Avaran asema merkittävänä asuntosijoittamisen moniosaajana vahvistuu

Avara jatkaa kiinteistöjohtamisen palvelujen sisäistämistä. Sen myötä Avarasta muodostuu merkittävä suomalainen asuntosijoittamisen kokonaisuus. ”Otamme asuntosijoittamisen koko arvoketjun omaan hallintaamme. Näin pystymme palvelemaan sekä asuntosijoittajia että asukkaita laadukkaimmin”, Avaran toimitusjohtaja Mika Savolainen sanoo.

Avaran johtamiin asuinkiinteistösalkkuihin kuuluvien kohteiden isännöinti ja asukaspalvelujen tuottaminen siirtyy syksyn aikana Avaralle. Osana palvelujen sisäistämistä Avara osti vuoden alussa Aari Isännöinti Oy:n, joka toimii valtakunnallisesti kiinteistöjohtamispalvelujen tuottajana. Yhteistyö isännöinnin ja asukaspalvelujen osalta päättyy Realian kanssa vuoden vaihteessa.

”Otimme viime vuonna omaan hoitoomme johtamiemme asuntojen vuokraustoiminnan. Laajentuminen isännöinnin ja asumisen aikaisen asiakaspalvelun alueille oli luonteva kasvusuunta. Nyt siis aiemmin ulkoistetut palvelut siirtyvät Avaran hoidettaviksi”, Avaran toimitusjohtaja Mika Savolainen sanoo.

Avaran pitkän aikavälin tavoitteena on ollut parantaa kiinteistöjohtamisen laatua ja kustannustehokkuutta.

”Avara palvelee ammattimaisia asuntosijoittajia, joille koko sijoittamisen arvoketjun tehokkuus ja luotettavuus on elintärkeää. Olemme viime vuosina panostaneet merkittävästi palvelujen ja järjestelmien kehittämiseen. Siten olemme pystyneet tarjoamaan tutkitusti paremman asukaskokemuksen. Samalla kiinteistöjohtamisen kustannuksia on voitu alentaa.”

Avaran Kiinteistöjohtamisen liiketoiminta on laajentunut valtakunnalliseksi. Avara isännöi jatkossa 17 400 asunnon kiinteistöomaisuutta, mikä käsittää myös Aarin mukana tulleet asiakkuudet.

”Aari Isännöinnin hankinnan myötä pystymme vastaamaan itse koko johtamastamme asuinkiinteistökokonaisuudesta. Avarasta muodostuu näin yksi suurimmista asuntosijoittamiseen erikoistuneista yhtiöistä Suomessa”, Savolainen toteaa.

Avaran kasvustrategia perustuu yhtiön rooliin ammattimaisten sijoittajien strategisena kumppanina sekä Avaran omaan sijoitustoimintaan. Suomen suurimpana asuinkiinteistöjen sijoitus- ja varainhoitoyhtiönä Avaran tavoitteena on kaksinkertaistaa johtamansa varallisuus 2,5 miljardiin euroon kolmessa vuodessa.

Avara

Mika Savolainen, osakas, toimitusjohtaja, Avara Oy, p. 040 098 6526