Asuntosäätiöltä lähes 150 uutta asuntoa Siuntioon ja Espooseen

Asuntosäätiöltä valmistuu uusia vuokrakoteja Siuntion Ratapihantielle syksyllä 2021. Espoon Tapiolaan ja Karakallioon on rakenteilla asumisoikeusasuntoja, joiden arvioitu valmistumisaika on vuoden 2022 loppupuolella. Uusien asukkaiden haku on parhaillaan käynnissä.
Tapiolan Tuuliniittyyn rakennetaan puukerrostalo, jossa on 44 asumisoikeusasuntoa ja pihasauna.

Siuntion kuntakeskuksessa sijaitsevaan Ratapihantie 2:een on rakenteilla yhteensä 50 kohtuuhintaista vuokra-asuntoa, joiden asukasvalinnat perustuvat hakijoiden asunnontarpeeseen, varallisuuteen ja tuloihin.

Siuntion rautatieaseman tuntumaan valmistuu kaksi nelikerroksista kerrostaloa, ja asuntojen koot vaihtelevat yksiöistä neliöön. Asuntoihin pääsee muuttamaan syksyllä 2021. Hankkeen urakoitsijana toimii TNRak Oy ja suunnittelusta on vastannut Casagrande Oy Arkkitehdit Insinöörit.

- Siuntio on luonnonläheinen ja kehittyvä kunta, josta on hyvät yhteydet pääkaupunkiseudulle. On ollut hienoa rakennuttaa uusia koteja kattavien palveluiden ja upeiden virkistysmahdollisuuksien läheisyyteen, sanoo Asuntosäätiön rakennuttamisjohtaja Turkka Keravuori.

Tapiolan Tuuliniittyyn puukerrostalo pihasaunalla

Tapiolan Tuuliniittyyn valmistuu 4–5 kerroksinen kerrostalo, jossa on yhteensä 44 asumisoikeusasuntoa. Asuntojen koot vaihtelevat yksiöstä tilaviin viiden huoneen perheasuntoihin. Ainutlaatuista Tuuliniitty 11:n kohteessa on yhteinen pihasauna ja muutama kaksikerroksinen huoneisto.

- Asuntosäätiön tarina on alkanut 1950-luvulla Tapiolan puutarhakaupungin rakennuttamisesta, joten on ilo päästä tarjoamaan moderneja asumisoikeusasuntoja syntysijoillamme, Keravuori kertoo.

Tuuliniitty on ekologiseen puurakentamiseen painottuva alue, joka sijaitsee aivan Tapiolan keskustan tuntumassa. Tuuliniityn alueelle valmistuu koteja yhteensä noin 500 asukkaalle. Asuntosäätiön puurakenteinen vuokra-asuntokohde valmistui alueelle vuoden 2020 alussa.

Tuuliniitty 11:n hankkeen urakoitsijana toimii TNRak Oy ja suunnittelusta vastaa Huttunen-Lipasti Arkkitehdit Oy.

Ympäristöystävällinen Joutsenmerkki-kerrostalo Espoon Karakallioon

Asuntosäätiö on aloittanut 52 asumisoikeusasunnon rakennuttamisen Espoon Karakallioon. Loppuvuodesta 2022 valmistuvan kerrostalokohteen rakentaa NCC ja sille haetaan pohjoismaista Joutsenmerkki-ympäristömerkkiä. Joutsenmerkin mukaisessa rakentamisessa huomioidaan muun muassa rakennusmateriaalien ekologisuus ja turvallisuus.

- Haluamme osoittaa tällä hankkeella, että kohtuuhintaisessakin rakentamisessa hiilijalanjälkeä voidaan pienentää hyvällä suunnittelulla, sanoo Keravuori.

Talon lämmitysmuotona on maalämpö. Asuntojen koot vaihtelevat yksiöistä kolmioihin.

Asuntoja voi hakea Asuntosäätiön verkkosivujen kautta: www.asuntosaatio.fi

Lisätietoa Karakallion Joutsenmerkki-talosta »

Asuntosäätiön kaikki uudiskohteet »

Lisätietoja:

Turkka Keravuori
rakennuttamisjohtaja
turkka.keravuori@asuntosaatio.fi

Espoon Karakallioon rakentuvalle kohteelle haetaan Joutsenmerkki-ympäristömerkkiä. Kohteeseen valmistuu 55 asumisoikeusasuntoa.
Siuntion Ratapihantielle on rakenteilla 50 vuokra-asuntoa.

Asuntosäätiö on neljänneksi suurin asuinkiinteistöjen omistaja Suomessa. Tarjoamme lähes 18 000 kotia 31 paikkakunnalla; asokoteja, vuokrakoteja ja omistuskoteja. Vuosittain käynnistämme noin 400 uuden asunnon tuotannon. Liikevaihtomme vuonna 2019 oli noin 200 miljoonaa euroa. Kaiken toimintamme ytimessä ovat vastuullisuus ja yleishyödyllisyys: emme tavoittele välitöntä voittoa tai taloudellista etua.