Messukeskus

Auto 2018 -tapahtumaan tultiin uuden auton hankinta mielessä

Jaa

Auto 2018 -tapahtuman kävijöistä kolme neljästä harkitsi uuden auton ostoa seuraavan kolmen vuoden aikana. He kertoivat tapahtumassa vierailun vaikuttavan automerkin ja mallin valintaan. Auto 2018 -tapahtumassa vieraili kolmen päivän aikana 27 000 kävijää, koeajoja ajettiin yli 2700.

Auto 2018
Auto 2018

 ”Auto 2018 -tapahtumassa nähtiin enemmän automerkkejä kuin Pariisin autonäyttelyssä muutama viikko sitten. Auto 2018 -tapahtuma on ainutlaatuinen maailmassa, sillä missään muussa tapahtumassa ei ole näin laajaa koeajomahdollisuutta”, hehkuttaa toimitusjohtaja Tero Kallio Autotuojat ja -teollisuus ry:stä. ”Autoilun megatapahtuma on osoittautunut nimensä veroiseksi. Se on täysosuma niin näytteilleasettajien kuin kuluttajienkin kannalta.”

TNS Gallupin kävijätutkimuksen mukaan kävijöistä 79 % harkitsee uuden auton ostoa kolmen vuoden sisällä. Auto 2018 -tapahtuman vaikutus merkin ja mallin valintaan oli suuri. Jopa 78 % ilmoitti tapahtuman vaikuttavan valintaan. Kävijät olivat erittäin tyytyväisiä tapahtumaan. Kävijätutkimukseen vastanneista 200 kävijästä 93 % oli tyytyväisiä ja 83 % sanoi tulevansa varmasti tai todennäköisesti tapahtumaan myös seuraavalla kerralla.

Auto 2018 –tapahtumaan osallistui 78 yritystä. Koeajossa oli lähes 200 autoa 29 eri merkiltä. Tapahtumaan osallistuivat muun muassa Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroën, Cupra, Dacia, DS, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Isuzu, Jaguar, Jeep, Kia, Land Rover, Lexus, Lotus, Mazda, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Seat, Suzuki, Skoda, SsangYong, Toyota ja Volkswagen. Lisäksi esillä on joukko muidenkin merkkien urheilu- ja erikoisautoja. Auto 2018 -tapahtuman yhteydessä julkaistiin Auto- ja liikennetoimittajat ry:n valitsema Vuoden Auto Suomessa 2019 ja se on Ford Focus.

Messukeskus järjesti Auto 2018 -tapahtuman yhteistyössä Autotuojat ja -teollisuus ry:n kanssa. Tapahtuman pääyhteistyökumppaneita ovat Grano Diesel, Lähitapiola ja Santander Consumer Finance.

Lisätietoja: Autotuojat ja -teollisuus ry: toimitusjohtaja Tero Kallio, p. 040 729 4513, tero.kallio@autotuojat.fi
Auto 2018 -tapahtuma, Messukeskus: tiedottaja Teija Armanto, p. 050 376 0804, teija.armanto@messukeskus.com
Seuraa tapahtumaa: www.auto2018.fi #auto2018

Tämä linkki on voimassa 11.05.2019 asti. Kuvia tapahtumasta:

https://messukeskus.mediabank.fi/fi/collection/view_share_link/7ce8a845555c4ab82f96a01be7ac382e

Kuvat

Auto 2018
Auto 2018
Lataa
Auto 2018
Auto 2018
Lataa
Auto 2018
Auto 2018
Lataa

Tietoja julkaisijasta

Messukeskus
Messukeskus
Messuaukio 1
00520 HELSINKI

+358 40 450 3250http://www.messukeskus.com

Messukeskus edistää suomalaista elinkeinoelämää mahdollistamalla tuloksellisia kasvokkain kohtaamisia messuilla, kokouksissa, kongresseissa ja muissa tapahtumissa. Messukeskuksessa järjestetään vuosittain noin sata messutapahtumaa sekä 2000 kokousta ja kongressia, joihin osallistuu yli miljoona vierasta. Messukeskuksen omistajayritys Suomen Messut Osuuskunta täyttää 100 vuotta vuonna 2019. | Messukeskus – sata vuotta tapahtumien keskipisteessä 

Messukeskus Helsinki, Expo and Convention Centre, promotes Finnish welfare by enabling effective face to face encounters at exhibitions, meetings, conferences and other events. Annually, a hundred exhibitions and 2000 meetings and congresses are held at MessukeskusOver one million visitors take part in the events. The Finnish Fair Corporation, the company that owns Messukeskus Helsinki, celebrates its 100th anniversary in 2019. | Messukeskus – A century in the centre of events 

