Attendo rakentaa vaikeavammaisten ihmisten palvelukodin Poriin

Attendo rakentaa Porin Karjarantaan 21-paikkaisen palvelukodin vaikeavammaisille ihmisille. Valmistuttuaan palvelukoti tarjoaa arviolta 14 uutta hoiva-alan työpaikkaa.

Repolankadulle nousevaan palvelukotiin tulee 15 tehostetun palveluasumisen asukaspaikkaa ja kuusi kevyemmän tuen asuntoa. Tehostetun palveluasumisen eli ympärivuorokautisen hoivan paikat on tarkoitettu vaativampaa tukea ja kuntoutusta tarvitseville ihmisille. Tukiasunnot tarjoavat asukkailleen kodin, jossa itsenäistä asumista tuetaan yksilöllisesti ohjaajan toimesta. Ensimmäiset asukkaat pääsevät muuttamaan palvelukotiin arviolta kesällä 2020.

”Haluamme tarjota kaikille asukkaillemme turvallisen ja mielekkään arjen. Palvelukoti on viihtyisä niin sisätiloiltaan kuin sijainniltaan, sillä Karjarannan asuntomessualue tarjoaa uniikin ympäristön yksikölle”, kuvaa Attendon aluejohtaja Erja Kaksonen.

Palvelukodin urakoitsijana toimii Mediset Hoivarakentajat Oy.

”Olemme iloisia, että Attendo valitsi meidät uuden yksikkönsä rakentajakumppaniksi. Lupaamme, että rakentaminen toteutetaan laadukkaasti, ja se tulee tarjoamaan terveen ja toimivan asumis- ja työympäristön niin tuleville asukkaille kuin työntekijöillekin”, sanoo Mediset Hoivarakentajat Oy:n toimitusjohtaja Tarmo Kemppainen.

Asukkaita palvelukotiin odotetaan pääasiassa Attendon Porin kaupungin kanssa solmiman puitesopimuksen kautta. Asukkaaksi uuteen palvelukotiin tahtovat henkilöt voivat kääntyä oman kuntansa sosiaalihuollon puoleen.

Erja Kaksonen
Aluejohtaja, Attendo
erja.kaksonen@attendo.fi

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoivapalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa.  Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja vammautuneille ihmisille, mielenterveyskuntoutujille sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Meillä on yli 24 000 työntekijää yli 700 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Attendo: Tulosennuste vuoden 2019 toiselle vuosineljännekselle ja kattava toimintaohjelma sisältäen Suomen johtoryhmän vahvistamisen18.6.2019 23:20:24 EESTTiedote

Attendo käynnistää toimintaohjelman luodakseen paremman tasapainon uusien hoiva- ja palvelukotien avaamisen ja käytössä olevien yksiköiden käyttöasteen ylläpitämisen välillä. Yhtiö odottaa markkinoiden odotuksia heikompaa tulosta johtuen pääasiassa uusien asukaspaikkojen myynnin alhaisemmasta kasvusta Suomessa. Attendo arvioi koko konsernin liikevoiton (EBITA*) olevan noin 120 miljoonaa Ruotsin kruunua vuoden 2019 toisella vuosineljänneksellä. Toisen vuosineljänneksen ennuste heijastaa jatkuvaa tulostasoa (run-rate) eikä sisällä kertaluonteisia eriä. Attendo ryhtyy myös toimiin vahvistaakseen Suomen organisaation johtoa uudella liiketoiminta-alueen johtajalla. Lisäksi yhtiö jatkaa uusien hoiva- ja palvelukotien määrän vähentämistä.