Lakea Oy

Asumisen suunnannäyttäjä Lakea paransi taas tulostaan

Asumisen ammattilainen Lakea on asuntomarkkinoiden ketterä toimija. Lakea kasvattaa liikevaihtoaan erityisesti kasvukeskuksiin tähyämällä.
Toimitusjohtaja Timo Mantilan mukaan organisaatiouudistus on tuonut uutta särmää Lakean tekemiseen ja yhtiön positiivinen tuloskehitys jatkuu.

Asuntoja rakennuttava, myyvä sekä vuokraus- ja isännöintitoimintaa harjoittava Lakea Oy jatkaa positiivista tuloskehitystään. Yhtiön viime vuoden tulos oli noin 1,8 miljoonaa euroa ja liikevaihto lähes 10 miljoonaa.

– Hyvä kehityksemme johtuu monestakin seikasta. Toki alan yleisnäkymä ja vire ovat olleet hyviä, mutta myös oma toimintamme on ollut oikeanlaista, yhtiön toimitusjohtaja Timo Mantila sanoo. – Vuoden 2015 lopulla tekemämme organisaatiouudistus on tuonut uutta särmää toimintaamme. Uudistuksessa meille muodostettiin erillinen myyntiorganisaatio, joka tukee rakennuttamisen toimintaa tehokkaasti.

Yhtiö on myös halunnut keskittää rakennuttamishankkeitaan maan kasvukeskuksiin, kuten Helsinkiin, Turkuun, Tampereelle, Jyväskylään, Vaasaan, Kokkolaan ja Seinäjoelle. Etelä-Pohjanmaalla Seinäjoella pääpaikkaansa pitävä Lakea operoi siis valtakunnallisesti.

– Näihin kasvukeskuksiin ja Lakealle sopivan kokoisiin hankkeisiin keskitymme jatkossakin. Organisaatiomme mahdollistaa tehokkaan ja ketterän toiminnan, Mantila muotoilee.

Lakean palveluksessa työskentelee 36 henkilöä. Henkilöstön määrää on viime vuosina lisätty. Lisäksi Lakea on palkannut kesän ajaksi henkilöt myynti- ja vuokraustiimiin, isännöintiin ja talousosastolle.

Lakean mukaan tämän vuoden budjetti on haasteellinen, mutta siinä on pysytty alkuvuoden osalta hyvin. Toiminnan keskiössä ovat puurakentamisen ja asuntorahoitusmallien kehittäminen sekä digitalisaatioon panostaminen. Lakean pari vuotta sitten lanseeraama Omaksi-rahoitusmalli on ollut suosittu ja mahdollistanut monen asuntosäästäjän pääsyn kiinni omaan kotiin.

– Haemme tuloksen tasaista kasvua tänäkin vuonna. Tavoitteena on myydä kuluvana vuonna 500 asuntoa, ja uusia hankkeita aloitetaan edellisvuotta enemmän, Mantila kertoo.

Lakea-konserni jakaantuu vapaarahoitteiseen Lakea Oy:hyn ja yleishyödylliseen, vuokraustoimintaa harjoittavaan Lakea Kiinteistöt Oy:hyn. Yhtiörakenteen muutos realisoitui 31.12.2016. Koko konsernin liikevaihto vuonna 2016 oli 18,7 miljoonaa ja tulos 1,9 miljoonaa euroa.

Lakea on julkaissut vuoden 2016 vuosikertomuksensa videona. Katso vuosikertomusvideo tästä.

Lisätietoja:

Timo Mantila
Toimitusjohtaja, Lakea Oy
timo.mantila@lakea.fi

Jakelu:

STT Info
www.lakea.fi

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Lakean vuosikertomus 2016

Kuvat

Lakea Oy
Koulukatu 22, PL 32
60101 SEINÄJOKI

Lakea on 15 pohjalaisen kunnan omistama yhtiö ja valtakunnallisesti toimiva asumisen ammattilainen. Lakea rakennuttaa asuntoja, tarjoaa rakennuttamispalveluita muille toimijoille ja harjoittaa vuokraustoimintaa omistamissaan kiinteistöissä. Lisäksi Lakea tarjoaa laadukkaita isännöintipalveluita. Lakea on myös puukerrostalorakentamisen edelläkävijä. Lakealla on toimipisteet Seinäjoella, Vaasassa, Kokkolassa, Jyväskylässä ja Vantaalla. Yhtiö on toiminut vuodesta 1975.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Lakea Oy

Mediakutsu: Lakean uusi konsepti mullistaa rakennusalan - julkistustilaisuus 14.6. Finlandia-talolla2.6.2017 10:30:00 EEST | Kutsu

Arvoisa toimitus, LAKEA OY:LLÄ ON ILO KUTSUA TEIDÄT UUDEN RAKENNUSKONSEPTIN JULKISTUSTILAISUUTEEN keskiviikkona 14.6. klo 12-14 Finlandia-talolle (Veranda 4) osoitteeseen Mannerheimintie 13 E, 00100 Helsinki Tilaisuudessa Lakea Oy esittelee uuden, ainutlaatuisen puukerrostalorakentamisen konseptinsa, joka yhdistää betoni- ja puurakentamisen ennennäkemättömällä tavalla. Lakean yhteistyökumppaneidensa kanssa kehittämä rakentamiskonsepti parantaa rakentamisturvallisuutta ja rakentamisen laatua sekä mahdollistaa moduulirakentamisen sarjatuotannon myös puurakentamisessa. Lakea on hakenut patenttia kehittämälleen innovaatiolle. Ensimmäisen uudella menetelmällä rakennettavan kuusikerroksisen talon rakennustyöt alkavat syksyllä. Ohjelma: - Tilaisuuden avaus, Lakean toimitusjohtaja Timo Mantila - Puurakentamisen nykytila Suomessa, asunto-, energia- ja ympäristöministeri Kimmo Tiilikainen - Sydänpuu-konseptin esittely, Lakean tekninen johtaja Veikko Jokimäki, arkkitehti ja ympäristötaiteilija Ma