Assemblin pääurakoitsijaksi KOy Vilhovuorenkatu 11:een

Sörnäisten Rantatie 27:ssä sijaitsevan kiinteistön perusparannuksen pääurakoitsijaksi on valittu Assemblin. Perusparannuksessa saneerataan KOy Vilhovuorenkadun A-talon LVIK-tekniikka ja RAU-järjestelmä.

Kiinteistö Oy Vilhovuorenkatu 11 on vuonna 1937 alun perin teollisuuskäyttöön rakennettu kiinteistö. Tänä päivänä yli 80-vuotias kiinteistö toimii toimisto- ja liiketilakäytössä 7 kerroksessa.

Perusparannuksessa Assemblin vastaa kokonaisvaltaisesti kaikista A-talossa toteutettavista töistä. Saneerauksessa uusitaan muun muassa IV-koneetRAU-järjestelmä ja patteriventtiilit. Myös rakennuksen jäähdytystehoa lisätään sekä lämmitysverkosto säädetään. Suurimman remontin alla on kuitenkin IV-konehuone.

- Kohteeseen sijoitetaan massiiviset IV-koneet,  jotka nostetaan seitsemänteen kerrokseen nostokurjella erillisestä aukosta, joka on tehty väliaikaisesti vesikatolle IV-koneita varten. Tämän vuoksi vesikatto on huputettu työn ajaksi sääsuojalla, kertoo Assemblinin IV-projektipäällikkö Jarmo Kiviranta.

Yli 20 000 neliömetrin kokoinen kiinteistö sijaitsee Helsingissä vilkkaan Sörnäisten Rantatien varrella. Kohteen kaikki nostotyöt suoritetaan ilta-aikaan, jotta liikenne ei häiriintyisi. Ilmanvaihdon asennusten vuoksi kohteeseen on toteutettu tilapäisilmanvaihto, jotta kiinteistössä pystytään välttymään normaalin toiminnan keskeytyksiltä.

Assemblinilta kohteessa on keskimäärin 16 talotekniikan asentajaa sekä vastaava mestari.

- Tämän kokoinen projekti vaatii jatkuvan työnjohdon työmaalle, jotta kiinteistössä työskentelevien henkilöiden työt eivät häiriinny ja yhteistyö käyttäjien kanssa on kitkatonta kertoo Assemblinin Teknisten Palveluiden liiketoimintajohtaja Antti Rovamaa.

Kiinteistö Oy Vilhovuorenkadun A-talon perusparannus valmistuu nyt lokakuussa 2019.

Assemblin on täyden palvelun asennus- ja palvelukumppani, joka toimii Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Kehitämme, toteutamme ja ylläpidämme ilmaan, veteen ja energiaan liittyviä järjestelmiä. Visionamme on tarjota älykkäitä ja vastuullisia teknisiä ratkaisuja ja saada siten rakennukset toimimaan ja ihmiset viihtymään. Tukenamme on tiivis paikallinen yhteistyö ja vahva organisaatio. Assemblinin liikevaihto on noin 800 miljoonaa euroa, ja palveluksessamme on noin 5 700 henkilöä yli sadalla pohjoismaisella paikkakunnalla.