Asuntomessut ja John Nurmisen Säätiö aloittavat yhteistyön

Asuntomessujen kävijät voivat jatkossa tehdä messulipun oston yhteydessä lahjoituksen Itämeren suojeluun. Osuuskunta Suomen Asuntomessut ja John Nurmisen Säätiö ovat sopineet kaksivuotisesta yhteistyöstä.

Asuntomessut järjestetään tänä vuonna Luonnonmaan saarella Naantalissa ja ensi vuonna Kuningattarenrannassa Loviisassa. Yksi tämän vuoden teemoista on luonnon kunnioitus ja Itämeren suojeluun osallistuminen täydentää tätä teemaa hyvin.

Loviisassa yksi tapahtuman kolmesta pääteemasta on kiteytetty muotoon Merellä on merkitystä. Loviisan tulevalla Asuntomessualueella asutaan aivan meren äärellä, joten asukkailla on myös vastuu ympäristön ja meren hyvinvoinnista.

"Aluesuunnittelussa on otettu huomioon alueen eläimistö ja rantamaiseman luonnonmukaisuutta  tullaan vaalimaan. Rakentamisen ratkaisuissa on pyritty huomioimaan meren läheisyys sekä ekologinen rakennustapa. Yhteistyö John Nurmisen Säätiön kanssa sopii erinomaisesti Loviisan Asuntomessutapahtumaan. Asuntomessut rakentuu ainutlaatuiseen ympäristöön, jossa merellä todella on merkitystä ", kertoo Asuntomessujen projektijohtaja Timo Koskinen

Itämeri on yksi maailman saastuneimmista meristä ja John Nurmisen säätiö on tehnyt jo 30 vuotta töitä sen pelastamiseksi. Nyt sovitun yhteistyön myötä messuvieraat voivat halutessaan osallistua helposti Itämeren suojeluun: Messulipun oston yhteydessä voi valita täysin vapaaehtoisesti eräänlaisena lisätuotteena summan 1–10 €, joka tilitetään lyhentämättömänä John Nurmisen Säätiölle.

”Olemme iloisia, että Asuntomessut tarjoaa kävijöilleen mahdollisuuden osallistua Itämeren ja sen perinnön pelastamiseen. Meren hyvinvoinnin eteen täytyy tehdä jatkuvia ja konkreettisia toimenpiteitä, joita messuilla kävijöiden lahjoitus mahdollistaa. Tulevien Asuntomessujen teemat osoittavat, kuinka tärkeä asia Itämeri meille kaikille on”, John Nurmisen Säätiön toimitusjohtaja Annamari Arrakoski-Engardt sanoo.

Asuntomessut järjestetään Naantalissa 15.7.–14.8.2022 ja Loviisassa 7.7.–6.8.2023.

Lue ruotsiksi:

Bostadsmässan och John Nurminens Stiftelse inleder samarbete

Asuntomessujen oheiskohteet Naantalissa: A-energialuokan kerrostalo ja hirsinen kyläkoulu19.5.2022 06:00:00 EEST | Tiedote

Kesän Asuntomessujen virallinen oheiskohde, Tuulensuunkatu 27, on Naantalin keskustaan rakentunut puupintainen asumisoikeuskerrostalo, joka sai ensimmäiset asukkaansa jo toukokuun alussa. Toinen oheiskohde, Velkuan hirsinen kyläkoulu, sijaitsee lossimatkan päässä Palvan saaressa ja on muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta auki kesällä vain etukäteisvarauksella ryhmille.

Asuntomessualueelle Naantaliin nousee Suomen ensimmäinen saunarivitalo12.4.2022 06:00:00 EEST | Tiedote

Lounatuulen Asuntomessujen ranta-alue Naantalissa saa Suomen ensimmäisen saunarivitalon. Neljästä piensaunasta koostuvalle rivitalolla tulee oma uintilaituri. Talviaikaan alueella voi harrastaa myös avantouintia, sillä yksi saunoista jää yleisesti varattavaan käyttöön. Toisista saunoista voi halutessaan hankkia itselleen joko osakkuuden ja sitä kautta oikeuden esimerkiksi viikoittaiseen saunavuoroon tai sitten voi hankkia omistusoikeuden koko saunaan.