Asuntosäätiön kirkastetun brändin ytimessä ovat kestävät korttelit ja onnelliset kodit

Asuntosäätiö on tehnyt kokonaisvaltaisen brändin kirkastuksen. Kaikki viestintä tapahtuu jatkossa yhden nimen, Asuntosäätiön alla. Myös ulkoinen ilme on päivittynyt uuteen aikaan.

Asuntosäätiö tarjoaa lähes 18 000 kotia 31 paikkakunnalla, ja käynnistää vuosittain noin 400 uuden asunnon tuotannon. Aito yleishyödyllisyys, luotettavuus, vakaus ja vastuullisuus ovat Asuntosäätiön vahvuuksia, joiden varaan kirkastettu brändistrategia nojaa.

Jatkossa kaikki viestintä tapahtuu selkeästi Asuntosäätiönä ja palvelut – asokodit, vuokrakodit ja omistuskodit, ovat keskenään samanarvoisia. Asuntosäätiö-brändi ohjaa syntyviä mielikuvia ja rakentaa näin yhtenäistä asiakaskokemusta. Tavoitteena on profiloitua aidosti yleishyödyllisenä toimijana, joka ajattelee aina asiakkaan parasta.

Tapiolan puutarhakaupungin synnystä alkaen Asuntosäätiön tavoitteena on ollut tarjota parasta asumista kaikkiin elämänvaiheisiin: hyvää ja laadukasta asumista, joka tuo hyvinvointia ja turvaa asukkaille.

”Maailma ympärillä muuttuu, mutta yksi asia pysyy: koti on tärkein. Olemme Asuntosäätiössä tehneet jo lähes 70 vuotta työtä sen eteen, että onnelliset kodit ja laadukas asuminen kuuluvat kaikille. Brändin kirkastamisen myötä pystymme kommunikoimaan entistä selkeämmin tehtävästämme ja kasvattamaan näin myös tunnettuuttamme”, kertoo markkinointi- ja viestintäpäällikkö Johanna Otranen.

Asuntosäätiö on valtakunnallinen hyvän, turvallisen ja kohtuuhintaisen asumisen tarjoaja, joka kehittää aktiivisesti asumista sen koko elinkaaren ajan yhdessä asukkaiden, kaupunkien ja muiden yhteistyökumppaneiden kanssa. Toiminta on aidosti yleishyödyllistä: omakustannusperiaatteen mukaisesti voitot ohjataan asukkaiden hyväksi tehtävään työhön.

Liikemerkki viestii monipuolisesta tarjonnasta

Asuntosäätiön uusi liikemerkki viestii tarjonnan monipuolisuudesta. Asuntosäätiö tarjoaa aina sopivan asumisratkaisun kaikkiin elämäntilanteisiin. Silmukka talojen välillä viestii entistä eheämmästä Asuntosäätiöstä. Merkkiin on haettu inspiraatiota myös historiasta: Asuntosäätiön alkuperäisestä liikemerkistä.

Asuntosäätiö tekee työtä asuntopulan voittamiseksi ja yleisen asumistason kohottamiseksi. Olemme neljänneksi suurin asuinkiinteistöjen omistaja Suomessa. Tarjoamme noin 18 000 kotia 31 paikkakunnalla, asokoteja, vuokrakoteja ja omistuskoteja. Vuosittain käynnistämme noin 400 uuden asunnon tuotannon.

Maailma ympärillämme muuttuu, mutta yksi asia pysyy: koti on tärkein. Uskomme, että onnelliset kodit ja laadukas asuminen kuuluvat kaikille. Asuntosäätiö ei tavoittele välitöntä voittoa tai taloudellista etua.

Onnella on osoite.

Suomalaisten huoleen on vastattava25.3.2021 10:20:32 EET | Tiedote

Monet suomalaiset ovat huolissaan rahatilanteestaan, mikä käy ilmi helmikuussa julkaistusta maksukykytutkimuksesta. Yli puolet vastaajista ilmaisi suoran huolensa asiasta, joka viides kertoi taloutensa olevan epävakaalla pohjalla ja joka neljäs kertoi, että olisi mahdotonta suoriutua 500 euron odottamattomasta menosta kuukauden sisällä. Samaa huolta asumiskustannusten osalta nosti esiin Turun yliopiston asuntopoliittisen toimenpideohjelman pohjaksi laatima selvitys.

Esa Kankaisen blogi: Juhlavuonna tarkastelemme asumista eri teemojen kautta25.2.2021 08:00:00 EET | Blogi

Asuntosäätiö täyttää tänä vuonna 70 vuotta. Aloitimme juhlavuoden käynnistämällä tammikuussa artikkelisarjan, jossa käsitellään sekä yksittäisen ihmisen että koko yhteiskunnan kannalta tärkeitä teemoja. Historiamme lähtee kodin tärkeyden ymmärtämisestä, siksi aloitimme tuomalla esiin kodin merkitystä niin sosiologian, sisustamisen kuin asukkaiden näkökulmasta katsottuna.

Kilpailu- ja kuluttajaviraston tutkinta koskien isännöintialaa10.2.2021 15:30:00 EET | Tiedote

Kilpailu- ja kuluttajavirasto on tänään 10.2.2021 kertonut isännöintialaa koskevasta kartellikokonaisuudesta. Kilpailu- ja kuluttajaviraston tutkinnassa olleet isännöintipalveluja tarjoavat yritykset ja Isännöintiliitto ovat sopineet viraston mukaan vuosina 2014–2017 keskenään isännöintipalvelujen hinnoista ja pyrkineet korottamaan valtakunnallisesti isännöintitoimialan hintatasoa. Asia on erittäin ikävä koko kiinteistöalalle.