Asuntosäätiöllä rakenteilla 58 uutta asumisoikeusasuntoa Vantaan Kivistöön

Asuntosäätiö on aloittanut uuden asumisoikeuskohteen rakentamisen Vantaan Kivistöön. Asuntojen arvioitu valmistumisaika on keväällä 2023.

Asuntosäätiön uuden asumisoikeuskohteen rakennustyöt on aloitettu Vantaan Kivistössä Spinellipolku 3:ssa. Kivistön juna-aseman viereen rakentuvaan kohteeseen tulee 58 asumisoikeusasuntoa, joiden koot vaihtelevat yksiöistä neliöihin.

”Spinellipolku 3 sijaitsee keskeisellä paikalla aivan Kivistön palveluiden ja rautatieaseman vieressä. Olemme iloisia, että voimme lisätä asuntotarjontaamme suositulla Kivistön alueella, jossa meillä on entuudestaan yksi asumisoikeuskohde ja yksi vuokrakohde”, kertoo Asuntosäätiön rakennuttamisjohtaja Turkka Keravuori.

Talosta tulee kolmion muotoinen tiilitalo, jonka julkisivua elävöitetään tiilisyvennyksillä. Taloon tulee kahdeksan asuinkerrosta, ja yhdeksänteen kerrokseen kerhotila ja saunatilat, joista avautuu näkymä Opaalipuiston suuntaan. Asuntosäätiön kohde on osa kolmen kolmion muotoisen talon kokonaisuutta.

Hankkeen urakoitsijana toimii Fira Oy ja suunnittelusta on vastannut Hedman & Matomäki Oy.

Hakuaika Spinellipolku 3:n asuntoihin alkaa tammikuussa 2022.

Asuntojen haku Asuntosäätiön verkkosivujen kautta: www.asuntosaatio.fi

Asuntosäätiön kaikki uudiskohteet »

Turkka Keravuori
rakennuttamisjohtaja
turkka.keravuori@asuntosaatio.fi

Asuntosäätiö on yksi suurimpia suomalaisia asuinkiinteistöjen omistajia Suomessa. Tarjoamme lähes 18 000 kotia 31 paikkakunnalla; asokoteja, vuokrakoteja ja omistuskoteja. Vuosittain käynnistämme noin 400 uuden asunnon tuotannon. Liikevaihtomme vuonna 2020 oli lähes 200 miljoonaa euroa. Kaiken toimintamme ytimessä ovat vastuullisuus ja yleishyödyllisyys: emme tavoittele välitöntä voittoa tai taloudellista etua.

Uudenmaan ja Kanta-Hämeen isännöinti ja asuntomyynti kokonaan Asuntosäätiön omaan hoitoon 1.1.2022 alkaen26.10.2021 14:00:00 EEST | Tiedote

Asuntosäätiön kohteiden isännöinti ja asuntomyynti Uudellamaalla ja Kanta-Hämeessä siirtyvät kokonaan Asuntosäätiön oman henkilöstön hoidettaviksi vuoden 2022 alusta alkaen. Näillä alueilla ei enää osteta isännöinti- tai asuntomyyntipalveluita ulkopuolisilta palveluntarjoajilta. Muutoksella Asuntosäätiö tavoittelee parempaa asiakaskokemusta.