Autoilija: tarkistuta autosi piilevien raekuurovaurioiden varalta

Reilu pari viikkoa sitten eteläisen Suomen yllä pyyhki massiivinen raekuuro, joka jätti jälkeensä monenlaista tuhoa. Erityisen paljon se kylvi tuhoa eteläsuomalaisten autoilijoiden autoihin. Suomalainen vauriokorjaamoketju InCarista varoitetaan, että jopa melkein puolet varsinaisista vaurioista voi olla vielä huomaamatta. Nyt onkin aika tarkastaa auto, jos on lainkaan epäilystä, että auto on voinut joutua kontaktiin raekuuron kanssa.

Raekuurovauriot aiheuttavat paljon vaurioita joka vuosi myös Suomessa. Ne korjataan kätevästi ja edullisesti koukkukorjauksella.

”Pari viikkoa sitten tapahtuneen raekuuron jäljiltä arviolta peräti 2000 ajoneuvoa sai vaurioita. Näistä autoilijoista vielä jopa puolet voivat olla täysin tietämättömiä, että heillä on autossaan raekuurovaurioita, ja vahinkoilmoitukset ja korjaussuunnitelmat on tekemättä. Usein vauriot ovat selviä, mutta monesti lommoja on huomattavasti enemmän kuin mitä omistaja on luullut. Niiden näkeminen on todella haastavaa ja vaatii vähintään pesua, jotta lommot voisi nähdä”, InCarin tekninen päällikkö Jerry Linjamäki opastaa.

Juuri nyt autot ovat monin paikoin likaisia, joten pesemällä pinnat mahdolliset pienetkin lommot voi saada tarkemmin näkyviin.

”Niitä lommoja saattaa olla silti. Jos pesun jälkeen huomaat edes yhden raevaurion, tuo auto tarkastukseen mahdollisimman pian, jotta todellinen tilanne saadaan selvitettyä ja asianmukainen vahinkoilmoitus tulee tehdyksi”, Linjamäki neuvoo.

Silmämääräisesti katsottuna voi nähdä ehkä vain muutaman lommon
Näin paljon niitä todellisuudessa on.
Kattokaan ei ole jäänyt lommoitta.

InCar Oy on vuonna 1991 perustettu Suomen johtava vauriokorjaamoketju ja toimialan kehityksen edelläkävijä, jossa yli 370 työntekijää saavat loistaa oman työnsä huippuosaajina yli 40 toimipisteessä ympäri Suomen. InCarin liikevaihto oli vuonna 2021 56,5 miljoonaa euroa. InCar Oy on osa Suvia Groupia.

Suomalainen InCar laajenee Keminmaalle ja Keravalle1.9.2022 11:41:36 EEST | Tiedote

Suomen vaivattomin vauriokorjaamoketju InCar laajenee jälleen. Uusina paikkakuntina ovat Keminmaa ja Kerava. Muutoksella ulotetaan kotimaiset vauriokorjaamopalvelut entistä laajemmin autoilijoiden käyttöön ja luodaan uusia työpaikkoja. InCar palvelee kaikkien vakuutusyhtiöiden asiakkaita ja kaikkien automerkkien omistajia. Kaikki InCarin toimipisteet ovat myös vakuutusyhtiöiden valtuuttamia vahinkotarkastuspisteitä, ja vahinkotarkastukseen pääsee aina ilman ajanvarausta.