Novart

Asuntomessujen keittiöissä näkyy tänä vuonna luonto ja ympäristö

Asuntomessut tarjoavat tänäkin vuonna kiinnostavan katsauksen sisustuksen ja asumisen trendeihin. Messukotien keittiöissä näkyvät tämän hetken kuumimmat keittiö- ja kiintokalustetrendit, joissa suositaan vastuullisesti aikaa kestäviä valintoja, luonnonmateriaaleja ja luontoon sopivaa sävymaailmaa sekä käytännöllisyyttä. Tämän vuoden Asuntomessut järjestetään 7.7.–6.8. Loviisassa.

Suomen suurimman keittiökalusteiden valmistajan Novartin konseptipäällikkö Nina Eskelinen nostaa esiin messukohteiden keittiöistä tämän vuoden trendit, jonka yhteinen nimittäjä on skandinaavinen luonto ja luonnonläheisyys.

”Luonnon vahva vaikutus näkyy materiaalivalinnoissa. Keittiöissä on paljon puuta ja puun erilaisia sävyjä, myös tummia puun sävyjä. Myös väreissä nähdään luonnonsävyjä: beigeä, vihreää ja suomalaiseen kiviseen ja kallioiseen metsämaisemaan hyvin sopivaa mustaa”, Eskelinen luettelee.

Ympäristö näkyy materiaalien ja sävyjen lisäksi myös toiminnallisuudessa: yksi suomalaisten keittiöiden pulmakohtia on kierrätystilan puute.

”Esimerkiksi suunnittelemassamme Queens Stone -talossa (kohde 15) on panostettu kierrätykseen ja vastuullisuuteen, sillä roska- ja kierrätysastiat löytyvät sekä saarekkeen altaan alta että seinustalla sijaitsevan altaan alta. Messuilla on myös ratkaisuja, joissa kierrätyspiste on sijoitettu keittiön sijaan muualle, jotta sille on saatu riittävästi tilaa”, Eskelinen toteaa.

Design syntyy kauneudesta, käytännöllisyydestä ja yksityiskohdista

Skandinaaviseen tyyliin ja ajatteluun sopii hyvin myös käytännöllisyys, joka on otettu kohteissa huomioon.

”Huonekorkeutta käytetään hyödyksi kunnolla ja esimerkiksi keittiökaapistot ja säilytystila ulotetaan korkealle. Suomalaisten unelmakeittiössä on kunnolla säilytystilaa. Asuntomessuilla on mahdollista nähdä esimerkkejä keittiöistä, joissa säilytystilasta ei ole säästelty”, Eskelinen kertoo.

Keittiössä otetaan kauniin kokonaisuuden lisäksi huomioon myös pienet yksityiskohdat, jotka luovat keittiöihin persoonallisuutta ja tunnelmaa.

”Queens Stonessa on leikitty tasojen vahvuuden kanssa. Saarekkeessa kivitaso on todella jykevä, 10 senttimetriä paksu, kun sivutasot ovat selvästi ohuempia. Tällainen ratkaisu tekee keittiöstä mielenkiintoisen. Tunnelmanluomisessa myös valaistus on tärkeässä roolissa, varsinkin täällä Suomessa, kun iso osa vuodesta on hämärää tai pimeää”, hän luonnehtii.

Novart mukana monissa kohteissa

Novartilla on Asuntomessuilla viisi kohdetta. Olet tervetullut vierailemaan kohteissa, ja Novartin asiantuntijat ovat paikalla 25.5. järjestettävänä mediapäivänä Queens Stone -kohteessa (kohde 15), jossa keittiön lisäksi myös kaikki kiintokalusteet ovat Novartin.

Novartin messukohteet:

• Kuningattarenhelmi – kohde 19
  • Villa Kungen – kohde 25
  • Linnatuuli – kohde 23
  • Cabin Havsstrand  - kohde 12
  • Queens Stone - kohde 15

Nina Eskelinen
Novart
Konseptisuunnittelija
Puh. +358 40 836 26 89
nina.eskelinen@novart.fi

Novart-kalusteet valmistava Nobia Finland Oy on Suomen suurin keittiökalusteiden valmistaja ja markkinajohtaja ammattimaisen rakentamisen kalustetoimituksissa. Nobia Finland Oy kuuluu kansainväliseen Nobia-konserniin, joka on johtava keittiökalusteiden valmistaja Euroopassa ja yksi suurimpia koko maailmassa.

Keittiömaailma, A la Carte, Petra ja Novart yhdistyivät 30.1.2023 Novart- brändiksi. Olemme enemmän kuin uusi nimi, olemme uudistunut brändi. Me Novartilla suunnittelemme keittiöitä elämää varten keskittyen designiin, vastuullisuuteen ja laatuun. Tehtaallamme Nastolassa ammattitaitoiset novartlaiset valmistavat Novart-keittiöitä-, kylpyhuonekalusteita- ja säilytysjärjestelmiä, joita myymme kuluttajille ja ammattiasiakkaille Novart-myymälöissä asiantuntevien myyjiemme asiakkaiden tarpeisiin suunnittelemina kokonaisuuksina. Suomalaisella ammattitaidolla jo vuodesta 1945.

Lue lisää julkaisijalta Novart

Onko keittiö edelleen kodin sydän? – Novart tuo keittiöinspiraatiota ja ajankohtaista keskustelua Habitareen11.9.2023 11:14:00 EEST | Tiedote

Kotimainen keittiökalustebrändi Novart on mukana Habitaressa 13.–17.9. Novartin osasto 6k49 sijaitsee kodin sisustamiseen keskittyvällä Ahead-alueella. Osastolla voi tutustua luonnon muodoista, väreistä ja yksityiskohdista inspiraationsa saaneeseen Nordic Nature -mallistoon. Novartin järjestämässä paneelikeskustelussa lauantaina keskustellaan keittiön merkityksestä ja sen tulevaisuudesta kodin neliöiden pienentyessä. Onko keittiöllä yhä vankka paikka suomalaisten kodeissa?

Keittiötrendit 2023 – inspiraatiota luonnosta ja särmää kontrasteista18.1.2023 09:30:00 EET | Tiedote

Vuoden 2023 keittiötrendit saavat inspiraationsa luonnosta. Keittiöissä näkyvät luonnolliset värit ja muodot sekä eri tyylisuuntien yhdistelmät. Kontrastit tuovat mielenkiintoa sisustukseen ja niitä tuodaan värien, muotojen ja erilaisten materiaalien avulla. Harkituilla yksityiskohdilla luodaan persoonallista ilmettä keittiöön. Suomen suurin keittiövalmistaja Novart listasi tämän vuoden trendit.