Auttamisen sovellus Commu voitti kiertotalouskilpailun – Nuoret yrittäjät pyrkivät tekemään talkoista vientituotteen

Auttamisen sovellus Commu voitti FRUSH-kiertotalouskilpailun. Commu on mobiilisovellus, jossa voi pyytää ja antaa naapuriapua. Vastikkeettoman auttamisen sovelluksen takana on pirkanmaalaisia ja hämeenlinnalaisia nuoria yrittäjiä.

FRUSH -tuomaristo palkitsi Commun vuoden 2022 parhaana kiertotalous -kilpailussa.

Yksi auttamisen tori Commun perustajista, 27-vuotias hämeenlinnalainen Karoliina Kauhanen vastaanotti palkinnon Forssassa.

”Tämä palkinto on täysin 12,000 käyttäjämme ansiota”, kertoo Karoliina Kauhanen, yksi Commun perustajista.

”He ovat osoittaneet, että sovelluksemme on tarpeellinen ja että se toimii. On mahtavaa, että niin monta ihmistä näkee meissä potentiaalia ja auttaa meitä kehittämään sovellusta.”

Ratkaisuja yrityksille, joille sponsorointi ei enää riitä

Kiertotaloustapahtuman vuoden 2022 teemana oli vastuullisuus. Tuomariston mukaan Commun valttikortteja olivat erityisesti sosiaalisen vastuullisuuden ja yritysvastuun trendiin reagointi sekä skaalautuvuus.

”Kun puhutaan vastuullisuudesta ja ESG:stä, sosiaalinen vastuullisuus jää usein hämäräksi tai se pyritään hoitamaan sponsoroinnilla”, Kauhanen kertoo.

”Me olemme kehittämässä ratkaisua yrityksille, joille sponsorointi ei enää riitä. Commun kautta työntekijät voivat pyytää ja antaa apua työajallaan. Tästä yritys saa dataa, jota voi käyttää hyödyksi esimerkiksi vastuullisuusviestinnässä ja kilpailutuksissa.”

Tavoitteena on paketoida suomalainen talkookulttuuri

Tällä hetkellä sovelluksella on lähes 12,000 käyttäjää. Eniten käyttäjiä löytyy Pirkanmaalta, Uudeltamaalta, Hämeenlinnasta, Joensuusta, Turusta ja Jyväskylästä. Seuraavaksi Commu tähtää vahvistamaan asemaansa Suomessa ja tutkimaan uusia markkina-alueita Euroopassa.

”Tavoitteena on paketoida suomalainen talkookulttuuri ja tehdä auttamisesta ja avun pyytämisestä helpompaa myös ulkomailla”, Kauhanen kertoo. ”Uskomme, että auttamisesta voi luoda vientituotteen, aivan kuten sisustakin!”

Commu App
Commuapp.fi

Commun perustaja Karoliina Kauhanen kiittää sovelluksen käyttäjiä tuesta.

Commu on mobiilisovellus, jossa yksityishenkilöt, yhdistykset ja yritykset auttavat toisiaan. Commussa voi pyytää ja antaa apua lähialueellaan matalalla kynnyksellä. Sovelluksella on jo lähes 12,000 käyttäjää ympäri Suomen.

Loimua tarjoaa henkilöstölleen uusia mahdollisuuksia tehdä vapaaehtoistyötä7.2.2022 07:50:00 EET | Tiedote

Kaukolämpöyhtiö Loimua lähtee ensimmäisten yritysten joukossa edistämään yhteisöllisyyttä toiminta-alueellaan Commu -sovelluksen avulla. Yhteistyön ansiosta Loimuan työntekijöille tulee mahdolliseksi tehdä vapaaehtoistyötä ja tarjota apua uuden sovelluksen avulla. Commu on uusi, maksuton mobiilisovellus, jossa voi pyytää ja antaa apua lähialueellaan. Oli kyseessä naapuriapu, talkoilu, vertaistuki tai vaikkapa juttuseura, Commun kautta on helppo tutustua uusiin ihmisiin.