Assemblin toteutti ravintola Lily Leen sähkö- ja teletyöt Helsingissä

Kesällä 2020 avattu ravintola Lily Lee on Tomi Björkin uusin avaus Helsingin ravintolamaailmassa. Ravintola sijaitsee Helsingin legendaarisessa Rake-talossa osoitteessa Erottajankatu 4. Tila koki täyden muodonmuutoksen remontissa, jonka sähkö- ja teletyöt toteutti Assemblinin Tekniset Palvelut.

Kantavana teemana Lily Leen sisustuksessa on rohkeus ja vaikutteet Kaukoidästä. Kaikkeen on satsattu pieniä yksityiskohtia myöten, ja se näkyy esimerkiksi astioissa saakka. Kuva: Lily Lee

Lily Leen saneerauksessa Assemblin toimi aliurakoitsijana Consti Korjausrakentaminen Oy:lle, jonka kanssa yhteistyö on sujunut hyvin myös aiemmissa hankkeissa. Tässä remontissa Assemblinin joustava toiminta kesäkuukausina tiukan aikataulun puitteissa sai kiitosta.

Työt aloitettiin 300 neliömetrin ravintolatiloissa purkutöillä huhtikuussa 2020 ja kohde valmistui heinäkuussa 2020. Teknisten Palveluiden asentajat tekivät sähkö- ja teletyöt tiiviissä aikataulussa ja hyvässä yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa. Näkyvät asennukset tehtiin sisustajan ja ravintoloitsijan tarkkojen ohjeiden mukaisesti. Ravintoloitsija teki sisustukseen hienosäätöä vielä projektin loppumetreillä ja hyvällä yhteistyöllä lopputuloksesta tuli erittäin onnistunut.

Kantavana teemana Lily Leen sisustuksessa on rohkeus ja vaikutteet Kaukoidästä. Kaikkeen on satsattu pieniä yksityiskohtia myöten, ja se näkyy esimerkiksi astioissa saakka. Sisustus on tummanpuhuva ja tunnelma on kaikin puolin onnistunut. Ravintolan seinää koristava Jarno Sinivaaran upea muraali on kuin piste iin päälle.

Kuten usein vanhojen kohteiden saneerauksissa, vastaan tulee yllätyksiä ja suunnitelmista poikkeavia haasteita. Saneerauksen aikana jouduttiin selvittämään myös vanhoja asennuksia, joiden dokumentoinnissa oli puutteita. Rake-talo on Assemblinille kuitenkin tuttu kiinteistö ja siitä oli hyötyä asennusten edetessä ja aikataulussa pysymisessä.

Rake-talo on rakennushistoriallisesti merkittävä rakennus Helsingissä ja sen julkisivu on suojeltu. Bulevardin Kulma on arvokiinteistöjen kokonaisuus Helsingin ydinkeskustassa. Rake-taloa on modernisoitu viime vuosien aikana ja nyt kiinteistöissä on toimistotilaa, hotellitoimintaa sekä kokous- ja juhlatiloja.

Kuva: Lily Lee - Restaurant & Bar

Asiakkuudet
Etelä-Suomi
Antti Rovamaa
antti.rovamaa@assemblin.fi

Tekniset Palvelut
Etelä-Suomi
Mirka Vesaniemi
mirka.vesaniemi@assemblin.fi

Assemblin on täyden palvelun asennus- ja palvelukumppani, joka toimii Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Kehitämme, toteutamme ja ylläpidämme ilmaan, veteen ja energiaan liittyviä järjestelmiä. Visionamme on tarjota älykkäitä ja vastuullisia teknisiä ratkaisuja ja saada siten rakennukset toimimaan ja ihmiset viihtymään. Tukenamme on tiivis paikallinen yhteistyö ja vahva organisaatio. Assemblinin liikevaihto on noin 1 MRD euroa, ja palveluksessamme on noin 5 900 henkilöä yli sadalla pohjoismaisella paikkakunnalla. Lue lisää osoitteesta assemblin.fi.

Assemblin ostaa Fidelixin – strategisella yrityskaupalla nopeutetaan Assemblinin muutosta kohti yhä älykkäämpiä talotekniikkaratkaisuja9.12.2020 09:00:03 EETTiedote

Assemblin täydentää rakennusautomaatioalan osaamistaan ostamalla Fidelix-konsernin (”Fidelix”), jolla on yli 50 miljoonan euron vuosiliikevaihto ja 360 työntekijää. Kaupalla Assemblin parantaa valmiuksiaan vastata tehokkaiden ja ilmastofiksujen automaatioratkaisujen tarpeeseen ja vahvistaa samalla asemiaan Suomen talotekniikkamarkkinoilla. Fidelixistä tulee Assemblin-konserniin erillinen liiketoiminta-alue ja kauppa edellyttää kilpailuviranomaisten hyväksyntää.