Assemblin Oy osti Suomen Kylmäpiste Oy:n liiketoiminnan

Talotekniikan täyden palvelun asennus- ja palvelukumppani Assemblin Oy on ostanut kylmälaiteasennuksia ja- huoltopalveluita toteuttavan Suomen Kylmäpiste Oy:n liiketoiminnan 30.9.2019. Yrityskaupalla Assemblin vahvistaa asemaansa kylmälaitemarkkinoilla.

Kuvassa: Assemblinin kylmähuoltopäällikkö Kristian Stenman ja kylmähuoltopäällikkö Jukka Karjalainen.

Suomen Kylmäpiste toimii Etelä-Suomen alueella ja sen liikevaihto on noin 1,5 M €. Yrityksen  palvelutarjoama kattaa kylmälaiteurakoinnin, sekä huolto- ja korjaustyöt. Yritys myös myy ja vuokraa kylmälaitteita.

Suomen Kylmäpiste Oy on toiminut kylmäalalla jo vuodesta 2008.

- Tämä yrityskauppa vahvistaa markkina-asemaamme jäähdytysalalla erityisesti julkishallinnon ja teollisuuden puolella. Saamme joukkoomme loistavan asiantuntijatiimin, toteaa Assemblin Oy:n toimitusjohtaja Magnus Eriksson.

Assemblinin Teknisten Palveluiden kylmäyksikkö kasvaa merkittävästi yrityskaupan myötä ja pystyy entistä paremmin vastaamaan asiakkaiden tarpeisiin.

- Kylmäala on tarkoin säädeltyä ja asiantuntijaorientoitunutta. Jokaisen tekijän täytyy olla hyvin koulutettu, sekä koko ajan tietoinen muutoksista ja kylmäainesäädöksistä. Suomen Kylmäpisteen tiimi täydentää ja vahvistaa loistavasti meidän olemassa olevaa yksikköämme, kertoo kylmähuoltopäällikkö Jukka Karjalainen.

Yrityksen perustaja Kristian Stenman on kolmannen polven kylmälaiteasentaja ja Suomen Kylmäpiste Oy:n omistaja ja toimitusjohtaja.

- Kylmäala on monipuolinen ja haastava toimintaympäristö, jossa jokainen päivä on mielenkiintoinen. Kipinän alalle sain omalta isältäni, jonka oppipoikana työskentelin nuoruudessani. Perustimme Suomen Kylmäpisteen vuonna 2008 ja nyt 10 vuoden jälkeen halusin lähteä kasvattamaan toimintaa sekä löytämään meidän tiimille uusia haasteita, kertoo Stenman.

- Assemblin Oy tarjoaa muun muassa paremmat koulutusmahdollisuudet jatkuvasti muuttuvalla alalla, sekä kokonaisvaltaista teknistä palvelua joka antaa myös meille mahdollisuuden palvella kaikkia asiakkaitamme entistä paremmin ja monipuolisemmin.

Yritysosto ei aiheuta henkilöstömuutoksia ja toiminnot siirtyvät Assemblinin Lassilan toimipisteeseen Helsinkiin. Suomen Kylmäpiste jatkaa toimintaansa Assemblin Oy:n aputoiminimenä ja nykyinen toimitusjohtaja Kristian Stenman aloittaa Assemblinilla huoltopäällikkönä.

Magnus Eriksson
magnus.eriksson@assemblin.fi

Huoltopäällikkö
Kristian Stenman
kristian.stenman@assemblin.fi

Assemblin on täyden palvelun asennus- ja palvelukumppani, joka toimii Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Kehitämme, toteutamme ja ylläpidämme ilmaan, veteen ja energiaan liittyviä järjestelmiä. Visionamme on tarjota älykkäitä ja vastuullisia teknisiä ratkaisuja ja saada siten rakennukset toimimaan ja ihmiset viihtymään. Tukenamme on tiivis paikallinen yhteistyö ja vahva organisaatio. Assemblinin liikevaihto on noin 800 miljoonaa euroa, ja palveluksessamme on noin 5 700 henkilöä yli sadalla pohjoismaisella paikkakunnalla.