Assemblin pääurakoitsijaksi KOy Vilhovuorenkatu 11:een

Sörnäisten Rantatie 27:ssä sijaitsevan kiinteistön perusparannuksen pääurakoitsijaksi on valittu Assemblin. Perusparannuksessa saneerataan KOy Vilhovuorenkadun A-talon LVIK-tekniikka ja RAU-järjestelmä.

Kiinteistö Oy Vilhovuorenkatu 11 on vuonna 1937 alun perin teollisuuskäyttöön rakennettu kiinteistö. Tänä päivänä yli 80-vuotias kiinteistö toimii toimisto- ja liiketilakäytössä 7 kerroksessa.

Perusparannuksessa Assemblin vastaa kokonaisvaltaisesti kaikista A-talossa toteutettavista töistä. Saneerauksessa uusitaan muun muassa IV-koneetRAU-järjestelmä ja patteriventtiilit. Myös rakennuksen jäähdytystehoa lisätään sekä lämmitysverkosto säädetään. Suurimman remontin alla on kuitenkin IV-konehuone.

- Kohteeseen sijoitetaan massiiviset IV-koneet,  jotka nostetaan seitsemänteen kerrokseen nostokurjella erillisestä aukosta, joka on tehty väliaikaisesti vesikatolle IV-koneita varten. Tämän vuoksi vesikatto on huputettu työn ajaksi sääsuojalla, kertoo Assemblinin IV-projektipäällikkö Jarmo Kiviranta.

Yli 20 000 neliömetrin kokoinen kiinteistö sijaitsee Helsingissä vilkkaan Sörnäisten Rantatien varrella. Kohteen kaikki nostotyöt suoritetaan ilta-aikaan, jotta liikenne ei häiriintyisi. Ilmanvaihdon asennusten vuoksi kohteeseen on toteutettu tilapäisilmanvaihto, jotta kiinteistössä pystytään välttymään normaalin toiminnan keskeytyksiltä.

Assemblinilta kohteessa on keskimäärin 16 talotekniikan asentajaa sekä vastaava mestari.

- Tämän kokoinen projekti vaatii jatkuvan työnjohdon työmaalle, jotta kiinteistössä työskentelevien henkilöiden työt eivät häiriinny ja yhteistyö käyttäjien kanssa on kitkatonta kertoo Assemblinin Teknisten Palveluiden liiketoimintajohtaja Antti Rovamaa.

Kiinteistö Oy Vilhovuorenkadun A-talon perusparannus valmistuu nyt lokakuussa 2019.