Avain julkaisee kirjan suomalaisista liikemiehistä Afrikassa

Pasi Nokelaisen ja Esa Salmisen Afrikan valloittajat – Yrittäjiä mahdollisuuksien mantereella -kirja nostaa ensimmäistä kertaa esille suomalaisyrittäjien ja yritysjohtajien kokemukset liiketoiminnasta Afrikan valtavalla mantereella. Teos ilmestyy syyskuussa 2018.

Afrikan valloittajat – Yrittäjiä mahdollisuuksien mantereella -kirjassa pääsevät ääneen bisnesmiehet ja seikkailijat, jotka ovat lähteneet rakentamaan siltoja Suomen ja Afrikan maiden välille. Afrikassa niin liiketoiminnan haasteet kuin taloudelliset mahdollisuudet ovat suuremmat kuin missään muualla.

Tragediat, huijaukset ja muut vaikeudet ylittävät uutiskynnyksen. Menestyksestä ja korkeista liikevoittoprosenteista sen sijaan tiedetään vain vähän, ja etenkin tarinat menestysten takana ovat jääneet pimentoon. Teos kurkistaa yrittäjyyteen muun muassa kiertotalouden, turvallisuuden, pääomasijoittamisen, maatalouden ja uusiutuvan energian toimialoilla.

Pasi Nokelainen on ulkoministeriön viestintäsuunnitelija ja globaalikysymyksiin keskittyvän Kehitys–Utvekcling-lehden päätoimittaja. Työssään hän on erikoistunut kansainvälisen talouden, politiikan ja kehityksen kysymyksiin.

Esa Salminen on kirjailija ja toimittaja, joka on erikoistunut kansainvälisiin kysymyksiin. Hän on työskennellyt muun muassa Tuomas Milonoffin ja Riku Rantalan Madventures-kirjojen Mad Music ja Mad Spirit taustatoimittajana.

Lisätiedot

Avain, viestintäjohtaja Vilja Perttola, puh. 040 755 3319, vilja.perttola@avain.net

Avain on kotimaiseen laatukirjallisuuteen keskittynyt kirjakustantamo. Kustantamo on osa Suomen kirjastopalvelu Oy:tä. Avain kustantaa aktiivisesti selkokielistä kirjallisuutta ja se palkittiin syksyllä 2017 Selkokeskuksen Seesam-palkinnolla tunnustuksena selkokirjallisuuden edistämisestä. Avain kustantaa kirjoja myös tilaustöinä yrityksille ja muille yhteisöille. Kirjastopalvelu on osa Booky Groupia, johon kuuluvat myös Booky.fi Oy ja Porvoon Kirjakeskus Oy.

Avaimen kevät 2019: Kirjoja kaikille lukijoille23.11.2018 12:18Tiedote

Avain julkaisee keväällä 2019 kirjallisuutta kaikenikäisille. Kevään uutuuksia ovat muun muassa Sanna Ryynäsen kiehtova elämäkerta taiteilija Meri Genetzistä, Ilpo Salosen menneiden vuosikymmenen Euroopan-matkailuun kuljettava Täältä tullaan, Eurooppa!, Leena Komulaisen ja Nelli Immosen vauva-arjen aakkosillaan hauskuuttava Mikä ihmeen mahakipsi? sekä Tiina-Emilia Kauniston sinkkuilun ja deittailun historiaa esittelevä Lemmenmanauskirja. Kaikenikäiset pääsevät jännittävän viikinkihistorian jäljille Karoliina Suoniemen Ihan oikeiden viikinkiajan lapsien myötä ja Tittamari Marttisen Lasten matkaopas Suomeen kuljettaa pitkin kotimaata.