Attendo osti Pielaveden Palvelukoti Oy:n

Pielaveden Palvelukoti Oy on myynyt koko osakekantansa Attendolle 1.3.2019. Pielaveden Palvelukoti Oy:n henkilökunta työsopimuksineen ja asiakkaiden palvelusopimukset siirtyvät sellaisenaan Attendolle.

”Pielaveden palvelukoti on tuottanut asumispalveluita itsenäisenä palvelukotina 27 vuotta. Liittyminen osaksi suurempaa valtakunnallista kokonaisuutta mahdollistaa, että pystymme tuottamaan edelleen asiakkaillemme parhaan mahdollisen palvelun”, sanoo Pielaveden Palvelukodin yrittäjä Aku Saastamoinen.

Saastamoinen jatkaa palvelukodin johtajana.

”Meistä on hienoa päästä jatkamaan Pielaveden palvelukodin laadukasta työtä asukkaiden hyvän arjen puolesta heille tutun henkilöstön kanssa”, sanoo Attendon palvelupäällikkö Eija Hyvönen.

Aku Saastamoinen
Palvelukodin johtaja
p. 0400 834 316
aku.saastamoinen@attendo.fi

Eija Hyvönen
Palvelupäällikkö, Attendo
eija.hyvonen@attendo.fi

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoivapalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa.  Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Meillä on yli 24 000 työntekijää yli 700 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Attendo: Tulosennuste vuoden 2019 toiselle vuosineljännekselle ja kattava toimintaohjelma sisältäen Suomen johtoryhmän vahvistamisen18.6.2019 23:20:24 EESTTiedote

Attendo käynnistää toimintaohjelman luodakseen paremman tasapainon uusien hoiva- ja palvelukotien avaamisen ja käytössä olevien yksiköiden käyttöasteen ylläpitämisen välillä. Yhtiö odottaa markkinoiden odotuksia heikompaa tulosta johtuen pääasiassa uusien asukaspaikkojen myynnin alhaisemmasta kasvusta Suomessa. Attendo arvioi koko konsernin liikevoiton (EBITA*) olevan noin 120 miljoonaa Ruotsin kruunua vuoden 2019 toisella vuosineljänneksellä. Toisen vuosineljänneksen ennuste heijastaa jatkuvaa tulostasoa (run-rate) eikä sisällä kertaluonteisia eriä. Attendo ryhtyy myös toimiin vahvistaakseen Suomen organisaation johtoa uudella liiketoiminta-alueen johtajalla. Lisäksi yhtiö jatkaa uusien hoiva- ja palvelukotien määrän vähentämistä.