Australian pisimmälle sähköautovaltatielle Kempowerin pikalatausteknologiaa

JET Charge toimittaa 42 Kempower C-Station -laturia uuden sähköautovaltatien varrelle Länsi-Australiaan. Yli 5300 kilometriä pitkä tie on yksi maailman pisimmistä yksittäisistä sähköautojen latausinfraprojekteista. Valmistuessaan valtatie tarjoaa sähköautojen kuljettajille yhteensä 98 laturia, jotka on sijoiteltu 49 eri paikkaan tien varrelle ja enintään 200 kilometrin päähän toisistaan.

Kempowerin DC-pikalaturit tullaan asentamaan Australian pisimmälle sähköautovaltatielle, jolle Länsi-Australian hallitus on antanut hyväksyntänsä. JET Charge, Australian suurin sähköautojen latausinfran asiantuntija, on valittu latauslaitteiden ja -ratkaisujen toimittajaksi projektiin, jonka on määrä ulottua yli 5300 kilometriä Länsi-Australian halki.

Sähköautovaltatie on osa McGowanin hallituksen 21 miljoonan Australian dollarin sähköajoneuvorahastoa ja sisältyy Länsi-Australian osavaltion sähköajoneuvoihin liittyvään toimintasuunnitelmaan. Osavaltion hallitus toteuttaa valtatien energiayhtiöidensä Synergyn ja Horizon Powerin kautta. Sähköautovaltatie ulottuu pohjoisessa sijaitsevasta Kununurrasta etelän Albanyyn ja idän Euclaan asti. Projektissa asennetaan erilaisia ​​sähköautojen latureita eri puolille Länsi-Australiaa kaupunkialueille, taajamiin ja maaseudulle. Kun moottoritie on valmis, sähköautojen kuljettajat saavat käyttöönsä yhteensä 98 laturia, jotka sijaitsevat 49 eri paikassa valtatien varrella enintään 200 kilometrin päässä toisistaan.

JET Charge on tilannut 42 Kempower C-Station -laturia, joissa latauskeskusyksikkö ja lataussatelliitti ovat yhdistyneenä yhdeksi yksiköksi. Asemasta riippuen nämä kaksilähtöiset laturit antavat dynaamisesti 150 kW:n tehon, ja ne voidaan päivittää 200 kW:iin neljällä lähdöllä. JET Charge valitsi Kempower C-Station -laturin projektiin sen vankan rakenteen, dynaamisen tehonhallinnan, korkean jännitteen ja käyttäjäystävällisen käyttöliittymän ansiosta. Kempower C-Stationin modulaarinen suunnittelu mahdollistaa myös helposti latausaseman laajentamisen tulevaisuudessa.

Aloitimme yhteistyön JET Chargen kanssa tämän vuoden alussa nopeuttaaksemme Australian siirtymistä sähköajoneuvoihin. Toimitamme Australiaan nopeita, luotettavia ja taloudellisia latausratkaisuja. Olemme innoissamme siitä, että Kempower on valittu näin valtavaan projektiin toisella puolella maapalloa. Uusi Länsi-Australian sähköautovaltatie on lajissaan yksi maailman pisimmistä yksittäisistä latausinfraprojekteista. Tie varmistaa, että sähköauton kuljettajat voivat ajaa osavaltiossa luottavaisin mielin: he voivat ladata tarvittaessa, vaikka he matkustavat yhdellä eniten eristyksissä olevalla moottoritiellä maailmassa”, sanoo Kempowerin toimitusjohtaja Tomi Ristimäki.

”Perustimme JET Chargen lähes kymmenen vuotta sitten nopeuttaaksemme siirtymistä vähäpäästöisiin ajoneuvoihin Australiassa. Haluamme rikkoa sähköautojen lataukseen liittyviä esteitä. Olemme ylpeitä saadessamme olla mukana tässä sähköautojen latausverkoston maamerkissä, joka kokoaa yhteenuseita australialaisia​​innovaatioita. Helpotamme mahdollisuutta ajaa sähköautolla kaikkialla Länsi-Australian suuressa osavaltiossa”, sanoo Tim Washington, JET Chargen toimitusjohtaja.

Kempower, media:

Kempower suunnittelee ja valmistaa DC-tasavirtapikalatausratkaisuja sähköajoneuvoille ja sähkökäyttöisille koneille. Olemme omistautuneita sähköajoneuvojen harrastajia, joilla on syvä ymmärrys latausmarkkinasta ja käytännönläheinen asenne tekemiseen. Tuotekehityksen ja tuotannon juuret ovat Suomessa, ja suurin osa materiaaleistamme ja komponenteistamme hankitaan paikallisesti. Palvelemme kaikkia sähköajoneuvoja henkilöautoista ja hyötyajoneuvoista kaivoskoneisiin, veneisiin ja moottoriurheiluun. Kemppi Groupin 70 vuoden kokemus DC-virtalähteiden kehittämisestä asettaa korkeat laatuvaatimukset tuotesuunnittelullemme ja käyttäjäkokemuksen kehittämiselle. Kempower on listattu Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikallawww.kempower.com

Seuraa Kempoweria LinkedInissä!