Assemblinille uusi kestävän kehityksen politiikka

Assemblin on hyväksynyt uuden kestävän kehityksen politiikan, joka selkeyttää yrityksen vastuullisuustavoitteita.

Assemblin on hyväksynyt uuden kestävän kehityksen politiikan, joka selkeyttää yrityksemme vastuullisuustavoitteita

Assemblin haluaa olla Pohjoismaiden paras asennusyhtiö. Työn lähtökohtana on vastuullisuus ja lisäarvon luominen suhteessa kaikkiin ensisijaisiin sidosryhmiin sekä koko yhteiskuntaan. Assemblin on hyväksynyt uuden kestävän kehityksen politiikan, joka selkeyttää yrityksen vastuullisuustavoitteita ja linjaa vastuullisuustyötä kautta linjan.

– Visionamme on tarjota älykkäitä ja vastuullisia teknisiä ratkaisuja ihmisiltä ihmisille. Kestävän kehityksen politiikan tarkoituksena on selkeyttää vision vastuullisuusulottuvuutta. Haluamme olla vetovoimainen työnantaja ja toimittaja, joka kasvaa kannattavasti, hallitsee riskejä ja tuottaa mahdollisimman vähän kielteisiä ympäristö- ja sosiaalisia vaikutuksia, toteaa Assemblin Oy:n toimitusjohtaja Magnus Eriksson.

Assemblinin kestävän kehityksen politiikka sisältää periaatteellisia kannanottoja kolmestatoista vastuullisuusnäkökohdasta, jotka ovat Assemblinin toiminnan kannalta kaikkein keskeisimpiä. Politiikassa mainitaan myös Assemblinin tukemat kansainväliset standardit ja sopimukset: Global Compact, Pariisin ilmastosopimus ja Agenda 2030.

– Kestävän kehityksen politiikka on laadittu konsernin kestävän kehityksen komiteassa ja vahvistettu sen jälkeen konsernijohdossa ja hallituksessa. Kestävän kehityksen politiikka on Assemblinin arvojen ja toimintaohjeistuksen ohella vastuullisuustyömme tärkein asiakirja, ja se ilmaisee kaikessa toiminnassa noudatettavan vähimmäistason, toteaa Assemblin-konsernin viestintä- ja vastuullisuusjohtaja Åsvor Brynnel.

Magnus Eriksson
magnus.eriksson@assemblin.fi

Viestintä- ja vastuullisuusjohtaja
Assemblin-konserni
Åsvor Brynnel
asvor.brynnel@assemblin.se
Puh. +46 70 600 73 21

Assemblin on täyden palvelun asennus- ja palvelukumppani, joka toimii Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Kehitämme, toteutamme ja ylläpidämme ilmaan, veteen ja energiaan liittyviä järjestelmiä. Visionamme on tarjota älykkäitä ja vastuullisia teknisiä ratkaisuja ja saada siten rakennukset toimimaan ja ihmiset viihtymään. Tukenamme on tiivis paikallinen yhteistyö ja vahva organisaatio. Assemblinin liikevaihto on noin 917 miljoonaa euroa, ja palveluksessamme on noin 5 900 henkilöä yli sadalla pohjoismaisella paikkakunnalla. Lue lisää osoitteesta assemblin.fi.