Attendon laatu- ja vastuullisuusjohtajana aloittaa Pekka Kallionpää

Pekka Kallionpää (KTM) on nimitetty Attendo Suomen laatu- ja vastuullisuusjohtajaksi ja osaksi yhtiön johtoryhmää. Hän vastaa strategisen tason laatu- ja vastuullisuustyön johtamisesta ja kehittämisestä. Kallionpää aloittaa tehtävässään 1.6.

"Vastuullisuustyö hoivassa on laadun ja luottamuksen peruskivi", toteaa Pekka Kallionpää.

Kallionpäällä on lähes kymmenen vuoden kokemus liikkeenjohdon konsultoinnista sekä monipuolisesta kehitystyöstä ja johtamisesta sosiaali- ja terveysalalla. Hän siirtyy Attendolle Nordic Healthcare Groupilta, jossa hän toimi Senior Managerina keskittyen erityisesti ikäihmisten palveluasumisen laadun arviointiin ja kehittämiseen sekä tulevaisuuden hoivapalveluiden strategiseen suunnitteluun.

“Laadun pitää lähteä aidosti asiakkaan kokemuksista, ja näiden kokemusten tarjoamisessa hyvinvoiva henkilöstö on keskeisin voimavaramme. Sekä asiakkaiden että henkilöstön kuunteleminen ja heidän kokemustensa järjestelmällinen mittaaminen luovat hyvän pohjan inhimilliselle ja korkealaatuiselle hoivalle. Olenkin hyvin innoissani päästessäni vahvistamaan jo olemassa olevia hyviä käytäntöjä sekä luomaan uusia toimintatapoja ja -standardeja alalle", sanoo Kallionpää.

Olen hyvin iloinen Pekan liittymisestä osaksi johtoryhmäämme. Uskon, että muutosmatkamme kohti parempia asiakas- ja henkilöstökokemuksia vahvistuu hänen myötään entisestään”, sanoo Attendon toimitusjohtaja Virpi Holmqvist.

Laadun kehittämisen ja johtamisen lisäksi Kallionpää vastaa Attendon vastuullisuustyöstä.

Attendolla on yhteiskunnallisesti merkittävä rooli Suomen suurimpana palveluntarjoajana ja julkisten hoivapalveluiden yksityisenä tuottajana.  Tämä rooli tuo mukanaan suuren vastuun, mutta myös todellisen mahdollisuuden vaikuttaa siihen, miltä tulevaisuuden hoiva näyttää.  Vastuullisuustyö hoivassa on laadun ja luottamuksen peruskivi”, Kallionpää toteaa.

Haastattelupyynnöt pyydämme ystävällisesti osoittamaan asiakaskokemus- ja viestintäjohtaja Susanna Paloheimolle p. 044 494 2122 tai susanna.paloheimo@attendo.fi.

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoivapalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa. Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja vammautuneille ihmisille sekä mielenterveyskuntoutujille. Tuotamme myös lastensuojelu- ja terapiapalveluita. Attendolla on kaikkiaan noin 24 000 työntekijää yli 700 toimipisteessä Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. Lue lisää: www.attendo.fi

Kallionsydämen toimintavastuu siirtyy Ylä-Savon SOTE kuntayhtymälle9.4.2020 11:58:25 EESTTiedote

Kiuruvedellä sijaitsevan ikäihmisten hoivakoti Attendo Kallionsydämen toimintavastuu siirtyy Ylä-Savon SOTE kuntayhtymälle 9.4.2020. Kallionsydämessä on ollut erittäin vakava koronavirusepidemia, jossa on menehtynyt yhdeksän asukasta. Attendo ja Ylä-Savon SOTE kuntayhtymä haluavat päätöksellä varmistaa, että Kallionsydämen asukkaat saavat tarvitsemansa vaativan sairaanhoidon hoivakotiin.

Attendo jatkaa Kirkkopuiston toimintaa Valviran päätöksellä4.12.2019 14:15:09 EETTiedote

Attendo, Valvira, Pohjois-Suomen aluehallintovirasto ja Oulunkaaren kuntayhtymä ovat sopineet, että Attendo jatkaa ikäihmisten hoivakoti Kirkkopuiston toimintaa Utajärvellä 16.12. alkaen. Toiminta keskeytettiin viime keväänä Valviran päätöksellä, mutta nyt valvontaviranomainen katsoo, että tehtyjen toimenpiteiden johdosta hoivakodin toiminta voidaan siirtää takaisin Attendolle. Siirtymä ei vaikuta asukkaiden tai henkilöstön arkeen.