Avain julkaisee kirjan suomalaisista liikemiehistä Afrikassa

Pasi Nokelaisen ja Esa Salmisen Afrikan valloittajat – Yrittäjiä mahdollisuuksien mantereella -kirja nostaa ensimmäistä kertaa esille suomalaisyrittäjien ja yritysjohtajien kokemukset liiketoiminnasta Afrikan valtavalla mantereella. Teos ilmestyy syyskuussa 2018.

Afrikan valloittajat – Yrittäjiä mahdollisuuksien mantereella -kirjassa pääsevät ääneen bisnesmiehet ja seikkailijat, jotka ovat lähteneet rakentamaan siltoja Suomen ja Afrikan maiden välille. Afrikassa niin liiketoiminnan haasteet kuin taloudelliset mahdollisuudet ovat suuremmat kuin missään muualla.

Tragediat, huijaukset ja muut vaikeudet ylittävät uutiskynnyksen. Menestyksestä ja korkeista liikevoittoprosenteista sen sijaan tiedetään vain vähän, ja etenkin tarinat menestysten takana ovat jääneet pimentoon. Teos kurkistaa yrittäjyyteen muun muassa kiertotalouden, turvallisuuden, pääomasijoittamisen, maatalouden ja uusiutuvan energian toimialoilla.

Pasi Nokelainen on ulkoministeriön viestintäsuunnitelija ja globaalikysymyksiin keskittyvän Kehitys–Utvekcling-lehden päätoimittaja. Työssään hän on erikoistunut kansainvälisen talouden, politiikan ja kehityksen kysymyksiin.

Esa Salminen on kirjailija ja toimittaja, joka on erikoistunut kansainvälisiin kysymyksiin. Hän on työskennellyt muun muassa Tuomas Milonoffin ja Riku Rantalan Madventures-kirjojen Mad Music ja Mad Spirit taustatoimittajana.

Lisätiedot

Avain, viestintäjohtaja Vilja Perttola, puh. 040 755 3319, vilja.perttola@avain.net

Väinö Tannerin tie 3, 3. krs

Avain on kotimaiseen laatukirjallisuuteen keskittynyt kirjakustantamo. Kustantamo on osa BTJ Finland Oy:tä. Avain kustantaa aktiivisesti selkokielistä kirjallisuutta ja se palkittiin syksyllä 2017 Selkokeskuksen Seesam-palkinnolla tunnustuksena selkokirjallisuuden edistämisestä. Avain kustantaa kirjoja myös tilaustöinä yrityksille ja muille yhteisöille. BTJ Finland Oy on osa Booky Groupia, johon kuuluvat myös Booky.fi Oy ja Porvoon Kirjakeskus Oy.

Avaimen syksy 2018: Tietoa aikuiselle ja nuorelle lukijalle11.4.2018 08:33Tiedote

Avain julkaisee syksyllä 2018 tieto- ja selkokirjallisuutta kaikenikäisille. Mukana ovat muun muassa Ines Lukkasen kahvipöytäteos somehitiksi nousseesta Taidevandalismi -meemisivusta, Krista Launosen omakohtainen, surua pohtiva Ofelian suru ja Mikko Saaren lautapelejä esittelevä Löydä lautapelit. Kaikenikäiset pehmolelujen ystävät pääsevät opettelemaan arvokkaita niksejä Sari Kanalan Luotsikadun nallesairaala -kirjasta. Lastenkirjojen rakkaiden sankareiden taustoihin ja tarinoihin tutustutaan Kuka kukin on lastenkirjoissa -teoksen avulla.

TIEDOTE: Avaimen kevät 2018 tuo lukijoille kattauksen kulttuuria ja selkokirjallisuutta17.11.2017 11:12Tiedote

Avaimen kevään 2018 kirjat tarjoavat lukijoille kotimaista kulttuurihistoriaa, matkailukirjoja ja puutarhanhoitoa. Vanhemmille ja kasvattajille suunnattu Tipsun temppukirja opastaa lasten kanssa tehtäviin mindfulness-harjoituksiin. Lapsilukijoille ilmestyy rakastetun Emma ja Eetu -sarjan uusi teos, Ihan oikeat prinsessat ja prinssit -tietokirja ja Lasten opas Eurooppaan. Selkokielisellä kirjallisuudella on edelleen painava osa kustantamon keväässä.