 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Messukeskus

Habitaren 2019 Kansainvälinen Ystävä Alberto Alessi: Suomalainen ja italialainen muotoilu ovat toistensa vastakohtia, ja siksi sopivat niin hyvin yhteen17.4.2019 14:00:00 EESTTiedote

Tunnetun italialaisen designtalo Alessin pääjohtaja Alberto Alessi on Habitaren Kansainvälinen Ystävä 2019. Suomalaisen muotoilun kanssa pitkään toiminut Alessi valitsee Habitaren kiinnostavimmat sisällöt ja pitää keynote-puheenvuoronsa keskiviikkona 11.9.2019. Habitare on avoinna Messukeskuksessa Helsingissä 11.–15.9.2019. Italiassa 1921 perustettu Alessin muotoilutalo on yksi maailman tunnetuimpia yrityksiä muotoilun kentällä. Alessin yli tuhannen tuotteen valikoimaan kuuluu paljon kodin esineitä, kuten astioita ja keittiötarvikkeita, ja monet ovat saavuttaneet ikonisen maineen nykymuotoilussa. Tuotteiden suunnitteluun on vuosien saatossa osallistunut yli kolmesataa muotoilijaa – joukossa myös monia suomalaisia. ”Arvioimme Alessin tuotteiden menestystä neljällä muuttujalla, joita ovat tuotteen funktio, aistinvarainen kuvitteellinen muisti, viestintä ja kieli, sekä hinta. Korkein mahdollinen pistemäärä on 20 pistettä, ja korkein Alessin tuotteen saama pistemäärä on 18 pistettä. Se on

Vuoden Huiput -näyttely Habitareen12.4.2019 10:00:00 EESTTiedote

Parasta suomalaista luovaa suunnittelua esittelevän Vuoden Huiput -kilpailun voittajien näyttely nähdään jälleen ensi syksynä Habitaressa Messukeskuksessa 11.–15.9.2019. Suomen merkittävimmän luovan suunnittelun kilpailun voittajat julkistettiin eilen. Grafian järjestämä Vuoden Huiput on parasta suomalaista mainontaa ja muotoilua palkitseva, vuodesta 1980 järjestetty kilpailu. Viime vuoden luovan suunnittelun parhaimmisto palkittiin eilen Vuoden Huiput 2018 -gaalassa. Voittajatyöt esitellään jälleen omana näyttelynään Habitaressa syyskuussa. Habitaren Vuoden Huiput 2018 -näyttelyssä nähdään noin 61 työtä, 15 eri sarjan parhaat. Kilpailun kaikkien sarjojen pääpalkinnon, Grand Prixin, sai TBWA:n Helsingin Sanomille suunnittelema Land of Free Press. Kampanjan luovasta suunnittelusta TBWA\Helsingillä vastasivat mm. Sami Kelahaara, Jyrki Poutanen ja Erno Reinikainen. ”Älykäs ajatus, nopea ja erinomaisesti ajoitettu toteutus, usko minimalismin ja kiteytetyn sanoman voimaan sekä halu vaikutta

Matkamessut yhteistyöhön Maata pitkin -matkamessujen kanssa8.4.2019 13:00:00 EESTTiedote

Pohjois-Euroopan suurin matkailualan tapahtuma Matkamessut aloittaa yhteistyön Maata pitkin -matkamessujen kanssa. Ensimmäinen yhteinen hanke on 5.5. Maata pitkin -matkamessut. Taustalla on Matkamessujen tahto tarjota tietoa ja inspiraatiota kaikille matkailijoille, sekä tavoittaa uusia kohderyhmiä. Matkamessut ovat toimillaan edistäneet vastuullista ja kestävää matkailua jo pitkään, ja esimerkiksi SMALin luoma kestävän matkailun Helsinki Declaration allekirjoitettiin ensimmäistä kertaa Matkamessuilla yli 10 vuotta sitten. Muuttuvassa maailmassa toimia on kuitenkin lisättävä, ja Matkamessut haluavat tarjota tietoa myös vaihtoehtoisista matkustusmuodoista kiinnostuneille matkailijoille. Yhtenä toimenpiteenä on yhteistyö Maata pitkin -matkamessujen kanssa. Toukokuussa Helsingissä järjestettävään tilaisuuteen kokoontuu maata pitkin matkustamiseen liittyviä toimijoita jakamaan tietoa ja inspiraatiota esimerkiksi juna- ja pyörämatkailusta. Yhteistyön myötä Matkamessut tuo tilaisuuteen muun

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki STT Infossa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme