Ateneum avataan kahdelle onnekkaalle – luvassa ainutkertainen mahdollisuus päästä muilta suljettuun taidemuseoon

Museokortti ja Ateneum järjestävät museoelämyksen, jollaista ei ole ennen nähty. Koronarajoitusten sulkema Suomen taiteen koti avataan vain kahdelle hengelle.
Miltä tuntuisi päästä yleisöltä suljettuun Ateneumiin? Maan tunnetuin taidemuseo avataan kahdelle onnekkaalle. Teos: Hugo Simberg: Haavoittunut enkeli (1903). Kuva: Kansallisgalleria / Hannu Aaltonen

Museokortti arpoo lähestyvän ystävänpäivän kunniaksi ainutlaatuisen mahdollisuuden päästä tutustumaan muulta yleisöltä suljettuun, tyhjään Ateneumiin. Kaksi ystävystä pääsee yksityiskierrokselle suljettujen ovien taakse näyttelyoppaan johdolla.

Kierroksella tutustutaan Suomen taiteen tarina -näyttelyyn, joka esittelee maan rakastetuimmat klassikot uudessa valossa. Arvonnan voittaja ja hänen valitsemansa ystävä pääsevät tutustumaan omassa rauhassa esillä oleviin kotimaisiin ja kansainvälisiin mestariteoksiin, kuten Le Corbusierin Kaksi naista (1939), Eero Järnefeltin Kaski (1893), Edvard Munchin Kylpeviä miehiä (1907–08) ja Hugo Simbergin Haavoittunut enkeli (1903).

Museokortin Facebook-arvonta on innostanut muutamassa päivässä jo yli 7 000 suomalaista osallistumaan. Lukuisten toiveiden vuoksi päätimme tarjota mahdollisuuden osallistua arvontaan myös sähköpostitse.

Voittaja saa valita vierailuajankohdakseen ti 16.2. tai ke 17.2. Arvontaan osallistutaan kommentoimalla Museokortin Facebook-arvontajulkaisuun, kenen kanssa haluaisi kokea tämän erityisen museokierroksen ja kumpana päivänä tai lähettämällä kyseiset tiedot sähköpostitse osoitteeseen viestinta@museot.fi otsikolla ARVONTA. Osallistumisaikaa on ystävänpäiväsunnuntaihin 14.2 asti, ja voittajaan otetaan yhteyttä maanantaina 15.2.

Ateneum-museovierailun lisäksi osallistuneiden kesken arvotaan 5 kpl etäopastuksia, jonka aiheeksi voittaja saa valita joko Suomen taiteen tarina -näyttelyn tai Magnus Enckell -näyttelyn. Etäopastukselle saa valita mukaan 20 kaveria.

Markkinointi- ja viestintäkoordinaattori

Viestintäsuunnittelija