Asuntosäätiön kirkastetun brändin ytimessä ovat kestävät korttelit ja onnelliset kodit

Asuntosäätiö on tehnyt kokonaisvaltaisen brändin kirkastuksen. Kaikki viestintä tapahtuu jatkossa yhden nimen, Asuntosäätiön alla. Myös ulkoinen ilme on päivittynyt uuteen aikaan.

Asuntosäätiö tarjoaa lähes 18 000 kotia 31 paikkakunnalla, ja käynnistää vuosittain noin 400 uuden asunnon tuotannon. Aito yleishyödyllisyys, luotettavuus, vakaus ja vastuullisuus ovat Asuntosäätiön vahvuuksia, joiden varaan kirkastettu brändistrategia nojaa.

Jatkossa kaikki viestintä tapahtuu selkeästi Asuntosäätiönä ja palvelut – asokodit, vuokrakodit ja omistuskodit, ovat keskenään samanarvoisia. Asuntosäätiö-brändi ohjaa syntyviä mielikuvia ja rakentaa näin yhtenäistä asiakaskokemusta. Tavoitteena on profiloitua aidosti yleishyödyllisenä toimijana, joka ajattelee aina asiakkaan parasta.

Tapiolan puutarhakaupungin synnystä alkaen Asuntosäätiön tavoitteena on ollut tarjota parasta asumista kaikkiin elämänvaiheisiin: hyvää ja laadukasta asumista, joka tuo hyvinvointia ja turvaa asukkaille.

”Maailma ympärillä muuttuu, mutta yksi asia pysyy: koti on tärkein. Olemme Asuntosäätiössä tehneet jo lähes 70 vuotta työtä sen eteen, että onnelliset kodit ja laadukas asuminen kuuluvat kaikille. Brändin kirkastamisen myötä pystymme kommunikoimaan entistä selkeämmin tehtävästämme ja kasvattamaan näin myös tunnettuuttamme”, kertoo markkinointi- ja viestintäpäällikkö Johanna Otranen.

Asuntosäätiö on valtakunnallinen hyvän, turvallisen ja kohtuuhintaisen asumisen tarjoaja, joka kehittää aktiivisesti asumista sen koko elinkaaren ajan yhdessä asukkaiden, kaupunkien ja muiden yhteistyökumppaneiden kanssa. Toiminta on aidosti yleishyödyllistä: omakustannusperiaatteen mukaisesti voitot ohjataan asukkaiden hyväksi tehtävään työhön.

Liikemerkki viestii monipuolisesta tarjonnasta

Asuntosäätiön uusi liikemerkki viestii tarjonnan monipuolisuudesta. Asuntosäätiö tarjoaa aina sopivan asumisratkaisun kaikkiin elämäntilanteisiin. Silmukka talojen välillä viestii entistä eheämmästä Asuntosäätiöstä. Merkkiin on haettu inspiraatiota myös historiasta: Asuntosäätiön alkuperäisestä liikemerkistä.

Asuntosäätiö tekee työtä asuntopulan voittamiseksi ja yleisen asumistason kohottamiseksi. Olemme neljänneksi suurin asuinkiinteistöjen omistaja Suomessa. Tarjoamme noin 18 000 kotia 31 paikkakunnalla, asokoteja, vuokrakoteja ja omistuskoteja. Vuosittain käynnistämme noin 400 uuden asunnon tuotannon.

Maailma ympärillämme muuttuu, mutta yksi asia pysyy: koti on tärkein. Uskomme, että onnelliset kodit ja laadukas asuminen kuuluvat kaikille. Asuntosäätiö ei tavoittele välitöntä voittoa tai taloudellista etua.

Onnella on osoite.

Jari Riskilän blogi: Asolaki uudistuu – onko syytä olla huolissaan?28.9.2020 11:24:54 EESTBlogi

Odotettu asumisoikeuslain uudistaminen on parhaillaan vireillä ja hallitus antanee asiassa esityksen eduskunnalle syksyn kuluessa. Lain uudistamista yritettiin jo edellisen hallituksen aikana, mutta hanke kaatui poliittisiin erimielisyyksiin. Käsitykseni mukaan tämä johtui ennen kaikkea vain muutamien äänekkäimpien asukkaiden lietsomasta pelosta, että lakiluonnokseen sisältynyt pykälä rajoituksista vapauttamisesta vajaakäyttötilanteissa mahdollistaisi väärinkäytökset ja vaarantaisi asukkaiden asumisturvan. Puhuttiin ”joukkoirtisanomisista” ja ”hintahäädöistä”, joita väitettiin olevan edessä, jos laki olisi tullut voimaan. Pääpiirteissään vastaava pykälä sisältyy myös uuden hallituksen lakiluonnokseen - ja näiden muutamien lain vastustajien tuttu pelkoa lietsova propagandakampanja on täydessä vauhdissa.