Ateljeesäätiön taiteilijat esittäytyvät Logomon Teatrossa18.6.–11.8.2019

Logomo Artists Ateljeesäätiön taiteilijat Logomon Teatro Galleria 8.6.–11.8.2019

Lämpimästi tervetuloa avajaisiin tiistaina 18.6.2019 kello 17–19!

Logmon luovan talouden keskuksessa työskentelee suuri joukko kuvataiteilijoita, jotka nyt esittelevät uusimpia töitään Logomon kesänäyttelyssä Logmo Artists.

Nähtävillä on piirustuksia, maalauksia, videoita ja sekatekniikalla toteutettuja teoksia seuraavilta kuvataiteilijoilta:

Henna Aho, Sini-Meri Hedberg, Kristina Isaksson, Riikka Kupsala, Mikko Paakkola, Reija Palo-oja, Margarita Rosselló Ramón, Mailis Saralehto, Paula Suominen, Sanna Vainionpää, Jaana Valtari ja Susanna Vuorio.

Kullakin taiteilijalla on oma työhuone Logomolla. Tilat ovat erikokoisia kunkin tarpeiden mukaan, mutta yhteistä niille on, että valoa ja korkeutta on riittävästi. Työtiloista vastaa Suomen Taiteilijaseuran Ateljeesäätiö, joka on vuokrannut tilat Logomolta kuvataiteilijoiden käyttöön. Ateljeesäätiö on suomalaisten kuvataiteilijoiden perustama säätiö, jonka tarkoituksena on kohtuuhintaisten työtilojen ja asunto-ateljeehuoneistojen hankkiminen ja vuokraaminen kuvataiteilijoille. Säätiöllä on tiloja Turussa Logomossa ja Virusmäentiellä.

”Ateljeetila on kuvataiteilijan työväline, eikä ilman tilaa ole mahdollisuus työskennellä. On hienoa, että Ateljeesäätiöllä on mahdollisuus tarjota työtiloja myös Turussa. Suuri kiitos tästä kuuluu Turun kaupungille, koska ilman kaupungin myötävaikutusta sopimuksia tiloista ei olisi solmittu” kertoo Ateljeesäätiön asiamies Tuula Paalimäki. Yhteistyö kaupungin kanssa on jatkunut jo kohta vuosikymmenen.

Logomon Kuvataiteilijoiden näyttely on toteutettu Logomon aloitteesta, ja taiteilijat ovat itse valinneet nyt esillä olevan kokonaisuuden.

"Logomossa on aina ollut taitelijoita ja olen nyt iloinen, että voimme tuoda esille talon omia taitelijoita tässä näyttelyssä.", iloitsee Logomon toimitusjohtaja Päivi Rytsä. Rytsä toivoo, että tulevaisuudessa Logomossa nähdään säännöllisesti Ateljeesäätiön taitelijoiden näyttelyjä.

Taidenäyttelyt tuovat hyvän lisän Turun kesäiseen kulttuuritarjontaan.

18.6.2019 – 8.8.2019
Avoinna ma – su klo 11 – 16
Suljettu 21. – 23.6. (juhannus)
Tila: Logomo Teatro Galleria

Suomen Taiteilijaseuran Ateljeesäätiö
asiamies Tuula Paalimäki
info@ateljeesaatio.fi

Kuvataiteilija Riikka Kupsala
riikka@kupsala.net

Logomo on kulttuurin, taiteen ja luovan talouden keskus, joka toimii vanhassa VR:n konepajassa rautatieaseman ja ydinkeskustan läheisyydessä Turussa. Konserttien lisäksi Logomossa järjestetään kokouksia, seminaareja, kongresseja, teatterinäytöksiä, messuja, näyttelyjä, elokuvaesityksiä sekä erilaisia yksityistilaisuuksia. Vuonna 2018 Logomossa pidettiin yli 1200 eri tilaisuutta, ja talon kävijämäärä oli 320 000 henkilöä. Logomon toimitiloissa, Byråssa ja Konttorissa, työskentelee päivittäin yli 400 ihmistä noin 90 yrityksessä. Logomossa on myös taiteilijatyöhuoneita.

Turku ja Logomo kutsuvat juhlimaan kulttuuripääkaupunkivuoden juhlavuotta ja 10-vuotiasta Logomoa 20.11.14.10.2021 13:00:00 EEST | Uutinen

Turun 2011 Euroopan kulttuuripääkaupunkivuodesta tulee tänä vuonna kuluneeksi 10 vuotta, mikä tarkoittaa, että myös luovien alojen tapahtumakeskus Logomolla on 10-vuotisjuhlat. Logomon syntymäpäiväjuhlia ja Turun merkkivuotta juhlitaan osuvasti lauantaina 20.11. Tuolloin Logomo avaa ovensa kaikille kaupunkilaisille. Päivä huipentuu syntymäpäiväkonserttiin, jossa lavalle Lenni-Kalle Taipaleen kanssa astuvat yllätyksenä pidettävät, suomalaiset eturivin tähtiartistit. Konsertin jälkeen Logomo muuntautuu Turun suurimmaksi yökerhoksi.

Sunborn Eventsistä Logomon uusi pääomistaja30.10.2020 12:00:00 EET | Tiedote

Ravintola-, catering- ja tapahtuma-alan toimija Sunborn Catering Oy on ostanut Hartela Länsi-Suomi Oy:n osuuden turkulaisesta tapahtumakeskus Logomosta. Omistajavaihdos astuu voimaan 1. marraskuuta 2020. Samassa yhteydessä Sunborn Catering Oy muuttaa nimensä Sunborn Events Oy:ksi. Sunborn Events lähtee kehittämään Logomon palveluita Suomen ykköstapahtumatalona. Muutos ei koske Logomon Toimistot Oy:tä. Sen omistajana jatkaa Erikoissijoitusrahasto Aktia Toimitilakiinteistöt.