Avaran tavoitteena on tuplata johtamansa kiinteistövarallisuus

”Olemme rakentaneet yhteistyökumppanuuksia siten, että saamme kasvulle voimakkaan vipuvoiman. Hyvänä esimerkkinä on viime kuussa aloittamamme yhteisyritys amerikkalaisen Starwoodin kanssa. Tehtävämme on johtaa kokonaisvaltaisesti ja itsenäisesti asuinkiinteistövarallisuutta, kuin omistaisimme kiinteistöt itse”, Avaran toimitusjohtaja Mika Savolainen sanoo.

Avaran asuinkiinteistöihin keskittyvä liiketoiminta jakautuu kolmeen alueeseen: kiinteistösijoitusten johtaminen, kiinteistövarallisuuden johtaminen sekä kiinteistöjohtaminen. Yhtiön kasvutavoitteet kohdistuvat kaikkiin kolmeen liiketoiminta-alueeseen.

”Näemme suuret mahdollisuudet kasvattaa liiketoimintaamme niin kotimaisten kuin kansainvälistenkin sijoittajakumppanien voimalla. Asuinkiinteistöihin perustuvan liiketoiminnan kasvussa hyödynnämme Suomen rakenteelliseen muutokseen perustuvaa kaupungistumiskehitystä”, Savolainen kertoo.

Avaran uudistuneen strategian myötä yhtiö sitouttaa johdon ottamalla sen merkittäväksi omistajaksi yhtiöön. Avara on toteuttanut suunnatun osakeannin johdolle, joka järjestelyn jälkeen omistaa 30 prosenttia Avarasta. Avaran hallituksen puheenjohtaja Risto Kyhälä, toimitusjohtaja Mika Savolainen, talous- ja sijoitusjohtaja Harri Retkin ja liiketoiminta- ja kiinteistökehitysjohtaja Tuomas Rantsi ovat merkinneet uudet osakkeet tasaosuuksin.

Lisätietoja:
Mika Savolainen, toimitusjohtaja, puh. 040 098 6526

Avara on Suomen johtava asuinkiinteistösijoitusten sijoitus- ja omaisuudenhoitoyhtiö, jonka johdettavana valtakunnallisesti on noin 1,2 miljardin euron arvoinen asuinkiinteistöomaisuus viidessä eri salkussa. Avara toimii arvostettuna, luotettavana ja vastuullisena strategisena kumppanina sijoittajille, jotka haluavat sijoittaa asuinkiinteistöihin Suomessa. Lue lisää osoitteessa www.avara.fi.