Ateljeesäätiön taiteilijat esittäytyvät Logomon Teatrossa18.6.–11.8.2019

Logomo Artists Ateljeesäätiön taiteilijat Logomon Teatro Galleria 8.6.–11.8.2019

Lämpimästi tervetuloa avajaisiin tiistaina 18.6.2019 kello 17–19!

Logmon luovan talouden keskuksessa työskentelee suuri joukko kuvataiteilijoita, jotka nyt esittelevät uusimpia töitään Logomon kesänäyttelyssä Logmo Artists.

Nähtävillä on piirustuksia, maalauksia, videoita ja sekatekniikalla toteutettuja teoksia seuraavilta kuvataiteilijoilta:

Henna Aho, Sini-Meri Hedberg, Kristina Isaksson, Riikka Kupsala, Mikko Paakkola, Reija Palo-oja, Margarita Rosselló Ramón, Mailis Saralehto, Paula Suominen, Sanna Vainionpää, Jaana Valtari ja Susanna Vuorio.

Kullakin taiteilijalla on oma työhuone Logomolla. Tilat ovat erikokoisia kunkin tarpeiden mukaan, mutta yhteistä niille on, että valoa ja korkeutta on riittävästi. Työtiloista vastaa Suomen Taiteilijaseuran Ateljeesäätiö, joka on vuokrannut tilat Logomolta kuvataiteilijoiden käyttöön. Ateljeesäätiö on suomalaisten kuvataiteilijoiden perustama säätiö, jonka tarkoituksena on kohtuuhintaisten työtilojen ja asunto-ateljeehuoneistojen hankkiminen ja vuokraaminen kuvataiteilijoille. Säätiöllä on tiloja Turussa Logomossa ja Virusmäentiellä.

”Ateljeetila on kuvataiteilijan työväline, eikä ilman tilaa ole mahdollisuus työskennellä. On hienoa, että Ateljeesäätiöllä on mahdollisuus tarjota työtiloja myös Turussa. Suuri kiitos tästä kuuluu Turun kaupungille, koska ilman kaupungin myötävaikutusta sopimuksia tiloista ei olisi solmittu” kertoo Ateljeesäätiön asiamies Tuula Paalimäki. Yhteistyö kaupungin kanssa on jatkunut jo kohta vuosikymmenen.

Logomon Kuvataiteilijoiden näyttely on toteutettu Logomon aloitteesta, ja taiteilijat ovat itse valinneet nyt esillä olevan kokonaisuuden.

"Logomossa on aina ollut taitelijoita ja olen nyt iloinen, että voimme tuoda esille talon omia taitelijoita tässä näyttelyssä.", iloitsee Logomon toimitusjohtaja Päivi Rytsä. Rytsä toivoo, että tulevaisuudessa Logomossa nähdään säännöllisesti Ateljeesäätiön taitelijoiden näyttelyjä.

Taidenäyttelyt tuovat hyvän lisän Turun kesäiseen kulttuuritarjontaan.

18.6.2019 – 8.8.2019
Avoinna ma – su klo 11 – 16
Suljettu 21. – 23.6. (juhannus)
Tila: Logomo Teatro Galleria

Suomen Taiteilijaseuran Ateljeesäätiö
asiamies Tuula Paalimäki
info@ateljeesaatio.fi

Kuvataiteilija Riikka Kupsala
riikka@kupsala.net

Logomo on kulttuurin, taiteen ja luovan talouden keskus, joka toimii vanhassa VR:n konepajassa rautatieaseman ja ydinkeskustan läheisyydessä Turussa. Konserttien lisäksi Logomossa järjestetään kokouksia, seminaareja, kongresseja, teatterinäytöksiä, messuja, näyttelyjä, elokuvaesityksiä sekä erilaisia yksityistilaisuuksia. Vuonna 2018 Logomossa pidettiin yli 1200 eri tilaisuutta, ja talon kävijämäärä oli 320 000 henkilöä. Logomon toimitiloissa, Byråssa ja Konttorissa, työskentelee päivittäin yli 400 ihmistä noin 90 yrityksessä. Logomossa on myös taiteilijatyöhuoneita.

Logomo houkutteli viime vuonna 377 000 kävijää, hyvä sijainti ja kasvun mahdollisuudet vetävät toimitilapuolella17.1.2020 12:25:22 EETTiedote

Turkulaiselle tapahtumakeskus Logomolle vuosi 2019 oli hyvä sekä tapahtumapuolen kävijämäärien suhteen että toimitilojen käyttöasteen kannalta. Kongressit, kokoukset ja tapahtumat vetivät Logomoon 57 000 kävijää edellisvuotta enemmän: vuonna 2019 Logomossa vieraili 377 000 kävijää, kun vastaava luku vuonna 2018 oli 320 000. Myös tapahtumapäiviä oli sata enemmän. Toimitilapuolella vuokratilojen käyttöaste lähentelee sataa prosenttia. Tuoreen asiakastyytyväisyystutkimuksen perusteella Logomossa toimivat yritykset uskovat liiketoimintansa kasvuun ja kokevat talon sijainnin vaikuttuvan bisnekseen positiivisesti.