Av-käännöstoimistojen työriidassa sovintoesitys

Suomen Journalistiliitto ja Akavan Erityisalat vastaavat valtakunnansovittelijan esitykseen 14.2. klo 14 mennessä.

Av-käännöstoimistojen sovittelu jatkui tänään valtakunnansovittelijan toimistolla.

Av-käännöstoimistojen työehtosopimusta koskeva sovittelu jatkui tänään. Valtakunnansovittelija Vuokko Piekkala antoi osapuolille työriitaa koskevan sovintoesityksen.

Työntekijöitä edustavien Suomen Journalistiliiton ja Akavan Erityisalojen sekä sen jäsenyhdistyksen Kieliasiantuntijat ry:n hallitukset käsittelevät esitystä tänään ja huomenna. Sovintoesitykseen vastataan torstaihin 14.2. klo 14 mennessä.

Anna Joutsenniemi, viestintäpäällikkö, Akavan Erityisalat, puh. 040 525 8582, anna.joutsenniemi@akavanerityisalat.fi

Akavan Erityisalat on kulttuurin ja hallinnon sekä viestinnän ja hyvinvoinnin aloilla asiantuntija- ja esihenkilötehtävissä toimivien ammattiliitto, johon kuuluu 22  jäsenyhdistystä.

Akavan Erityisalat: Odotamme investointeja luoviin aloihin, hyvinvointiin ja hyvään hallintoon16.9.2019 16:09:13 EESTTiedote

Akavan Erityisalat toivoo budjettiriihen ohjenuoraksi talousarvioesityksen kirjausta siitä, että tieto, osaaminen ja luovuus ovat Suomen tärkeimpiä kilpailutekijöitä. – Nyt peräänkuulutetaan investointeja. Me muistutamme investoinneista paitsi koulutukseen myös luoviin aloihin ja kulttuuriin, sanoo Akavan Erityisalojen toiminnanjohtaja Salla Luomanmäki. – Kirjasto-, museo- ja kulttuurialojamme tulee vahvistaa kansalaisten hyvinvointia lisäävinä peruspalveluina. Lisäksi tarvitsemme julkisen ja yksityisen sektorin innovatiivisia kumppanuuksia, jotka avaavat uusia palvelu- ja bisnesmahdollisuuksia, hyvänä esimerkkinä kulttuurimatkailun kasvava potentiaali. Kaikki nämä osin vielä hyödyntämättömät tiet tuovat hyvinvointia, elinvoimaa ja työpaikkoja maahamme. – Toivomme, että hallitus toteuttaa mahdollisimman ripeästi lupaamansa ”kulttuuriprosentin” eli kasvattaa kulttuurin ja taiteen määrärahojen osuutta valtion budjetissa yhteen prosenttiin. Elävä kulttuuri muodostaa sivistysyhteiskunnan i