Attendon laatu- ja vastuullisuusjohtajana aloittaa Pekka Kallionpää

Pekka Kallionpää (KTM) on nimitetty Attendo Suomen laatu- ja vastuullisuusjohtajaksi ja osaksi yhtiön johtoryhmää. Hän vastaa strategisen tason laatu- ja vastuullisuustyön johtamisesta ja kehittämisestä. Kallionpää aloittaa tehtävässään 1.6.

"Vastuullisuustyö hoivassa on laadun ja luottamuksen peruskivi", toteaa Pekka Kallionpää.

Kallionpäällä on lähes kymmenen vuoden kokemus liikkeenjohdon konsultoinnista sekä monipuolisesta kehitystyöstä ja johtamisesta sosiaali- ja terveysalalla. Hän siirtyy Attendolle Nordic Healthcare Groupilta, jossa hän toimi Senior Managerina keskittyen erityisesti ikäihmisten palveluasumisen laadun arviointiin ja kehittämiseen sekä tulevaisuuden hoivapalveluiden strategiseen suunnitteluun.

“Laadun pitää lähteä aidosti asiakkaan kokemuksista, ja näiden kokemusten tarjoamisessa hyvinvoiva henkilöstö on keskeisin voimavaramme. Sekä asiakkaiden että henkilöstön kuunteleminen ja heidän kokemustensa järjestelmällinen mittaaminen luovat hyvän pohjan inhimilliselle ja korkealaatuiselle hoivalle. Olenkin hyvin innoissani päästessäni vahvistamaan jo olemassa olevia hyviä käytäntöjä sekä luomaan uusia toimintatapoja ja -standardeja alalle", sanoo Kallionpää.

Olen hyvin iloinen Pekan liittymisestä osaksi johtoryhmäämme. Uskon, että muutosmatkamme kohti parempia asiakas- ja henkilöstökokemuksia vahvistuu hänen myötään entisestään”, sanoo Attendon toimitusjohtaja Virpi Holmqvist.

Laadun kehittämisen ja johtamisen lisäksi Kallionpää vastaa Attendon vastuullisuustyöstä.

Attendolla on yhteiskunnallisesti merkittävä rooli Suomen suurimpana palveluntarjoajana ja julkisten hoivapalveluiden yksityisenä tuottajana.  Tämä rooli tuo mukanaan suuren vastuun, mutta myös todellisen mahdollisuuden vaikuttaa siihen, miltä tulevaisuuden hoiva näyttää.  Vastuullisuustyö hoivassa on laadun ja luottamuksen peruskivi”, Kallionpää toteaa.

Haastattelupyynnöt pyydämme ystävällisesti osoittamaan asiakaskokemus- ja viestintäjohtaja Susanna Paloheimolle p. 044 494 2122 tai susanna.paloheimo@attendo.fi.

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoivapalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa. Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja vammautuneille ihmisille sekä mielenterveyskuntoutujille. Tuotamme myös lastensuojelu- ja terapiapalveluita. Attendolla on kaikkiaan noin 24 000 työntekijää yli 700 toimipisteessä Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. Lue lisää: www.attendo.fi

Koronapandemian torjuntaan käytettyjen suu- ja nenäsuojainten kuluista on lähetetty laskuja kuntatilaajille14.12.2020 11:18:33 EETUutinen

Attendo veloittaa kuntatilaajiltaan koronan torjumiseen tarvittujen suu- ja nenäsuojainten toteutuneet kulut ajalta 1.4. - 30.11.2020. Laskussa on kyse poikkeusolojen aiheuttamista ylimääräisistä kustannuksista, joiden ei voida katsoa kuuluvan tai kuuluneen ostopalvelusopimusten tavanomaisten soveltamisalan piiriin, ellei toisin ole sovittu. Suojavarusteiden korvaaminen yksityiselle palveluntuottajalle kuuluu kuntien vastuulle kansallisen valmius- ja tartuntatautilainsääntelyn sekä sosiaali- ja terveysministeriön 9.4.2020 antaman ja 13.5.2020 tarkentaman suojavälineiden käyttöä koskevan määräyksen perusteella. Kunnat ovat saaneet valtiolta koronatukea voidakseen korvata myös yksityisille palveluntuottajille koronapandemian aiheuttamat ylimääräiset kustannukset. Lisäksi sosiaali- ja terveysministeri on syksyllä julkisuudessa korostanut kuntien vastuuta suojavarusteiden saatavuuteen ja korvaamiseen liittyen. Attendo laskuttaa tilaajiltaan ostamansa asukkaiden ja työntekijöiden pandemialt

Attendon kommentit liittyen Lännen Median artikkeliin 21.10.2020 21.10.2020 11:30:34 EESTTiedote

Lännen Media on tänään julkaissut artikkelin koskien keskeneräistä esitutkintaa hoivakoti Kallionsydämen tapahtumista. Artikkelissa Itä-Suomen poliisi kertoo seuraavaa: ”Mikäli yritystoiminnassa eli tässä tapauksessa asumispalveluyksikön liiketoiminnassa tavoitellaan taloudellista hyötyä, se voi äärimmillään johtaa hoidollisiin tai muihin laiminlyönteihin, jotka voivat taas johtaa ihmisten sairastumiseen tai kuolemaan.” Meillä ei ole tiedossa seikkoja, joiden perusteella Attendo olisi voinut saada taloudellista hyötyä Kiuruveden tapahtumiin liittyen. Otamme seuraavan kerran kantaa tähän asiaan, kun poliisi saa esitutkinnan päätökseen. Mielestämme on hyvin tärkeää, että asiat selvitetään ja poliisi saa tehdä työnsä rauhassa, etenkin esitutkinnan ollessa vielä kesken. Olemme pyrkineet edesauttamaan tapahtumien selvittämistä ja avoimesti toimittaneet poliisille kaiken tiedon, mitä meiltä on pyydetty. Olemme mm. toimittaneet poliisille esitutkintaa varten tarkan aikajanan, josta käy ilmi t

Ratkaisuja hoitajapulaan – Attendo työllistää tuhat uutta filippiiniläistä hoitajaa8.10.2020 08:09:13 EESTUutinen

Attendo on solminut sopimuksen Silkkitie Oy:n kanssa tuhannen uuden filippiiniläisen hoitajan palkkaamisesta seuraavien neljän vuoden aikana. Päätöksen taustalla on tarve löytää kestäviä ratkaisuja koko Suomea koskevaan hoitajapulaan, jonka odotetaan hankaloituvan entisestään tulevaisuudessa. Tähänastiset kokemukset filippiiniläisistä hoitajista Attendolla ovat olleet hyvin rohkaisevia.