assemblinin Talotekniikkayksikkö Turussa kasvaa merkittävästi yrityskaupan myötä ja pystyy näin entistä paremmin vastaamaan asiakkaiden kysyntään. Sähköpalvelu J. Vainionpää Oy on profiloitunut uudisrakennustuotannon sähköurakoitsijaksi ja suurimpia asiakkaita ovat rakennusliikkeet kuten YIT ja Lehto.

- Olemme tyytyväisiä, että saamme Sähköpalvelu J. Vainionpää Oy:n erinomaisen osaamisen vahvistamaan Turun talotekniikan sähköyksikköä. Olemme työskennelleet yhdessä jo aikaisemminkin, joten porukka on meille tuttua, kertoo Turun Talotekniikkaurakoinnin aluejohtaja Ari Oksanen.

Liiketoimintakauppa ei aiheuta merkittäviä muutoksia jokapäiväisessä tekemisessä. Sähköpalvelu J. Vainionpää Oy:n henkilöstö siirtyy Assemblin Oy:n työntekijöiksi, mutta jatkavat vielä toistaiseksi nykyisessä toimipisteessään. Nykyinen omistaja Jari Vainionpää jatkaa myös Assemblin Oy:n riveissä projektipäällikkönä.

Jukka Jäppinen
jukka.jappinen@assemblin.fi

Jari Vainionpää
jari.vainionpaa@assemblin.fi

Assemblin on täyden palvelun asennus- ja palvelukumppani, joka toimii Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Kehitämme, toteutamme ja ylläpidämme ilmaan, veteen ja energiaan liittyviä järjestelmiä. Visionamme on tarjota älykkäitä ja vastuullisia teknisiä ratkaisuja ja saada siten rakennukset toimimaan ja ihmiset viihtymään. Tukenamme on tiivis paikallinen yhteistyö ja vahva organisaatio. Assemblinin liikevaihto on noin 1 MRD euroa, ja palveluksessamme on noin 6 300 henkilöä yli sadalla pohjoismaisella paikkakunnalla. Lue lisää osoitteesta assemblin.fi.

Osavuosikatsaus - Kannattavuuden kasvu jatkui ja saatujen tilausten määrä vahvistui11.11.2021 07:36:00 EET | Tiedote

Vuoden kolmannelle neljännekselle oli tunnusomaista kannattavuuden kasvun jatkuminen ja saatujen tilausten määrän vahvistuminen. Pyrimme kiihdyttämään panostustamme vihreään tekniikkaan sekä rakennusautomaatioon toteuttamalla muutamia strategisia yritysostoja, jotka antavat meille ainutlaatuisen aseman ja vahvistavat älykkäisiin ja vastuullisiin rakennuksiin liittyviä palveluitamme.